Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg er en jente tidlig i 30 åra som er i et forhold som har var i over 10 år. Kanskje er jeg kommet i en slags krise for jeg tenker på forholdet vårt nesten hver dag. Er det normalt å være i tvil om det er den rette jeg er sammen med? Vi er hva jeg vil kalle sjelevenner vi passer veldig godt sammen og jeg kan ikke forestille meg livet uten han. Når det kommer til sexlivet er det heller skrantent og dette er min feil. Jeg har rett og slett ikke så lyst til å ha sex med han. Vi har snakket om dette flere ganger og han vil satse på forholdet tiltross for veldig lite sex. Jeg drømmer om et lidenskapelig forhold, men lurer på om dette er noe som vil dabbe av etterhvert uansett. Så kanskje har vi noe helt spesielt som jeg er iferd med å drepe pga min tvil? Dette er noe som jeg har problemer med å snakke med veninner om fordi jeg føler at jeg forråder han, så jeg spør dere kvinneguiden jenter- hvilke erfaringer synspunkter har dere på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som du har noe veldig mange kan missunne deg :)

Ta vare på forholdet og prøv så godt du kan å gjenopplive lidenskapen der du er.

Skrevet

Så en film på tv i går som het meksikaneren eller noe lignende med Brad Pitt og Julia Roberts i hovedrollene.

Ved et punkt i filmen stiller en leiemorder JR følgende spørsmål: Når to mennesker elsker hverandre totalt men ikke får det til å fungere i hverdagen.... Når kommer man til det punktet der nok er nok og går hver til sitt?

Svaret er aldri!

"Sjelevenn...,kan ikke forestille meg et liv uten han"!

Hva trenger du mer enn dette? Lidenskap! Høh lidenskap er det man skaper selv, alt annet er dårlige filmer med noen få gullkorn gjemt inn i mellom alt våset!

Skrevet

Ca samme som deg , her .

Ca samme alder , ca samme lengde på forholdet , ca samme tankene ... bortsett fra mellom oss så var det han som ikke ville ha sex mer enn 2 x mnd .

(Dette var for 7-8 måneder siden)

Etter endel diskusjoner fram og tilbake (også med samboer) , bestemte jeg meg for å ta meg en elsker (!) . Fant en kjempefin utgave av arten mann , han er/var romantisk , lidenskapelig , omtenksom , snill , flink etc etc .

Utfordringen var egentlig å ikke utvikle sterke følelser til han andre , siden jeg alltid har vært overbevist om at det er min samboer som jeg vil bli gammel med .

Nå , etter omtrent et halvt år , har forholdet vårt (til samboer) blomstret opp , jeg er mere forelsket i ham enn på flere år og sexlivet er bedre enn noen gang !

Av og til er det bare litt ny inspirasjon som skal til :)

Gjest Gjest_over
Skrevet
Ca samme som deg , her .

Ca samme alder , ca samme lengde på forholdet , ca samme tankene ... bortsett fra mellom oss så var det han som ikke ville ha sex mer enn 2 x mnd .

(Dette var for 7-8 måneder siden)

Etter endel diskusjoner fram og tilbake (også med samboer) , bestemte jeg meg for å ta meg en elsker (!) . Fant en kjempefin utgave av arten mann , han er/var romantisk , lidenskapelig , omtenksom , snill , flink etc etc .

Utfordringen var egentlig å ikke utvikle sterke følelser til han andre , siden jeg alltid har vært overbevist om at det er min samboer som jeg vil bli gammel med .

Nå , etter omtrent et halvt år , har forholdet vårt (til samboer) blomstret opp , jeg er mere forelsket i ham enn på flere år og sexlivet er bedre enn noen gang !

Av og til er det bare litt ny inspirasjon som skal til :)

Her var det bare vås og ikke noe gullkorn!

Hvorfor insisterer folk i frie forhold å prakke på andre deres alt annet enn konvensjonelle synspunkter og moral!

Skrevet

Tusen takk for at dere gidder å svare en sånn forvirra sjel som meg! Jeg begynte faktisk å grine litt- av lettelse. Jeg fryktet at dere skulle si at dette var HELT feil og at forholdet mitt er helt unormalt......

Skrevet

Hvorfor insisterer folk i frie forhold å prakke på andre deres alt annet enn konvensjonelle synspunkter og moral!

Jeg setter pris på alle svar. Jeg synes det er usunt å ikke være åpen for nye/ukjente ting og jeg er glad for at noen tør å fortelle noe om seg selv som er så lite allment akseptert.

Gjest gjest m/elsker
Skrevet

Det er mulig at det er kontroversiellt å gå den veien , litt mer tvilsomt om jeg prøver å "prakke på" noen noen spesiell moral .

Det eneste synspunktet jeg gir uttrykk for over er vel at ny inspirasjon kan live opp i et dødt forhold (?) .

Uansett , ville jeg bare dele min historie med ts , siden jeg kjente meg så uhyre godt igjen i den og heller ikke tror at det er uvanlig .

Skrevet

Inspirasjon som liver opp ett dødt forhold?

For meg virker det som om forholdet er alt annet enn dødt.

Livet er for kort til å satse på en kjæreste som knuller andre mennesker sier nå jeg!

Gjest gjest m/elsker
Skrevet
Inspirasjon som liver opp ett dødt forhold?

For meg virker det som om forholdet er alt annet enn dødt.

Livet er for kort til å satse på en kjæreste som knuller andre mennesker sier nå jeg!

Det er mulig at du fremdeles er ung , og velger kjærester etter overflatiske kriterier , hvor en kan erstatte en annen relativt enkelt .

For oss , bidrog det iallefall til at vi fikk blåst nytt liv i vårt forhold igjen .

Jeg sier ikke at dette er den riktige løsninga for alle , men for oss har det bidratt med noe positivt .

Skrevet

Ung med overfladiske kriterier! Nå har jeg hørt det også!

Forstår du i det hele tatt de ordene du ytrer?

Jeg tror heller at din historie kan tillegges som en fotnote i alle leksika's definisjoner av "overfladisk"!

Gjest gjest m/elsker
Skrevet
Ung med overfladiske kriterier! Nå har jeg hørt det også!

Forstår du i det hele tatt de ordene du ytrer?

Jeg tror heller at din historie kan tillegges som en fotnote i alle leksika's definisjoner av "overfladisk"!

Uttalelsene dine vitner iallefall om umodenhet .

Hva er det som er så vanskelig for deg å forstå i det jeg har skrevet over ?

Kanskje du kunne begynne med å definere hva du selv mener med overflatisk da?

Skrevet
Det er mulig at du fremdeles er ung , og velger kjærester etter overflatiske kriterier , hvor en kan erstatte en annen relativt enkelt .

Her har du to avsnitt som er sitert skrevet av deg der det andre viser tydelig at du er den som kan erstatte din bedre halvdel "relativt enkelt". Hvem er det som er overfladisk i sine kriterier og viser en umodenhet her er det vel bare andre som kan påpeke da jeg taler for døve ører eller fullstendig mangel på selvinnsikt!

Gjest gjest m/elsker
Skrevet

Viser tydelig , men hviser hva?

Jeg kan ikke erindre å ha skrevet noe om om hvor lang prosessen mot beslutningen om å ta seg en elsker var ei heller hvor lang tid det tok å finne en person som var ideell sengekamerat , jeg kan heller ikke erindre å ha skrevet noe om at min elsker KAN erstatte min kjæreste (?) , men du leser jo inn akkurat det som passer deg best i det jeg skriver .

Det er du som litt over skriver at :" livet er for kort til å satse på en kjæreste som knuller andre " .

Med det forstår jeg at du mener at hele kjæresten bør byttes ut hvis han el henne har sex med andre mennesker , dvs at det er lett (i det hele tatt mulig) å finne en annen person en kan få det samme med som med kjæresten , da mener jeg at du nødvendigvis må velge utifra overflatiske kriterier .

Forhold tar tid å bygge opp , og hvis alle parter er fornøyde med en ordning hvor man kan eksperimentere med andre partnere og denne ordningen på samme tid gir noe tilbake til forholdet , ser ikke jeg noe galt i det?

Nå har ikke vi barn , men i de forhold hvor det er barn med i bildet , og forholdet kan få liv og glød igjen og være levedyktig , er det ikke da bedre å la forholdet bestå istedet for å føye seg inn i statistikken over par som går fra hverandre?

På meg virker du bitter (?) ,men dette er ikke den typiske situasjonen hvor den som er utro går bak ryggen på den andre .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...