Gå til innhold

Syntes dere jeg skal fri?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet

Hei!

Er litt splittet i tankegangen her…

Jeg og kjæresten har snart vært sammen i 5 år, og har det veldig fint sammen!

Men vi er unge (beg. av 20 årene) og har aldri hatt noen andre.

(Aldri kysset noen andre en gang!)

Tror dere trangen til å ville utforske litt mer kommer krypende?

Hva tror dere med litt livserfaring?

Han ville nok ventet til vi er eldre og mer etablerte, men jeg tenker mye på å fri til han om dagen…Er ganske sikker på å få ’ja’ men tror at hvis jeg skal vente på han, må jeg vente en stund :søvn:

(Syntes det er litt trist at jeg aldri kommer til å oppleve å bli fridd til – men nå har jeg jo muligheten til å gjøre det til noe spesielt)

For jeg tenker sånn at med ekte kjærlighet er det jo ingen vits i å vente?

Akkurat nå er det ingen tvil om at vi elsker hverandre og har lyst til å dele livet med hverandre!

Et giftermål er jo et endelig bevis på at nå er det oss to – og at forholdet da blir hakket mer verdifullt på en måte

Men altså denne bittelille frykten-----

Man kan vel aldri helgardere seg, men hadde satt pris på å høre hva dere tenker i hvert fall!

Er det mer fornuftig å vente?

Takker for svar :hallo::kghjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
og har aldri hatt noen andre.

(Aldri kysset noen andre en gang!)

Tror dere trangen til å ville utforske litt mer kommer krypende?

Hva tror dere med litt livserfaring?

Jeg tror ikke helt på det der med at man bør utforske andre osv jeg, da.

Skal man da gjøre det slutt så man får ha sex med andre bare for å ha gjort det? Hva er moroa med det da? ;) Lyst til å kysse/utforske andre vil jeg si kommer uansett gjennom et langt liv, det betyr ikke at man bør gjennomføre det.

Og vil du gifte deg for å ha bryllup, eller for å være sammen med ham resten av livet?

Det kan jo hende at han frir om en stund? Det er ikke uvanlig å ha vært sammen lenger enn 5 år før man gifter seg...

Skrevet

Tidligere var man gammel jomfru om man ikke var gift når man var 19, nå er man "altfor ung" om man gifter seg når man er 23. Jeg synes selv det ikke er nødvendig å dra ungdomsårene med seg til man er langt over tyveårene.

Dere har vært sammen lenge nok til å være over den første forelskelsfasen og vet med dere selv hvor godt dere passer sammen. Ikke la noen fortelle dere at dere er "for unge" - gjør det som føles rett for dere selv i deres egne liv.

Skrevet

Du burde fri når du absolutt ikke kan la være! :love:

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg syntes nå at det første innlegget mitt virker litt merkelig - som om jeg har lyst til å være utro eller noe, men det var ikke sånn jeg mente det.

Mer redd for at det ikke skal vare siden det er den første, og det har vært mange brudd i venneflokken.

En skilsmisse er jo enda verre sånn sett.

Men hvordan kan man vite noe som helst om fremtiden uansett?

Da kunne jo ingen ha giftet seg...

Så jeg bør egentlig ikke ha noe å frykte, så fint som vi har det.

Og jeg vil kun gifte meg for å vise at det er han jeg har lyst til å være sammen med resten av livet, det er ikke bare et bryllup jeg vil ha nei..

Jeg likte spesielt det siste svaret; at man bør fri når man ikke klarer å la være! Det er jo litt sant.

Så vi får se da om jeg ikke klarer å la være snart!

Har dere isåfall noen tips?

Hvor får man feks tak i ringer - er det bare å gå til en hvilken som helst gullsmed og si hva det gjelder, har de noe menn kler?

*Vet ingenting* :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...