Gå til innhold

Trebjelker i tak

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trulte_*
Skrevet

Har nylig flyttet inn i ny leilighet og i taket på kjøkkenet (paneltak) er det tre stk bjelker på tvers. Ved første øyekast så de ut som gamle, tjukke trebjelker, men etter å ha studert dem litt nøyere fant vi ut at de er hule inni og er ikke så sikre på om de er av treverk i det hele tatt.. Mao bare juks og fanteri. Vi har nå malt paneltaket, men har latt bjelkene stå umalte. Det mangler taklist der som bjelkene er, og det er stygt i taket over dem, så å fjerne dem gjør det hele bare enda mer komplisert. Det jeg lurer på er om noen av dere har vært borti sånne jukse-bjelker og vet hva de er laget av. Kan jo være fint å bare male dem også, men lurer i så fall hva slags maling vi skal bruke, i tilfelle det feks er en slags plast eller noe annet "rart" materiale... Håper noen kan svare!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg ikke har sett dem, kan jeg ikke fortelle deg hva de er laget av, men hvis du/dere vasker dem med salmiakk/malervask, sliper dem lett med sandpapir og grunner dem med heftgrunn tilpasset den malingen dere ønsker å bruke, spiller det for så vidt ingen rolle hva de er laget av. Da sitter malingen uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...