Gå til innhold

Bukett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min soster har funnet en fantastisk iovryfarget brudekjole og er paa jakt etter bukett.

Kjolen er stroppelos og har en del detaljer.

Noen som har bilder til inspirasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det meste passer til ivory. Jeg har valgt bort hvitt i og med at jeg synes det blir skjærings. Utover det kan man velge farger man liker selv :)

Skrevet

Siden Ivory er går med det aller meste hadde jeg nok vært mer opptatt av hennes farger. hår hud osv.... og hvilken årstid det er... pga av lyset osv.

Skrevet

Jeg legger ikke hovedvekt på kjolens farge i valg av blomster, men velger heller utifra kjolens stil og får det til å passe inn i temaet vi har valgt på bryllupet.

Om kjolen har masse detaljer i seg selv så synes jeg det er litt drepen med en gedigen bukett som stjeler blikkfanget fra kjolen. Da er det bedre med en nett, rund liten rosebukett i champagnefarger e.l.

bukett

Skrevet
Jeg legger ikke hovedvekt på kjolens farge i valg av blomster, men velger heller utifra kjolens stil og får det til å passe inn i temaet vi har valgt på bryllupet.

Om kjolen har masse detaljer i seg selv så synes jeg det er litt drepen med en gedigen bukett som stjeler blikkfanget fra kjolen. Da er det bedre med en nett, rund liten rosebukett i champagnefarger e.l.

bukett

Er helt enig, men må tenke litt på størrelsen på bruden også, er man stor og kraftid vil en søt og nett rund bukett virke mot sin hensikt, er man liten bør man tenke på det også. Er nesten litt vanskelig å si noe om hva jeg synes hun bør velge siden jeg ikke vet hvilken farger hun har( hår , hud osv) hvilken størrelse hun er og hvilken farger og former hun liker. Har man mye detaljer i brudekjolen kan man jo velge en helt enkelt bukett eller velge å ta opp noen av detaljene i kjolen. Til min besteveninne lagde jeg et hjerte av kremfargede roser, og satte i små sommerfugler i gull, siden hun hadde broderte sommerfugler på kjolen... Jeg hadde selv en veldig enkel kjole da jeg giftet meg( nesten 2 måneder siden hurra) så jeg valgte å lage noe litt mer romantisk. dvs flere forskjellige slag blomster. Men jeg holdt det i en farge så det ikke skulle bli rotete... Blå hortenisa og fioler, med blå Wanda orkideer som hovedblomst.... Elsker blått da.... Uansett..... det er så mye som spiller inn at jeg hadde nok tatt med meg noen bilder av kjolen til en dyktig blomsterdekoratør, da får du gjerne mange tips.... og se en del bilder... ( men ikke velg en typisk "gammeldags" blomsterbutikk, de har gjerne ett sett med standar bilder fra 80-90 tallet man kan se på.... fungerer veldig dårlig he he....

Gjest Frysepulver
Skrevet
Er helt enig, men må tenke litt på størrelsen på bruden også, er man stor og kraftid vil en søt og nett rund bukett virke mot sin hensikt, er man liten bør man tenke på det også. Er nesten litt vanskelig å si noe om hva jeg synes hun bør velge siden jeg ikke vet hvilken farger hun har( hår , hud osv) hvilken størrelse hun er og hvilken farger og former hun liker. Har man mye detaljer i brudekjolen kan man jo velge en helt enkelt bukett eller velge å ta opp noen av detaljene i kjolen. Til min besteveninne lagde jeg et hjerte av kremfargede roser, og satte i små sommerfugler i gull, siden hun hadde broderte sommerfugler på kjolen... Jeg hadde selv en veldig enkel kjole da jeg giftet meg( nesten 2 måneder siden hurra) så jeg valgte å lage noe litt mer romantisk. dvs flere forskjellige slag blomster. Men jeg holdt det i en farge så det ikke skulle bli rotete... Blå hortenisa og fioler, med blå Wanda orkideer som hovedblomst.... Elsker blått da.... Uansett..... det er så mye som spiller inn at jeg hadde nok tatt med meg noen bilder av kjolen til en dyktig blomsterdekoratør, da får du gjerne mange tips.... og se en del bilder... ( men ikke velg en typisk "gammeldags" blomsterbutikk, de har gjerne ett sett med standar bilder fra 80-90 tallet man kan se på.... fungerer veldig dårlig he he....

Ei diger dundre med gigabukett er heller ikke pent...

Skrevet

I forhold til kjole så syns jeg alt bortsett fra hvit passer.

Selv brydde jeg meg i grunn ikke om hva som passer/ikke passer tilmine farger - men hva jeg liker. Alle vet at jeg er "en råååsa-jente" og derav den helrosa rosebuketten (2 ulike toner rosa roser).

Enig i at buketten bør passe til str på bruden. Så nettopp bilde av ei som egentlig slettes ikke var stor, men buketten var så liten at den forsvant helt. På mine bilder "skriker" buketten etter oppmerksomhet (den stikker seg ut liksom)og det syns jeg er dødskuult...

Skrevet
Min soster har funnet en fantastisk iovryfarget brudekjole og er paa jakt etter bukett.

Kjolen er stroppelos og har en del detaljer.

Noen som har bilder til inspirasjon?

Jeg har også iovry brudekjole,skal ha roser til brudebuketten.Fargen blir gamlerosa,krem og lyserosa :dagens-rose::bryllup:

Skrevet
Ei diger dundre med gigabukett er heller ikke pent...

He he selvsagt ikke men kontraster fremmhever da desverre, liten bukett stor dame = buketten virker mindre og dama større. på samme måte er det jo med farger, noen farger fremhever de du allerede har på en pen måte mens andre får en til å se likblek og fæl ut... Ikke det at feil farge på buketten nødvendigvis ødelegger alt... men har satt noen eksempler hvor det eneste man ser er en blodrød bukett forran en usynlig likblek brud... det er jo skikkelig kjipt da.... bukettene på bildene var jo skikkelig fine.... passer helt sikkert til en ivory kjole med litt detaljer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...