Gå til innhold

HJELP FORT!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet

JEG HAR TYDELIGVIS BLITT UTESTENGT FRA ET FORUM, UTEN JEG FORSTÅR HVORFOR! MÅ VÆRE EN MISFORSTÅELSE!

KOMMER FREM DETTE Klient IP adresse NUMMER er utestengt.

HVORDAN FIKSE DETTE? KOMME INN PÅ FORUMET IGJEN?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt som du roper, da?

Send en mail til webmaster og be om en forklaring.

Skrevet

roper ikke! har prøvd, men får ikke svar! hvordan få ny ip adressen hvis det går da?

Skrevet

Forsøk å logge av nettet og restart maskinen. Kanskje du får ny IP da.

Skrevet

HVORDAN GJØR JEG DET DA? BLIR ALT ANNET SLETTE DA?

Skrevet

Ingenting blir slettet om du da ikke har åpne dokumenter du jobber med. Lagre i så fall arbeidet før du restarter maskinen. Du skrur altså av maskinen og starter den igjen.

Skrevet

Om du kobler deg fra nettet kan det hende du får ny IP. Det kan også hende at du ikke får det.

Dersom det er gjort en feil fra forumet sin side, kan det også hende at de har stengt ute en hel nummerserie. (Kanskje naboen din har spamma dem?) I så fall hjelper det ikke med ny IP.

Hvis du mener de har gjort noe feil, må du sende dem en mail og be om forklaring. Da kan det hende de slipper deg inn igjen.

PS: Kan du være så snill å slutte å rope? Slå av CapsLock.

Gjest Vampyra
Skrevet

:klø:

Hvis du klarer å skrive på et forum klarer du vel å restarte maskinen??

Skrevet (endret)
Forsøk å logge av nettet og restart maskinen. Kanskje du får ny IP da.

Ikke sikkert det nei.

Noen har en fast ip-adresse.

Det enkleste her, er vel å kontakte admin eller en modde på det aktuelle forumet og spørre hvorfor du er utestengt.

Men du kan alltids prøve å slå av ADSLmodemet og vente litt før du slår det på igjen.

Endret av Qha
Skrevet

hehe, skal ikke rope mer, visste ikke at det ble roping med store bokstaver! og visste ikke at restart var å bare ta av og på pcen! jeg kan ikke data! takk for tips! jeg skrudde av pcen, men det hjalp ikke! kan prøve å ta ut koblingen, og ta den inn igjen, visst det var det du menet med adsl! har skrevet mail til forumet! håper de svarer i morgen da, for jeg forstår ingenting nå!

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

jeg har ordnet det ;) for noen regler dere har her da, alle kan vel skrive på sine måter... takk for hjelp forresten :)

Skrevet

Det her helt vanlig netikette å ikke bruke CapsLock, gjest.

Dette er ikke noe spesielt for KG.

Mange har problemer med å lese tekst som er skrevet med bare store bokstaver, dessuten ser det ut som en roper og maser.

Godt du fant ut av det! :)

Gjest Blondie65
Skrevet

For å få ny IP-adresse hos en internettleverandør der man ikke har fast IP-adresse må man enten

- bryte strømmen på ASDL-modemet/routeren. Det gjør man ved å trekke ut strømkabelen til denne boksen

- høyreklikke på ikonet som viser at linjen er oppe (på Windows-maskiner er det et ikon nede i høyre hjørne på skjermen med bilde av en skjerm på der skjermen blir grønn med jevne intervaller). Når man har høyreklikket velger man reparer. Da fornyes IP-adressen.

Ser at du har fått hjelp nå, men nevner det bare som generell hjelp.

Forøvrig er det alminnelig netikette (les: folkeskikk på nett) å ikke skrive med bare store bokstaver).

Skrevet

takk for tips :) jeg trakk ut kontakten, det funket :) skal ikke skrive med store bokstaver mer...

Skrevet
takk for tips :) jeg trakk ut kontakten, det funket :) skal ikke skrive med store bokstaver mer...

Er du sikker på at du trakk ut på ADSL modemet og ikke din interne router?

De fleste nettbrukere har dynamisk IP adresse, og må betale ekstra for fast IP adresse.

Gå til der linja kommer ut fra veggen. Følg denne til modemet.

Trekk ut kontakten til modemet.

Deretter gå på maskinen og velg "kjør" ("Run") fra start menyen.

Skriv: cmd

I det nye vinduet skriv: ipconfig /release

IKKE LUKK VINDUET!

Gå tilbake til modemet og sett på strøm.

Vent i 2 minutter (for sikkerhetsskyld)

I det samme vinduet skri: ipconfig /renew

La maskinen jobbe litt.

Nå skal det virke.

Dersom det IKKE virker har du enten statisk IP adresse, eller hele IP rangen fra nettleverandøren din er sperret.

Skrevet

Dersom du trakk ut feil støpsel tidligere, prøv det først.

Gjest Blondie65
Skrevet
Er du sikker på at du trakk ut på ADSL modemet og ikke din interne router?

De fleste nettbrukere har dynamisk IP adresse, og må betale ekstra for fast IP adresse.

Dette skrev trådstarter:

takk for tips jeg trakk ut kontakten, det funket

Problemet er altså løst.

Skrevet
Dette skrev trådstarter:

Problemet er altså løst.

Jeg skal enten lære meg norsk ELLER få meg briller.

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...