Gå til innhold

Skummelt, men åååh, så spennende


Amused

Anbefalte innlegg

:hoppe: :juhu: for høygravid! :-D

Er man det ved 34+5, eller?Siden du er det i dag, med mindre tickeren din har stoppet da... :klø:

:fnise: Ja, jeg har vært innom dere og sett 3d-ultralydbildet... Damn, busted! ;)

Synes så absolutt ikke at du skal holde deg inne pga hva folk skal tro når du går ute. Høygravide damer er jo kjempeflott da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:duskedame: Høygravid :duskedame:

Rart at det nærmer seg sånn for oss... :sjenert:

Så koselig. Gleder meg til fullt referat.

Jeg hadde jo glippet ut av hele systemet dems, så skal først få omvisning 13. mai. Og gleder meg MASSE!!!!!

:ler: Har jeg vært i trønderhovedstaden på shopping i natt. Hørtes veldig koselig ut :Nikke:

Ha en fin dag, Amused :klem:

Ja, enn det! Her går det fort for tida, synes jeg. Nesten litt for fort, for her ligger babyen i tverrleie igjen :sukk: Jaja, hun kan fortsatt snu seg ;)

13. mai er lenge til, ja. Skjønner at du gleder deg, det gjorde jeg også.

Javisst, veldig hyggelig å shoppe med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :juhu: for høygravid! :-D

Er man det ved 34+5, eller?Siden du er det i dag, med mindre tickeren din har stoppet da... :klø:

:fnise: Ja, jeg har vært innom dere og sett 3d-ultralydbildet... Damn, busted! ;)

Synes så absolutt ikke at du skal holde deg inne pga hva folk skal tro når du går ute. Høygravide damer er jo kjempeflott da! :-D

Jeg følger "regelen" om at man er høygravid når det er 40 dager igjen til termin, jeg :jepp: Tror kanskje tickeren min er litt tidlig ute, avhengig av om jeg satte terminen til 6. eller 7. juni, jordmor på ul sa at det var hipp som happ :ler: Ja, og så må man jo legge til 2 dager pga. norsk telling.

Hihih, hadde vært koselig med Knøttet-besøk, da. Kanskje du kunne være med jente 79 og meg på shopping? :fnise:

Ja, jeg synes høygravide damer er kjempefine! Men man kan liksom ikke skjule seg i mengden da, synes det blir litt vel mye oppmerksomhet av og til ;)

Høygravid! :duskedame: Det er jo helt sprøtt. Tenk, snart har du snuppa i armene dine. Åh! :rødme:

Ja, det er ikke lenge igjen nå :hoppe: I dag var det noen på jobb som var innom med en ganske så fersk baby, og jeg bare smilte og fniste og ble helt betatt av det bittelille nurket :rødme:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen har vært borte i over en time, kom endelig tilbake. Er jo ikke noe å finne på når strømmen har gått, jo! :ler:

Omvisninga på føden var så som så, ikke så mye nytt, egentlig. Kjekt å se hvordan alt så ut, hvordan vi kommer oss dit, og når vi bør ringe. De ville helst at vi ringte før vi kom (med 5 min. mellom riene), er jo litt kapasitetsproblemer på sykehuset for tida :forvirret: Og da kunne man måtte ligge på observasjonsrom ei stund før man fikk tildelt fødestue. Fødestua var stor og romslig, og med eget bad med badekar, så da kan man faktisk føde i vann også, akkurat det er ganske nytt på St. Olavs :) Avhengig av hvordan fødselen går, havner man på barselavdeling eller hotell. På barsel er det enerom, med egne bad, det synes jeg er kjempebra! Det er det selvsagt på hotellet også.

Inne på den fødestua vi var på, var det skrekkelig varmt. Håper det ikke er sånn til vanlig! Ett par måtte ut, sikkert pga. lufta, og plutselig hørte vi et dunk, og da var det kjæresten til en annen gravid som gikk i bakken :overrasket: Stakkars, det var veldig dårlig luft der inne, og hvem som helst kan jo gå i dørken ved tanken på en forestående fødsel.

Nå gleder jeg meg egentlig til fødselen, jeg :fnise: Kommer vel på andre tanker når det står på som verst, tenker jeg :hoho:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enn det! Her går det fort for tida, synes jeg. Nesten litt for fort, for her ligger babyen i tverrleie igjen :sukk: Jaja, hun kan fortsatt snu seg ;)

Æsj, får håpe hun snur seg snart.

Jeg skal på sjekk av leiet på onsdag. Skjønte da at det var siste sjekk før en evt måtte gjøre noe for å prøve å snu babyen. Nå tror jeg lillegutt ligger riktig vei da, så er ikke så veldig bekymret. Så håper snuppa di snur seg snart også, begynner å bli på tide nå!!!

Hihih, hadde vært koselig med Knøttet-besøk, da. Kanskje du kunne være med jente 79 og meg på shopping? :fnise:

Det hadde vært noe. Hørtes koselig ut!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~

Skjønner hva du mener om oppmerksomheten får som høygravid. Var i butikken på lørdag. Traff på en kollega, jeg hadde ikke lagt merke til henne med en gang. Men jeg var visst ganske lett å kjenne igjen fikk jeg beskjed om :fnise:

Ålreit med omvisning. Var dere mange?

Skjønte vi får omvisning alene, det er jeg glad for.

Får håpe det ikke er like varmt der når du skal føde. Men må vel ha det litt varmt også...

Ålreit med mulighet for badekar. Har du tenkt noe på å føde i vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, får håpe hun snur seg snart.

Jeg skal på sjekk av leiet på onsdag. Skjønte da at det var siste sjekk før en evt måtte gjøre noe for å prøve å snu babyen. Nå tror jeg lillegutt ligger riktig vei da, så er ikke så veldig bekymret. Så håper snuppa di snur seg snart også, begynner å bli på tide nå!!!

Ålreit med omvisning. Var dere mange?

Skjønte vi får omvisning alene, det er jeg glad for.

Får håpe det ikke er like varmt der når du skal føde. Men må vel ha det litt varmt også...

Ålreit med mulighet for badekar. Har du tenkt noe på å føde i vann?

Jeg skal på kontroll i morgen, jeg også, og lurer på om legen min da kommer til å bestille time til vending, eller om vi venter til neste gang igjen. Er jo litt dumt å snu dem for tidlig også, for da kan de lett snu seg tilbake til tverr-/seteleie igjen :vetikke: Tenker mer og mer at det kommer til å bli ks på oss, enten pga. leiet eller fordi hun er for stor for bekkenet mitt... Men skal jo ikke ta sorgene på forskudd! :-D Nå kom jeg på at jeg må ringe ultralydlaben for å høre om de har satt oss opp på time, er jo to uker siden legen min sendte henvisninga.

Vi var hele 9 par på omvisning, det er babyboom i bartebyen :fnise: Har tenkt en del på å føde i badekar, jeg er veldig komfortabel i vann, så det kan godt hende jeg blir liggende i badekaret hvis det føles bra :jepp: Tror i hvert fall jeg skal prøve badekar som smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov veldig godt i natt, men er trøtt i dag også :Gjesp: Jaja, godt det er siste arbeidsdag denne uka ;) Litt travelt på jobb i dag, men får da litt kg-tid likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ultralydlaben hadde ikke fått henvisninga fra legen min, så ikke rart vi ikke har fått noen time ennå. Får spørre legen min i morra om han har sendt henvisningen. Det er jo ingen bråhast, men jeg er veldig spent på den vekstvurderingen, må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hele 9 par på omvisning, det er babyboom i bartebyen :fnise: Har tenkt en del på å føde i badekar, jeg er veldig komfortabel i vann, så det kan godt hende jeg blir liggende i badekaret hvis det føles bra :jepp: Tror i hvert fall jeg skal prøve badekar som smertelindring.

Såpass ja. Her har jeg skjønt alle får omvisning alenei kombinasjon med en jordmor samtale. Men er litt mindre forhold her enn i Bartebyen da :fnise:

Jeg også tenker litt på det badekaret. Er ikke sikker på om jeg vil føde i vann, men vil gjerne bruke det som smertelindring. Snakket litt om det med venninner i helga, de var veldig negative da. Hun ene hadde dusjet en del og gått mye. Orket visst ikke å skulle måtte ligge stille i et badekar.

Hun var også veldig positiv til å bruke Petedin, noe jeg er ganske skeptisk til siden det er morfin som også går i fosteret. Der hadde ikke hun hatt noen betenkeligheter, så en tenker nok litt forskjellig om ting... :sjenert:

Hmm... ultralydlaben hadde ikke fått henvisninga fra legen min, så ikke rart vi ikke har fått noen time ennå. Får spørre legen min i morra om han har sendt henvisningen. Det er jo ingen bråhast, men jeg er veldig spent på den vekstvurderingen, må jeg si :)

Kjedelig at de ikke hadde fått henvisningen, men greit du fant ut det i dag da. Får håpe det ikke tar for lang tid.

Får håpe snuppa snur seg snart. Min kjære er kjempeskeptisk til setefødsel, så han mener vi absolutt bør be om KS hvis lillegutt skulle ligge feil vei... Jeg er ikke så skeptisk selv, men håper selvfølgelig at lillegutt har lagt seg med hodet ned og at det har festet seg nå...

Ha en fin dag, Amused :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Her har jeg skjønt alle får omvisning alenei kombinasjon med en jordmor samtale. Men er litt mindre forhold her enn i Bartebyen da :fnise:

Jeg også tenker litt på det badekaret. Er ikke sikker på om jeg vil føde i vann, men vil gjerne bruke det som smertelindring. Snakket litt om det med venninner i helga, de var veldig negative da. Hun ene hadde dusjet en del og gått mye. Orket visst ikke å skulle måtte ligge stille i et badekar.

Hun var også veldig positiv til å bruke Petedin, noe jeg er ganske skeptisk til siden det er morfin som også går i fosteret. Der hadde ikke hun hatt noen betenkeligheter, så en tenker nok litt forskjellig om ting... :sjenert:

Kjedelig at de ikke hadde fått henvisningen, men greit du fant ut det i dag da. Får håpe det ikke tar for lang tid.

Får håpe snuppa snur seg snart. Min kjære er kjempeskeptisk til setefødsel, så han mener vi absolutt bør be om KS hvis lillegutt skulle ligge feil vei... Jeg er ikke så skeptisk selv, men håper selvfølgelig at lillegutt har lagt seg med hodet ned og at det har festet seg nå...

Ha en fin dag, Amused :klemmer:

Høres veldig bra ut å få omvisning alene :jepp: Litt lettere å spørre om ting da, tror jeg.

Jeg er også skeptisk til Petidin, siden barnet kan bli sløvt av det, vil helst unngå kjemikalier, hvis det er mulig. Men det er jo svært individuelt hva som fungerer for hver enkelt, så jeg er åpen for det meste. Særlig lystgass og akupunktur :)

Har hørt så mye forskjellig om setefødsel, jeg. Legen min sier at det blir ks da, men så har jeg lest at det kan gå fint å føde vaginalt også. Jeg er heller ikke så skeptisk til setefødsel, men ved tverrleie er det liksom ingen tvil om hva som er best :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass har de ikke her, må bli oksygen i tilfelle.

Men jeg er veldig positiv til varmt vann og akupunktur. Så vil prøve det i utgangspunktet hvis det er mulig.

Min venninne var skepsitk til epidural fordi du da måtte ligge stille. Men jeg tror jeg heller vil ligge stille med epidural enn å sløve ungen...

Det aller beste hadde jo vært om en hadde klart seg med naturlig smertestillende, men tror kanskje det kan bli vel tøft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid! :hoppe:

Vann som smertelindring er det som virker mest attraktivt for meg også, så jeg setter stor pris på om du tester ut før meg slik at jeg får høre litt erfaringer ;) Akupunktur også! Så dette hørtes bra ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Tenk at du er høygravid! :hoppe:

Spennende tid framover med tanke på leiet og vekstestimeringen. Men det går sikkert bra :)

Min venninne var skepsitk til epidural fordi du da måtte ligge stille. Men jeg tror jeg heller vil ligge stille med epidural enn å sløve ungen...

Ville bare si at i hvert fall under en av fødslene jeg var med på i praksis, så var den fødende oppe og gikk med epidural... Tror ikke det er noe problem om de treffer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger "regelen" om at man er høygravid når det er 40 dager igjen til termin, jeg :jepp: Tror kanskje tickeren min er litt tidlig ute, avhengig av om jeg satte terminen til 6. eller 7. juni, jordmor på ul sa at det var hipp som happ :ler: Ja, og så må man jo legge til 2 dager pga. norsk telling.

Hihih, hadde vært koselig med Knøttet-besøk, da. Kanskje du kunne være med jente 79 og meg på shopping? :fnise:

Ja, jeg synes høygravide damer er kjempefine! Men man kan liksom ikke skjule seg i mengden da, synes det blir litt vel mye oppmerksomhet av og til ;)

Ah, ok. Hm... og 40 dager er det igjen når man er ca i uke 34 altså? Huff, jeg er elending med tall og telling :sjenert:

Jepp, da sier vi det! Shopping med deg og jente_79! :fnise:

Enig der, jeg ser at folk ser på magen min når de snakker med meg for tiden. Sært, men jeg gjør det jo med andre gravide jeg også da :fnise:

Så man kan føde i vann her altså? Hurra! :-D Da skal jeg ta med det i vurderingen, supert! :-D

Venninna mi var overbevist om at Petidin ble forbudt for mange år siden, siden det har bivirkninger på babyen... :klø: Men jeg mener jeg har lest om det og at det blir brukt nå også, så da stemmer det jeg trodde da. Rart at det blir brukt egentlig, siden babyen blir sløv av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:danser: 35 uker!!!!!!!!!!!! :danser:

Lykke til på kontroll i dag :klem:

Ville bare si at i hvert fall under en av fødslene jeg var med på i praksis, så var den fødende oppe og gikk med epidural... Tror ikke det er noe problem om de treffer bra.

Ja, leste litt om det i ei av gravidbøkene mine i går. Der så jeg det var to typer og den ene kunne du bevege deg med.

Selv om jeg har hørt mye rart om epidural har jeg hørt mye bra også. Så mer positiv til det enn til petedin, selv om disse venninnene mine ikke skjønte det...

Venninna mi var overbevist om at Petidin ble forbudt for mange år siden, siden det har bivirkninger på babyen... :klø: Men jeg mener jeg har lest om det og at det blir brukt nå også, så da stemmer det jeg trodde da. Rart at det blir brukt egentlig, siden babyen blir sløv av det...

Nei, de nevnte det på svangerskapskurset vi hadde. Så forbudt er det ikke. Men greit å vite litt hva det dreier seg om. Er vel den eneste tingen jeg er ganske sikker på at jeg IKKE vil ha... Selv om de aldri så mye anbefaler det... Men skal vel ikke si noe for sikkert før en ligger der...

Synes det er litt ironisk at en er så forsiktig med smertestillende og alle andre medesiner, så doper en ned barnet når det er i ferd med å bli født... :sjenert:

Men de yngste barna til mine venninner er ikke mer enn 3 år, så det er jo ikke den store forskjellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass har de ikke her, må bli oksygen i tilfelle.

Men jeg er veldig positiv til varmt vann og akupunktur. Så vil prøve det i utgangspunktet hvis det er mulig.

Min venninne var skepsitk til epidural fordi du da måtte ligge stille. Men jeg tror jeg heller vil ligge stille med epidural enn å sløve ungen...

Det aller beste hadde jo vært om en hadde klart seg med naturlig smertestillende, men tror kanskje det kan bli vel tøft...

Ja, naturlig smertestillende høres best ut, men jeg er ikke så tøff at jeg avskriver epidural heller. Sånn som i går kveld, hadde vondt i lysken og masse mensmurringer, lå og stønnet og bar meg... Inntil jeg kom til å tenke på hvor mye vondere fødselen kommer til å bli :fnise: Da ble jeg stille, prøvde å slappe av og puste roooolig, og det ble mye bedre av det, faktisk.

Vann som smertelindring er det som virker mest attraktivt for meg også, så jeg setter stor pris på om du tester ut før meg slik at jeg får høre litt erfaringer ;) Akupunktur også! Så dette hørtes bra ut :fnise:

Skal testes, ja. Og rapport skal bli :ler:

Hei :)

Ønsker deg en fin tirsdag og en flott uke :klem:

Hei, Reka! Ei fin uke ønskes deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Tenk at du er høygravid! :hoppe:

Spennende tid framover med tanke på leiet og vekstestimeringen. Men det går sikkert bra :)

Ville bare si at i hvert fall under en av fødslene jeg var med på i praksis, så var den fødende oppe og gikk med epidural... Tror ikke det er noe problem om de treffer bra.

Ja, endelig høygravid! Følte meg veldig høygravid igår også, men i dag er det bedre, utrolig hva en god natts søvn kan gjøre :jepp:

Aaaah, jeg trodde ikke man hadde følelse i beina når man hadde epidural, jeg. Men når jeg tenker meg om, så skjønner jeg jo at det er ganske teit tenkt av meg :fnise: Takker selvsagt ja til epidural dersom jeg har altfor vondt og er veldig sliten.

Ah, ok. Hm... og 40 dager er det igjen når man er ca i uke 34 altså? Huff, jeg er elending med tall og telling :sjenert:

Så man kan føde i vann her altså? Hurra! :-D Da skal jeg ta med det i vurderingen, supert! :-D

Venninna mi var overbevist om at Petidin ble forbudt for mange år siden, siden det har bivirkninger på babyen... :klø: Men jeg mener jeg har lest om det og at det blir brukt nå også, så da stemmer det jeg trodde da. Rart at det blir brukt egentlig, siden babyen blir sløv av det...

Hehe, jeg telte bakover fra termindatoen, tenkte ikke på at jeg kunne telle uker og dager i stedet. Av og til får jeg skikkelig blokkering i den logiske tankegangen min, og det er enda verre nå som jeg er gravid :fnise:

(Men da blir det 34+2? For da er det 7 hele uker, 35 dager, pluss 5 dager igjen til uke 40? :klø: )

Tror ikke petidin blir brukt på alle sykehusene, vet ikke hvordan det er her i byen.

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 35 uker!!!!!!!!!!!! :danser:

Lykke til på kontroll i dag :klem:

Takk for det! :klemmer:

Bare 5 uker og 2-3 dager til termin! Hvilket betyr at lillesnuppa kan komme om 3 uker allerede! :sjokk: Hvor blir det av tida? Vi må forresten handle inn en del ting også.

Mangler:

- sengekant

- overmadrass

- dyne ca. 80x100

- badebalje

- sokker

- jakke

- kommode

Er ikke så mye, da, så vi får ta det til helga, kanskje.

Hmm... fikk jo så flotte gavekort på hudpleie og sånt til bursdagen min, lurer på om jeg skal bestille time på fredag og få fot- og leggmassasje beregnet på gravide. Det høres så deilig ut! Særlig nå som beina er så hovne. De ser ok ut ennå, håper jeg ikke får mye mer vann i kroppen. Det er nesten så hendene er verre enn beina :roll:

Og vekta øker som vanlig, selv om jeg spiser mye mindre nå enn før. Tør ikke spise meg kjempemett, for da får jeg halsbrann, og det er så ekkelt! Så jeg spiser lite og ofte, og ikke mye godis heller *flink* :)

Legen kl. 14.30 i dag, får låne bilen til svigermor, siden jeg ikke tør legge ut på langtur til fots lenger :fnise: Ble jo så sliten sist, og formen er ikke akkurat blitt bedre de siste to ukene. I går hadde jeg mensmurringer (!) da jeg la meg, var jo nesten redd for at noe var på gang, men antakelig var jeg bare sliten :jepp:

Er spent på SF-målet og leiet på babyen. Og om legen kanskje bare ringer til ultralydklinikken så vi får ordnet den timen. Og om toxo-testen var negativ, regner med det, siden jeg ikke har hørt noe. Tror ikke det er noen vits å nevne pigmentflekkene, har lest litt om det, og de forsvinner sannsynligvis etter fødselen.

Jeg har også fått sånne "skin tags" (hva ER det med gravidkroppen min, da???), bittesmå utvekster som er litt mørke av farge, de dukker opp der hvor huden gnisser mot klærne. Jeg har to-tre i hver armhule, mange under puppene, akkurat der bh-kanten går, i halsgropen, og èn ved trusekanten :roll: Disse forsvinner ikke etter fødselen, tror jeg, må fryses bort. Men de fleste er bittesmå, kjennes ut som nupper, mens andre er litt større, og da kan de falle av og bli borte. Liker de ikke noe særlig, håper de forsvinnner :sukk:

Nei, nå må jeg gjøre litt husarbeid :Nikke: Trodde det skulle bli sol i dag, men det er ganske skyet, og så blåser det. Men jeg er evig optimist, og håper på litt finvær utpå dagen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...