Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 noen tanker om det? jeg vet ikke jeg forlovere, hva bør de gjøre, hvor mye bør de hjelpe til med planleggingen og diverse? utdrikningslag? familie da, hva er vanlig nå ang penger og slik? håper på innspill
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 og er det vanlig av vi gir noe eller betaler noe for forloverne, klær, frisør? de bør vel uansett være glade for at de ble valgt familie da, gir vi noe til dem som evt hjelper til med noe? klær til evt barn som skal følge opp kirkegulvet, må vi betale det? mange spørsmål ja
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 noen tanker om det? jeg vet ikke jeg forlovere, hva bør de gjøre, hvor mye bør de hjelpe til med planleggingen og diverse? utdrikningslag? familie da, hva er vanlig nå ang penger og slik? håper på innspill Når det gjelder forlovere så er et vel normalt at de ordner utrikkningslaget, og eller dukker opp på selve dagen og hjelper brudeparet gjennom nærver osv.. foreldre synes jeg ikke man skal forvente noe av med mindre de tilbyr seg. De fleste i dag har vel bodd hjemmefra en stund og mange har vel nesten bedre økonomi enn mange foreldre. det går jo ann å spørre om praktisk hjelp av de man ønsker det av, men synes ikke man skal bli skuffet dersom de ikke kan.... Jeg synes man skal legge opp til et bryllup som man kan klare selv økonomisk så får en hver hjelp av foreldre osv bli en positiv ting, dvs noe man kan oppgradere hvis man ønsker det.... Men det er kun min personlige mening.... sikkert mange andre som ikke er enig med meg der ute..
Gjest nextlife Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Vi bestemte oss nylig for bryllup 29/9, og har økonomi selv til å finansiere hele bryllupet. Jeg forventer ikke noe økonomisk hjelp fra noen av våre foreldre. Synes også det er naturlig at vi betaler for klær til de to brudepikene. Har tilbudt meg å betale reise for min forelover, da hun er student og må fly hit. Men..... jeg forventer at familie og venner stiller opp med hjelp til praktiske ting, dette er vanlig i vår omgangskrets, har selv stilt opp i bøtter og spann med kakebaking, matlaging, pynting, osv,osv.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Jeg (vi) forventer ingenting av foreldre, familie, venner og forlovere når det gjelder planleggingen og bryllupet. Men håper at noen gir oss kakene som vi har ønsket oss. og er det vanlig av vi gir noe eller betaler noe for forloverne, klær, frisør? de bør vel uansett være glade for at de ble valgt Burde være glad for at de blir valgt?? Hvorfor det? Jeg betaler frisør til min forlover, hun bruker en kjole hun allerede har. Dersom man legger førninger på hvordan forlovere skal se ut (klær, sminke og hår) så er det naturlig at man også betaler for dem. familie da, gir vi noe til dem som evt hjelper til med noe? Vi har tenkt å gi dem blomsterdekorasjonene. klær til evt barn som skal følge opp kirkegulvet, må vi betale det? Ja, jeg synes dere definitivt skal betale klær, evnt frisør for disse barna.
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Selv om det sikkert er en ære å bli valgt som forlover ønsker jeg å betale pynting/frisør for henne på dagen, og også å gi henne en liten gave som takk i etterkant. Brudepike/svenn-klær betaler vi også for. Min forlover får lov til å være med på det hun har lyst til, og det er blant annet kjoleprøving, laging av bordkort og annet koselig. Ingen i min familie, eller forlover, blir spurt om "kjedelige oppgaver", men jeg vet at de ønsker å bidra med pynting, kakebaking, sang og musikk og lignende. Vi forventer verken økonomisk eller praktisk hjelp, men jeg vet at de ønsker å bidra. Det gjør også at entusiasmen deres for bryllupet stiger:) I utgangspunktet vil jeg ikke legge så mange oppgaver på noen at de blir slitne og ikke kan ha glede av dagen. Jeg vet imidlertid at min mor ville blitt lei seg hvis hun ikke fikk bake de kakene hun er så flink til å lage. Hun og andre i familien får nok en liten oppmerksomhet som takk for hjelpa.
Grissini Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Jeg syntes ikke man skal forvente så mye fra noen jeg. Dere er jo tross alt voksne mennesker. Jeg er sikker på at de fleste har lyst til å hjelpe til på et eller annet vis, men jeg tror jeg hadde blitt irritert hvis noen venner av meg automatisk hadde forventet at jeg skulle være en del av "bryllupsteamet." Men når det er sagt har jeg både bakt, pyntet etc. i flere bryllup, men da etter forespørsel eller at jeg selv har tilbydt mine tjenester.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 jeg forventer ingen ting, bare så det er sagt bare lurte... hvis jeg hadde blitt valgt til forlover, hadde jeg synes det var stas og en ære men jeg vil gjerne gi forloveren min noe, og betale frisøren... vil og betale klær til barna forventer ikke hjelp og penger, men blir glad for det, hvis det dukker opp noe
razmatazz Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Forventet overhodet ingenting. Men enkelte oppgaver er det jo naturlig at forlovere tar på seg, som f.eks. utdrikningslag. Familien vår tilbød seg å hjelpe til både økonomisk og praktisk på eget initiativ. For å ikke gi noen altfor mye å gjøre gjorde vi det slik: vi (brudeparet) ordnet alt ifm. bryllupet inntil de siste to dagene. På slutten fikk vi god hjelp av venner til pynting av lokaler osv (gjorde det til en hyggelig sammenkomst hvor vi serverte lett fingermat + øl osv mens vi holdt på). Familien tok på seg oppgaven å rydde ut av lokalet dagen etter bryllupet. Det satt vi utrolig stor pris på, slik at vi kunne nyte dagen på hotell før vi dro på bryllupsreise. Vi hadde leid inn folk til å ta seg av det meste under selve bryllupsfesten, slik at gjestene kunne slappe av og kose seg.
øyenstikker Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Vi forventer ingen økonomisk støtte fra noen. Får vi det, vil det være en flott overraskelse! Ellers spør jo nærmeste familie om hvordan det går med planleggingen osv...og da svarer jeg selvsagt. Har og fått tips fra dem om ting jeg har spurt om. Og jeg spørr jo min forlover omenkelte råd iblant da...spesielt om kjolekjøp Men jeg forventer ikke at noen skal ta del i planleggingen, det er jo vår dag, så vi vet jo best hva som passer til oss Om utdrikkningslag...jeg forventer ingenting, men har nok hørt noen antydninger til at det blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå