Gå til innhold

Forlovere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at meg og min kjære har forlovet oss. og vi skal begynne å plannlegge litt nå framover. Må gjøres litt for han er bortreist 4uker og hjemme 4 uker. så er veldig avhengi av å ha han rundt meg når han er hjemme. Vi har pratet en del om hvem vi skal ha som forlovere.. og har seg sånn at jeg står i mellom min søs som ikke bor her i nærheten og min bestevennine gjennom 8 år, som har alltid støttet meg. og Min kjære har 2 brødre.. og han klarer ikke å velgemellom de. Vi vil ha et Eventyrbryllup.. og min kjære er 1 mansjanist på båt. og har jobbet på kongeskipet. så jeg skal ha eventyrkjole som min mor skal sy til meg og min kjære skal ha på seg uniform :) Så gleder meg til den dag skjer. ikke funnet dato ennå. Men det jeg trenger svar på er; Går det ann å ha 2 forlovere på hver side? jeg har prøvd å sett litt på internett om det, men ganske så lite.

Håper noen vet om det.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var i et bryllup tidligere i sommer , der både brud og brudgom hadde 2 forlovere hver. så det går an det. su kan jo kontakte presten/ menighetskontoret der dere skal ha vielsen, og spørre dem? :)

Gjest nextlife
Skrevet

:jepp:

Har nettopp undersøkt dette med både kirke og folkeregister. Det går helt fint å ha 2 forlovere, men bare en av dem skal skrive under på forlovererklæringen. Folkeregisteret sa at mange sendte inn forlover erklæring fra begge forlovere, od da plukket de ut den ene til å gjelde. Praktisk sett, i forberedelser og under bryllupet er det vel best å likestille begge forlovere.

Skrevet

Å det var godt å høre. Men da blir det ikke noe vanskelig avgjørelse da:)

Så det vanlige nå er å spørre de om de vil være forlovere sant?

Ser så fram til å plannlegge. Bryllupet blir nok i begynnelsen av 2009. er en stund til ennå men når min kjære er vekke halve året så er det greit å plannlegge litt nå.

Takk for svaret:)

Gjest nextlife
Skrevet

Bare hyggelig, nå er det bare å spørre i vei. Slet selv med å velge forlover, enten min gode venninne fra "100" år tilbake som jeg er skikkelig glad i, eller datteren min på 18. Tenkte å ha begge to, men har nå valgt å bare ha venninnen min, og heller la min datter følge meg opp kirkegulvet å gi meg bort til han som har fungert som pappaen hennes siden hun var 1 1/2 år. Føler at dette ble riktig for oss :love:

Skrevet

Det sier nok mye for datteren din skal du se. Håper Dagen blir en kjempe fin og veldig minnerikt dag for dere :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...