Gå til innhold

Tips til gave til dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til hva en kan gi i gave til dagmammaen jenta mi har vært hos det siste halvåret? Vi har vært så fornøyde med henne, og ønsker å gi henne en liten oppmerksomhet, men er helt tom for ideer om dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags gave er det snakk om? Avskjedsgave?

Mitt tips er å gå på en fin godteriforretning og kjøpe en dekorativ velsmakende ting der. Veldig koselig å få, og vi jenter er som regel glad i sånt. (Her i Trondheim er det ihvertfall flere sånne butikker som har utrolig masse nydelige godteriting.)

Jeg kjøpte en liten flaske shampagne til dagmamman som jeg pakket inn i celofan men ferrero-rocher sjokolader inni, og bredt silkebånd rundt. Men det var etter at hun hadde passet småttisene i 2 år, og de skulle begynne i barnehage.

Bodyshop har også mye fint.

Skrevet

Hva med gavekort på kino eller hos en hudpleier.

Gjest antigartner
Skrevet

Noen ideer:

Mange blomsterforretninger lager oppsatser rundt vinflasker som kundene har med (vinflaske MED innhold). Det kan bli ganske fint.

Ellers kan jo også slike gavekurver/-poser med diverse fra BodyShop være en ide.

En annen ting som gjerne blir godt mottatt er nyttige "kjøkkenting", f.eks gode olivenoljer, kryddereddik eller litt pene glass med krydder.

Hvis hun skal fortsette å være dagmamma, enten for jenta di eller andre, så kan kanskje en stor eventyrbok eller noe annet som hun og barna kan ha glede av sammen passe?

Skrevet

Takk for tips! Det er avskjedsgave det er snakk om, ja ;)

Skrevet

hva med ett stort innrammet bilde av barnet og dagmammaen, då har hun vertfall noe som hun kan ta vare på, å kanskje barnet kan tegne på ett kort?

Så kan du jo legge med litt godteri eller noe annet:)

Gjest Mayamor
Skrevet

Det viktigste er ikke hva hun får, men iallefall et takk for jobben hun har gjort. Husker hvor skuffet jeg ble da jeg hadde min siste arbeidsdag som dagmamma og ikke et lite takk engang ble sagt. :sjenert:

Ville latt barnet tegne noe på et kort, og kjøpt en blomst. Sikkert fordi jeg selv er så glad i blomster og ikke finner det kjedelig eller "brukt opp". :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...