Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 1 Hvorfor går veldig mange tegneseriefigurer med hvite hansker, Både Mikke, Langbein, Minnie, Snurre Sprett, Sonic, alle de går med hvite hansker. Ja, selv når de bader. 2 Hvorfor går veldig mange tegneseriefigurer nakne? Og spesielt menn, damene har oftere klær selv om jeg har sett noen der og. I noen tegneserier (altså den samme) så går jo til og med noen nakne, mens noen har klær. Selv om nakenhet har vært veldig tabu så har de tegneseriefigurene overlevd. Noen som vet hvordan det ble godtatt på 30-40-tallet når Donald og Snurre Sprett kom?
Meaty Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 De har jo ikke noe å "vise frem" selv om de er nakne da...
Sidsel Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 1. Fordi det er mye lettere å tegne hvite hansker enn svarte hender. Med de hvite hanskene sparer man tid, og dermed penger 2. Det gjelder vel stort sett i tegneserier hvor figurene ikke er mennesker? Jeg vil gjette på at årsaken er at de opprinnelig var med i filmer hvor de hadde mer "dyreroller" (gjelder både Donald og Snurre Sprett), og etterhvert som deres rolle har endret seg, har ikke utseendet fulgt etter.
_Boble_ Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 1. Fordi det er mye lettere å tegne hvite hansker enn svarte hender. Med de hvite hanskene sparer man tid, og dermed penger 2. Det gjelder vel stort sett i tegneserier hvor figurene ikke er mennesker? Jeg vil gjette på at årsaken er at de opprinnelig var med i filmer hvor de hadde mer "dyreroller" (gjelder både Donald og Snurre Sprett), og etterhvert som deres rolle har endret seg, har ikke utseendet fulgt etter. Man kan lure på så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå