Lise M Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Det har seg sånn at meg og min kjære har forlovet oss. og vi skal begynne å plannlegge litt nå framover. Må gjøres litt for han er bortreist 4uker og hjemme 4 uker. så er veldig avhengi av å ha han rundt meg når han er hjemme. Vi har pratet en del om hvem vi skal ha som forlovere.. og har seg sånn at jeg står i mellom min søs som ikke bor her i nærheten og min bestevennine gjennom 8 år, som har alltid støttet meg. og Min kjære har 2 brødre.. og han klarer ikke å velgemellom de. Vi vil ha et Eventyrbryllup.. og min kjære er 1 mansjanist på båt. og har jobbet på kongeskipet. så jeg skal ha eventyrkjole som min mor skal sy til meg og min kjære skal ha på seg uniform Så gleder meg til den dag skjer. ikke funnet dato ennå. Men det jeg trenger svar på er; Går det ann å ha 2 forlovere på hver side? jeg har prøvd å sett litt på internett om det, men ganske så lite. Håper noen vet om det. Klem
MrsG Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 jeg var i et bryllup tidligere i sommer , der både brud og brudgom hadde 2 forlovere hver. så det går an det. su kan jo kontakte presten/ menighetskontoret der dere skal ha vielsen, og spørre dem?
Gjest nextlife Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Har nettopp undersøkt dette med både kirke og folkeregister. Det går helt fint å ha 2 forlovere, men bare en av dem skal skrive under på forlovererklæringen. Folkeregisteret sa at mange sendte inn forlover erklæring fra begge forlovere, od da plukket de ut den ene til å gjelde. Praktisk sett, i forberedelser og under bryllupet er det vel best å likestille begge forlovere.
Lise M Skrevet 12. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2007 Å det var godt å høre. Men da blir det ikke noe vanskelig avgjørelse da:) Så det vanlige nå er å spørre de om de vil være forlovere sant? Ser så fram til å plannlegge. Bryllupet blir nok i begynnelsen av 2009. er en stund til ennå men når min kjære er vekke halve året så er det greit å plannlegge litt nå. Takk for svaret:)
Gjest nextlife Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Bare hyggelig, nå er det bare å spørre i vei. Slet selv med å velge forlover, enten min gode venninne fra "100" år tilbake som jeg er skikkelig glad i, eller datteren min på 18. Tenkte å ha begge to, men har nå valgt å bare ha venninnen min, og heller la min datter følge meg opp kirkegulvet å gi meg bort til han som har fungert som pappaen hennes siden hun var 1 1/2 år. Føler at dette ble riktig for oss :love:
Lise M Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Det sier nok mye for datteren din skal du se. Håper Dagen blir en kjempe fin og veldig minnerikt dag for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå