Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Håret mitt blir slitt i tuppene ganske fort, og jeg har ikke alltid råd til å gå til frisør så ofte, så derfor lurer jeg på om det kunne vært en idè å stusse det selv? Jeg har en saks som er beregnet kun på hår, men har ikke brukt den før. Er det en måte/teknikk jeg kan bruke til å klippe håret selv? Har før hørt at man kan sette håret i en slik "palmetopp" også klippe rett av, men vet ikke helt om jeg tør å gjøre det. Sist jeg stusset håret betalte jeg nemlig 400kr bare for å stusse, og det var på en ikke alt for fin "salong".
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Jeg stusser alltid håret mitt selv. Det "Palmetopptrikset" har jeg noen venninner som bruker, men felles for disse er at de har krøller, så det synes ikke så godt om ikke alt er helt jevnt. Det er -ikke- å anbefale for helt rett hår. Det blir ikke helt jevnt med den metoden. Det jeg gjør er å først dele håret i to, altså langs midtskillen. Den delen jeg ikke skal begynne med tar jeg i et strikk så det holder seg ute av veien. Jeg bruker en hårklippesaks, som -kun- blir brukt til dette formålet. Jeg begynner fremme, med det som skulle vært luggen. Tar bare noen få hårstrå om gangen, av tykkelse litt mindre enn lillefingeren min. Så klipper jeg av ønsket lengde. Så tar jeg en ny tust av samme størrelse, sammenligner med den jeg nettopp har klippet, og klipper av samme lengde på denne. Gjenta helt til du har brukt opp alt håret på den ene siden. Så tar jeg andre siden. Starter da igjen helt fremme, og sammenligner med håret helt fremme på andre siden, slik at begge sider blir klippet av like mye. Fortsetter så tust for tust bakover på denne siden også. Til slutt tar jeg alt håret bak på ryggen og holder bruker to speil slik at jeg kan se hvordan det ser ut bak. Det pleier å være lik lengde på begge sider, men hvis jeg ser små ulikheter i lengden tar jeg bare tak i det området og stusser de millimetrene det evt står om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå