Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Har nylig flyttet inn i ny leilighet og i taket på kjøkkenet (paneltak) er det tre stk bjelker på tvers. Ved første øyekast så de ut som gamle, tjukke trebjelker, men etter å ha studert dem litt nøyere fant vi ut at de er hule inni og er ikke så sikre på om de er av treverk i det hele tatt.. Mao bare juks og fanteri. Vi har nå malt paneltaket, men har latt bjelkene stå umalte. Det mangler taklist der som bjelkene er, og det er stygt i taket over dem, så å fjerne dem gjør det hele bare enda mer komplisert. Det jeg lurer på er om noen av dere har vært borti sånne jukse-bjelker og vet hva de er laget av. Kan jo være fint å bare male dem også, men lurer i så fall hva slags maling vi skal bruke, i tilfelle det feks er en slags plast eller noe annet "rart" materiale... Håper noen kan svare!!
Leo Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Siden jeg ikke har sett dem, kan jeg ikke fortelle deg hva de er laget av, men hvis du/dere vasker dem med salmiakk/malervask, sliper dem lett med sandpapir og grunner dem med heftgrunn tilpasset den malingen dere ønsker å bruke, spiller det for så vidt ingen rolle hva de er laget av. Da sitter malingen uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå