Gå til innhold

Babyen i foreldrenes seng?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva synes dere om å ha babyen i foreldrenes seng? Jeg synes det er veldig praktisk å ha babyen i sengen hos meg, så slipper jeg å stå opp for å sjekke når den bare lager lyder i søvne. Men moren min påpekte at det kan være vanskelig å venne den av med dette når den blir eldre, samt at det kan være vrient for andre å passe babyen om natten når den er vant til å ligge med meg/oss. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt min sønn i sengen om natta. Nå når han er større kan det skje at han kommer inn selv tidlig på morgenen og det synes jeg er greit. Jeg har flere venninner som har hatt babyen i senga sammen med seg og de har i dag stoooore problemer med å venne dem til å ligge i egen seng. Det blir kjempeslitsomt i lengden det kan jeg love.

Da er det bedre å sette sengen til babyen helt inntil din seng slik at du ikke trenger å stå opp selv om babyen våkner om natten.

PS:!! Kun til opplysning : Dersom du røyker er det større fare for krybbedød dersom babyen ligger i samme seng som deg da huden skiller ut masse avfallstoffer fra tobakk og sigarettrøyk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at det er større fare for krybbedød hvis babyen ligger i samme seng, selv om foreldrene ikke røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende. Jeg husker spes det med røyking. fikk hvertfall en folder på helsestasjon ang. dette. Jeg kunne ikke tenke meg å ha vår sønn i senga vår uansett. :D Tror du lager ris til egen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri gjort det (jeg ville for kosens skyld, min kone sto på sitt og var "hard".. :ler: )

Alle venner som har gjrot det har hatt problemer med nattevåk, "avvenning" etc. Og så er det vel et poeng at man skal fortsette å være "par" også etter fødselen, ikke sant? Ikke bare mamma og pappa?

Egen seng til ungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ligger hos oss til de er 1 1/2 -2 år gamle. At det blir problemer med å få dem over i egen seng er bare tull. Bare ta det gradvis så går det helt av seg selv. Samsoving anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men asterix: ... hva med dere som "par"' date=' da...? Med en unge sovende ved siden av?[/quote']

Ja? Hva er spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Barnet fikk grindseng til å sove i.

Vi har dobbel seng å sove i.

Hva skal barnet oppi vår seng etter? :roll:

Nei - kose med barnet gjøres på dagtid når barnet er våkent!

Vi har behov for å være kjærester også.

Barnet vårt kommer inn når han vil - om morgenen.

Og det er helt greit. :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klartekst: Sex med ungen liggende ved siden av?

Ja, hva er forskjellen om han ligger i min del av senga eller om han ligger i en seng rett ved? Sover gjør han okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Baby oppi senga, og ha sex? Og ungen våkner ikke? Da har dere enten sex på en meget annerledes måte enn oss, eller så sover denne ungen MEGET godt.... (hint: bevegelse på oss gir bevegelse på senga, og ekstra bevegelse på oss ville medført stor fare for å ligge på babyen, eller puffe den ut av sengen, eller i det minste VEKKE den av at den hoppet opp og ned i senga... dakkar lille babyen.) Forskjellen med at den ligger i sin egen seng er at denne sengen står stille, og at det ikke er fare for at foreldrene havner i den, somregel. Og ikke pokker om jeg hadde klart å slappe av og ha sex, dersom det lå en baby i senga... (Hadde ikke turt å sove heller, av redsel for å kvele den, våre fremtidige babyer får definitvt egen seng ja)

Men, det er nå kanskje bare meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
Baby oppi senga' date=' og ha sex? Og ungen våkner ikke? Da har dere enten sex på en meget annerledes måte enn oss, eller så sover denne ungen MEGET godt.... (hint: bevegelse på oss gir bevegelse på senga, og ekstra bevegelse på oss ville medført stor fare for å ligge på babyen, eller puffe den ut av sengen, eller i det minste VEKKE den av at den hoppet opp og ned i senga... dakkar lille babyen.) ..[/quote']

Bevegelse på senga= Baby vugges i søvn? :ler:

For å gå tilbake til hovedspm: Jeg hadde sønnen min med meg i senga titt og ofte i begynnelsen, og hadde ikke større problemer med å få ham i egen seng. som jeg kan huske.. Begynner å bli noen år siden gitt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også hatt ungene i sengen vår da de var små. Lettvint når man ammer. Det har ikke vært noe store problemer med å få de til å sove i egen seng, da de ble større.

Må vel legge til at det hendte de sov i vuggen, når vi hadde sex.

Syns du skal kose deg og ha babyen din i sengen sammen med dere, du får aldri denne tiden tilbake...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby oppi senga, og ha sex? Og ungen våkner ikke? Da har dere enten sex på en meget annerledes måte enn oss, eller så sover denne ungen MEGET godt.... (hint: bevegelse på oss gir bevegelse på senga, og ekstra bevegelse på oss ville medført stor fare for å ligge på babyen, eller puffe den ut av sengen, eller i det minste VEKKE den av at den hoppet opp og ned i senga... dakkar lille babyen.) Forskjellen med at den ligger i sin egen seng er at denne sengen står stille, og at det ikke er fare for at foreldrene havner i den, somregel. Og ikke pokker om jeg hadde klart å slappe av og ha sex, dersom det lå en baby i senga... (Hadde ikke turt å sove heller, av redsel for å kvele den, våre fremtidige babyer får definitvt egen seng ja)

Men, det er nå kanskje bare meg da...

Dere må virkelig ha dårligere seng enn oss. Nå vet ikke jeg hva slags akrobatiske øvelser dere bedriver i sexlivet, men i vår seng kan to, tre unger bruke den ene halvdelen av senga som trampoline uten at den andre delen beveger seg en milimeter. Og mer hopping enn det driver ikke vi med når vi har sex i hvertfall. :ler: Og det går også f.eks helt greit for oss to voksne å sove hele natta sammen på den ene delen om vi føler for det, så vi har nok plass.

Kanskje det er på tide for dere å bytte ut senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har helt ny seng, men vi bruker hele..... Nå har vi ikke en diger seng, men ja, vi bruker såpass store deler av den at å ha en unge oppi, det hadde jeg ikke turt. (dessuten, som sagt, jeg hade ikke klart å slappe av nok til å ha sex uansett, med en baby i senga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde veslejenta i senga vår da hun var bittelita. Var veldig lettvint i forhold til amminga. Bare å legge henne inntil, så sovna både hun og jeg etter kort tid.

Etter en stund følte jeg imidlertid for å "ta tilbake" senga. Vi har ei stor seng, 180 cm, men jeg følte likevel at det ble trangt. Så vi begynte å legge henne tilbake i egen seng etter amming. Det gikk kjempefint. Nå som hun er åtte måneder ligger hun i egen seng på eget rom. Hun er fornøyd og sover hele natta. Og mor og far er fornøyd med å få senga og rommet sitt tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha babyen siden av seg i senga,

men da under en egen lita dyne, og siden av moren..

Moren har "antenner" ute for barnet sitt hele tida, og vil ikke kommer til

å legge seg på det.. Men pappaen derimot.. Han mangler disse...

Det er mange barn som har dødd slik, men mest over å få den tunge

dyna til mor over seg.. Blir jo kok varmt under den for en liten krabat..

Å tyngre og tyngre å puste...

Jeg hadde en skrekk opplevelse med dette med mitt første barn..

Jeg lå å ammet henne (under samme dyne selvsagt) og vi sovnet..

Jeg våknet BRÅTT og rev av meg dyna...

Å med dyna over hele seg.. lå lillepia, dyvåt av svette..

(Hun lå ganske langt ned...?)

Det var siste gangen jeg sovnet med henne under min dyne..

DET lærte jeg av gitt.. Det kunne gått så mye verre...

De har egne senger nå mine, men de kommer tuslende om natta..

Å det får de lov til :wink:

Det er ikke noe som er så deilig som å krype unde den varme

dyna til mamma etter en fæl drøm..

Den tryggheten kommer jeg aldri til å ta fra dem ....

Å jeg syns det er så deilig å sove med en unge på hver arm ......

+ at denne tiden varer ikke evig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren har "antenner" ute for barnet sitt hele tida, og vil ikke kommer til

å legge seg på det.. Men pappaen derimot.. Han mangler disse...

Ingen som ikke er syk/dopet/overtrøtt eller lignende legger seg på en baby. Dette gjelder både menn og kvinner. Kvinner har ingen egen sans for slikt. Det at enkelte menn tilsynelatende bare sover seg gjennom babygråt er fordi de er makelig anlagt og vet at mor vil ta seg av situasajonen uansett. Her i huset pleier jeg våkne når ungene våkner mens de er helt små, for da er det jeg som gir pupp og derfor er det ingen vits i at han våkner. Når de blir større har vi hatt ulike perioder hvor den ene eller andre ordner opp på natta om noen våkner (alt etter hvem som jobber minst) og da blir det slik bare etter få dager at den som vet at h?n ikke trenger våkne heller ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...