Gå til innhold

Vokse stuebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et Bombay stuebord på Bohus for et år siden. Det fulgte med en slags voks man skulle bruke for å holde det fint. Denne er umulig å smøre utover.

Er det noen som har tips til hva slags voks jeg kan bruke i stedet og hvor det kan kjøpes?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Vi har samme bordet, og kjøpte en voks på Bohus med litt farge i seg. Den er i en stor metallboks, har ganske lett konsistens, og smøres på, for deretter å tørkes av.

(Egentlig venter jeg bare på at det perfekte bordet dukker opp, så dette kan kasseres). :forvirret:

Skrevet

Har samme bordet og bruker bivoks kjøpt i en møbelforretning.

Skrevet

Jeg har samme bordet og kjøpte med en voks hos Bohus. Selgeren anbefalte ikke voksen som fulgte med fordi det luktet så parafin av den.

Spør der du har kjøpt bordet så har det nok noe å anbefale.

Skrevet

Men da prøver jeg bare den voksen hos Bohus, høres jo ut som det er den som anbefales :)

Deception: Kasseres? Jeg synes dette er det perfekte bordet jeg.. ;)

Skrevet

Du burde bruke et fint stålull (1000) til å gå over bordet med først. da blir resultatet finere. Fåes kjøpt hos møbelforhandlere. Og du burde absolutt bruke en voks med farge. Da blir fargen finere.

En vennine av har det bordet og hadde aldri vokset det, så det var blitt kjempe stygt. Hun beiset det med en mørk beis og det ble finere enn da det var nytt. men tviler på at det funker hvis det er blitt vokset.

Skrevet

Jeg brukte den medfølgende voksen med bra resultat. Riktignok stinket det parafin. Solgte imidlertid bordet ganske kjapt, fikk tak i et mye finere :)

Skrevet
Kjøpte et Bombay stuebord på Bohus for et år siden. Det fulgte med en slags voks man skulle bruke for å holde det fint. Denne er umulig å smøre utover.

Er det noen som har tips til hva slags voks jeg kan bruke i stedet og hvor det kan kjøpes?

På forhånd takk :)

Min onkel jobber på Bohus og han sa vi ikke måtte finne på og bruke voksen som fulgte med. Lukten er kjempe stygg og den sitter lenge.

Skrevet

Vi har også dette bordet, men vi har aldri gjort annet enn å vaske det med klut og vann siden vi fikk det for 5-6 år siden.

Bordet er fint, men jeg kjenner flere som har bordet som ikke har den blanke overflaten vi har.

Bordene er veldig ulike, ja...

Vi fikk heller aldri beskjed om å "bone" det med noe som helst...

Skrevet
Min onkel jobber på Bohus og han sa vi ikke måtte finne på og bruke voksen som fulgte med. Lukten er kjempe stygg og den sitter lenge.

Hehe.. Den var så hard uansett, var helt umulig å få klint den utover ;)

Skrevet

men hvor ofte gjør dere dette? vokser det?

Skrevet
men hvor ofte gjør dere dette? vokser det?

Jeg har ikke gjort dette før jeg da, men nå har jeg hatt bordet i litt over et år, og synes det begynner å bli litt blasst. Synes det er på tide nå. Tror ikke det finnes noen fasit på dette, siden det virker som alle bordene oppfører seg temmelig forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...