Gjest Gjest_engstelig_* Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg vet ikke om dette er rett underforum.. Jeg er gravid i uke 7, og i forrige uke er var jeg på trening. Det var Høypuls og jeg tok meg ganske hardt ut, mer enn jeg hadde tenkt på forhånd. Inntil da hadde jeg vært kvalm i en liten uke, men etter den dagen har jeg ikke vært kvalm... Nå går jeg og engster meg for at jeg kan ha skadet fosteret med å trene med veldig høy puls? Jeg har lest en del på nettet og ser at dersom man er i god form skal man kunne trene som før, noe jeg også har gjort når jeg var gravid tidligere. Jeg er i god form, men trener vanligvis ikke med fullt så høy puls som jeg hadde sist. I ettertid ser jeg jo at det var dumt av meg... Kan jeg ha skadet fosteret? I tilfelle - hvilke skader kan fosteret få av at jeg har trent hardt?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Dette går helt bra! Den lille spiren er ganske så hardfør, og det er vel helts kontaktsport eller sport hvor risikoen for fall og støt er stor som gravide anbefales å ikke bedrive under graviditet.
Gjest Gjest_engstelig_* Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Jeg vet jeg skal unngå kontaktsport... Synes i ettertid at jeg var dum, men det hjelper jo lite. Kan et 6 uker gammelt embryo få for lite blodtilførsel?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 I "gamle dager" drev de jo å løp opp og ned trapper for å forsøke å fremprovosere aborter.. Jeg vil anta at det var en grunn til at de gjorde det.. (??)
Gjest nemi73 Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Som tidligere sagt her så er den lille veldig hardfør, trening øker bare blodtilførselen. Trente selv under mine svangerskap, og det eneste det resulterte i var at jeg var i veldig god form, både før og etter svangerskapet. kos deg videre med trening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå