MarianneE Skrevet 21. mars 2003 #1 Skrevet 21. mars 2003 Føler meg litt dust nå, men.......... .....hva har man i kjøttsaus-delen av lasagnen? :oops: :oops: Kjøttdeig, løk, (finner nemelig ikke oppskriften!!!!! :-? )
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2003 #2 Skrevet 21. mars 2003 i kjøttsaus delen bruker jeg å ha litt av hvert. Kjøttdeig, løk, tomatpure, hakket tomat fra boks, rødvin ca to glass chili, hvitløk, litt sukker(ca 1 ss) salt og pepper. oregano og basilikum Lar det surre ca 20 min til sausen er blitt litt tykkere. Håper det hjelper
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #4 Skrevet 21. mars 2003 Hvis du vil ha litt grønt i lasagnen, er det godt med stangselleri og sjampinjong, i tillegg til det som ble nevnt over. God appetitt
Gjest gjest1 Skrevet 21. mars 2003 #5 Skrevet 21. mars 2003 Ja, grønt, syns det var noe som manglet men kom ikke på hva det var. Litt flau nå :oops: Jeg bruker også revet gulrot og hakket selleri
@lfa Skrevet 21. mars 2003 #6 Skrevet 21. mars 2003 Jeg synes det er godt med litt purre i også. Er ikke så begeistret for stangselleri, så...
Gjest care Skrevet 21. mars 2003 #7 Skrevet 21. mars 2003 Jeg bruker å kjøpe et glass med pastasaus og en pakke fløte som jeg til slutt blander med kjøttdeigen. Det blir en vidunderlig smak av det. Har fått mye skryt av den sausen... :blunke:
Gjest Tristessa Skrevet 22. mars 2003 #8 Skrevet 22. mars 2003 Jeg pleier å lage en sats beschamel og en stas sugo som jeg bruker lagvis i lasagnaen. Beschamel er hvit saus (mel tilsettes smeltet smøt, spes med melk) som jeg tilsetter ost til. Bruker som regel norvegia eller jarlsberg, og en god parmesan til dette. Sausen blir tykk, kremete og deilig, bare husk å krydre med salt og hvit pepper. Til sugoen lager jeg først en sofritto av gulrot, selleri og løk, som surres til den er blank i olivenolje. Kjøttdeig stekes og blandes i. De fleste assorterte matvareforretninger fører Mutti's Polpapezzi, en form for moste tomater. Den kommer på glassflaske med skrulokk, og er den mest geniale tomatmixen som finnes. Hell dette over sofritto og kjøttdeig, tilsett litt mer olivenolje, oregano, to hvitløksfedd, et laurbærblad for en romersk følelse (hehe), fersk salvie og la det koke inn litt. I tillegg bruker jeg jo pastaplater, men sausen var visst hovedproblemet? Lagvis vil disse to sausene smelte sammen og bli til verdens aller deiligste lasagne. Åh, så sulten jeg ble...
MarianneE Skrevet 23. mars 2003 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2003 Hjertlig takk, jenter! Fy f*** å sulten jeg ble nå........ Tror nok Mannen skal få lasagne til uka, ja! Nam-nam-nam...........
starie Skrevet 23. mars 2003 #10 Skrevet 23. mars 2003 Care: Hvilken pastasaus på glass da? Jeg er ikke noen god kokke, men jeg vet at jeg er drittlei toro og knorr lasagne..
MarianneE Skrevet 26. mars 2003 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2003 Takk for gode oppskrifter! Lagde lasagne etter Tristessas oppskrift igår(minus gullerot og selleri, men med bacon) og det var skikkelig godt! Takk skal dere ha!
Gjest Tristessa Skrevet 27. mars 2003 #13 Skrevet 27. mars 2003 Ingen årsak, MarianneE. Lasagne er veldig godt, spesielt på litt kjøligere dager som denne.
fruenge Skrevet 27. mars 2003 #14 Skrevet 27. mars 2003 Anbefaler å legge et lag med cottage cheese før den vanlige osten legge på toppen. Det blir så saftig på denne måten.
Atmi Skrevet 27. mars 2003 #15 Skrevet 27. mars 2003 Jeg bruker en liten boks tomatpure, en boks hakka tomater - salt, pepper, oregano - og selvfølgelig bruker jeg en løk. Det er kjempegodt. Og hvis du vil kan du jo ha i masse hvitløk også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå