Gå til innhold

Skummelt, men åååh, så spennende

Amused

Anbefalte innlegg

Iler også til med en gratulasjon i fall jeg skulle glemme det i morgen! :sjokolade::perebrus::bursdag:

Tusen takk! :klemmer:

-----------------------------------------------------------------------

Åh, himmel, den kaka ble god! :sikle: Men så er den full av godsaker også, bl.a. en boks rømme og masse smør og kakao :-D Må prøve å ikke prøvesmake for mye :fnise:

Skulle skifte på senga i sted, og da oppdaget jeg noen mystiske, ringformete flekker ca. 20 cm nedenfor hodeputa mi! Vistes ikke så godt på lakenet, men på overmadrassen... Fikk vekk nesten alt av flekker med en våt klut, og jeg undres... er det melkelekkasje? :klø: Kan jo ikke være noe annet :ler: Har lagt en håndduk under lakenet nå, så unngår jeg kanskje å lekke helt gjennom. Rare greier, jeg har ikke merket noenting, heller ikke på dagtid.

Uff, bilen vår er på service :sjenert: Det blir åtte tusen der også, gitt :dåne: Får ta det på kredittkort, og betale ned mest mulig hver måned. Huff, så dyrt det har blitt å etablere seg. Håper vi får igjen en del på skatten! Er kjempespent hver gang jeg åpner postkassa, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får gratulere deg nå om jeg skulle glemme det i morgen :blåse: :roser::sjokolade: Håper du får en flott dag!

Forstår du ble litt bekymret med tanke på SF målet, men de følger deg jo godt opp. Mitt lå på 40 cm i går så jeg skal inn på UL :fnise:

:goodbye:

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig med bilregninger... Alltid sure penger det der...

Får satse på et godt skatte oppgjør :-D

Kaka hørtes god ut. Har aldri prøvd rømme i sjokoladekake. Oppskrift?

Har merket at jeg lekker litt melk. Ikke sett det i sengetøyet da, men merket det har dryppet litt ved et par anledninger...

Kose deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes også kaka hørtes god ut :) Så bare legg ut oppskrift hvis du har lyst :-D

Kjedelig når bilen må på verksted ja. Det blir alltid mye dyrere enn forventet.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gratulere deg nå om jeg skulle glemme det i morgen :blåse: :roser::sjokolade: Håper du får en flott dag!

Forstår du ble litt bekymret med tanke på SF målet, men de følger deg jo godt opp. Mitt lå på 40 cm i går så jeg skal inn på UL :fnise:

:goodbye:

Hihi, høres ut som vi er ganske like i svangerskapet, vi! Masse kilo, masse vann og stort SF-mål :ler:

Takk for gratulasjoner :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka hørtes god ut. Har aldri prøvd rømme i sjokoladekake. Oppskrift?

Kose deg i kveld :klem:

Synes også kaka hørtes god ut :) Så bare legg ut oppskrift hvis du har lyst :-D

God helg! :)

Siden mannen har sovnet på sofaen, og jeg ikke orker å sitte i en stol foran TV'n, så henger jeg her litt i kveld :fnise:

Her er oppskrifta på verdens beste sjokoladekake! Den er litt kompakt og skal være litt "våt" :jepp: Bruk en stooor bolle, og stek kaka i langpanne.

400 g smør

4,5 dl vann

8 ss kakao

-> dette kokes opp i kjele

Lag eggedosis:

4 egg

810 g farin

Bland inn:

540 g hvetemel

2 ts natron

1 ts salt

3 dl rømme

Og tilsett den varme kakaoblandingen.

Hell over i langpanne, stek ved 200 grader varmluft/ 210 grader vanlig over-/undervarme i 30-40 min.

Glasur:

100 g smelta smør

2 ss melk

4 ss kakao

2 ts vaniljesukker

350 g melis

:sikle:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe problem!

Ååå, som lillesnuppa styrer på i magen min nå :rødme: Koselig, håper hun snur seg med hodet ned snart :jepp:

Nå har jeg sittet her en halvtime, og beina har est ut til nesten dobbel størrelse pga. vannet i kroppen. Må jage vekk samboeren min og okkupere sofaen, tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh ... mulig jeg må teste ut den kaka, altså - den høres god ut!

Kom deg oppi sofaen med turbosnuppa og de uteste (er det et ord? tror ikke det!) beina dine! Håper du har en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for oppskrift!!! Hørtes kjempegodt ut :sikle:

:danser::danse::kaklehone: :banantroll: :bursdag: :blåse: :is: :juhu: :hoppe:

GRATULERER MED 30 ÅRSDAGEN!!!!!!

:danser::danse::kaklehone: :banantroll: :bursdag: :blåse: :is: :juhu: :hoppe:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuusen takk, alle sammen :klemmer:

Fikk gaver på senga i morges, jeg :fnise: Et rødt fleecepledd med hjertemønster av katten, MUSE-CD/DVD av lillesnuppa i magen, og Lacoste-joggesko i svart skinn av kjæresten. Er såååå fornøyd! Aldri i verden om jeg hadde kjøpt meg så dyre sko selv, så det er jo gøy å få da :-D Av pappa og dama fikk jeg en potteplante og pepperkvern... Må innrømme at jeg ble litt skuffet, jeg hadde kanskje forventet noe annet til 30-årsdagen min, særlig fordi pappa alltid bruker å slå på stortromma :flau: Jaja, han har vel sine grunner. De var jo her på kaffe i dag, sammen med tanta mi, og jeg merker at konflikten fra jula fortsatt ligger i lufta :sukk: Men vi hadde det da ganske trivelig likevel

Men det driter jeg i nå! :Nikker: Jeg har jo bursdag! :skaal: Må prøve å få med meg mannen ut en tur nå, blir jo litt rar av all kakespisinga og innesittinga :ler:

I morgen kommer mamma og stefar på bursdagsbesøk, det blir koselig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine gaver samboeren hadde ordnet med, skjønner godt at du ble glad :)

Hvis faren din/dama hans ikke er ferdige med det som skjedde i jula, er det deres problem. Håper du greier å overse det, for du har ikke gjort noe galt.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med dagen!! :-D

:hoppe::danser::hoppe::danser::hoppe:

Masse gratulasjons- :klemmer: fra meg til deg :)

Høres ut som en flott bursdags-feiring til tross for undertonene etter jula. Virker som om du takler det kjempebra hvertfall :) Ha en fortsatt flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Fiiiin dag i dag, altså :sol: Nå skal jeg bare se Lottotrekninga før jeg går meg en tur. Blir hjemmelaget burger og pommes til middag :fnise:

Siden jeg oppdaget de mystiske flekkene på overmadrassen i går, så måtte jeg jo klemme litt på brystvortene for å se om det kom ut noe. Og jaggu, der var det råmelk, gitt! :ler: Må ha startet ganske nylig, og jeg fikk litt hetta, for det er sannelig mye rart som skjer med en gravid kropp!

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør! :snø:

:dån:

Ikke vant vi i Lotto, heller ;)

Skulle egentlig feire bursdagen litt med vennene i kveld, men jeg orker ikke festing lenger. Får ta det til høsten.

Nå skal jeg ut i snødrevet - friskt, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...