Gjest gjest_nina Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 jeg ønsker å kjøpe dermalogica produkter på nett. - hvilket nettsted er rimeligst? - har det noen praktisk betydning om jeg bestiller fra australia, usa eller europa? - hva er fraktkostnadene? - hvor lang leveringstid må jeg forvente? - jeg vet jeg må betale 25% mva, men er det ytterligere avgifter som kommer i tillegg? - andre ting jeg må være klar over? jeg har lett etter gamle tråder, men kan ikke finne - selv om det sikkert har vært andre før meg som har spurt. blir kjempeglad om noen kan hjelpe meg
Gjest Baregjest Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 jeg ønsker å kjøpe dermalogica produkter på nett. - hvilket nettsted er rimeligst? - har det noen praktisk betydning om jeg bestiller fra australia, usa eller europa? - hva er fraktkostnadene? - hvor lang leveringstid må jeg forvente? - jeg vet jeg må betale 25% mva, men er det ytterligere avgifter som kommer i tillegg? - andre ting jeg må være klar over? jeg har lett etter gamle tråder, men kan ikke finne - selv om det sikkert har vært andre før meg som har spurt. blir kjempeglad om noen kan hjelpe meg Sjekk ut www.strawberrynet.com. Ingen frakt og ett eller annet om at de returnerer evt. tollavgifter dersom varen overstiger 200,-. Du finner sikkert ut litt hvis du leser på nettsiden. Vet ikke hvordan det er hvis det overstiger 1000,- pr bestilling i forhold til toll, men du kan evt. legge inn flere bestillinger under 1000,-. Tror leveringstiden er ganske grei.
Corrazy Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Er ikke erfaren på netthandel men du kan prøve http://us.strawberrynet.com/skincare.aspx?...13&goChar=D De sender fraktfritt. Tror også at de betaler tilbake eventuelle kostnader i forbindelse med toll hvis du scanner kvitteringen og sender til dem på mail eller noe sånt. Andre her vet mer om dette...
Gjest gjest_nina Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 takk for råd. jeg har vært inne og sett på den siden, og de skriver faktisk at man kan få tilbake utgifter knyttet til toll etc - men at de ikke forplikter seg til å gi tilbake. det er en gest til kunder som bor i land der man må tolldeklarere. noen som har bestilt herfra og fått tollen tilbakebetalt? jeg tenker jeg bestiller et produkt nå og ser hvordan det går. hva er det med den 1000 kr grensen? er det mer gebyrer om man kjøper for over NOK 1000?
Gjest Brit Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 takk for råd. jeg har vært inne og sett på den siden, og de skriver faktisk at man kan få tilbake utgifter knyttet til toll etc - men at de ikke forplikter seg til å gi tilbake. det er en gest til kunder som bor i land der man må tolldeklarere. noen som har bestilt herfra og fått tollen tilbakebetalt? jeg tenker jeg bestiller et produkt nå og ser hvordan det går. hva er det med den 1000 kr grensen? er det mer gebyrer om man kjøper for over NOK 1000? Hei! Jeg har handlet dermalogica på strawberrynet flere ganger og er veldig fornøyd. Frakt er gratis og hvis du handler for under 200 NOK betaler du heller ikke mva til staten (25 % ekstra). Dersom du handler for over 200 kroner, men under 1000 kroner, betaler du ekstra 25 % ekstra i mva + ca 100 kr i fortollingsgebyr (dette betaler du på posten når du henter varene). Handler du for over 1000 kroner betaler du fremdeles 25 % ekstra og jeg tror fortollingsgebyret stiger til ca 200 kr. (I de fleste tilfeller tror jeg det er billigere enn å handle hos hudpleier i Norge). NB! Dersom du handler i fremmed valuta; Sjekk toll.no for valutakurser tollvesenet benytter, disse oppdateres hver 14 dag og kan være annerledes enn de bankene opererer med! (Kjipt å måtte betale ekstra fordi varen din kostet 201 krone og ikke 200 som du hadde regnet ut...) Et annet bra nettsted er engelske lookfantastic.com, men her må du betale frakt på varene. De har et mer stabilt utvalg enn strawberrynet.
Gjest Brit Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Hei! Jeg har handlet dermalogica på strawberrynet flere ganger og er veldig fornøyd. Frakt er gratis og hvis du handler for under 200 NOK betaler du heller ikke mva til staten (25 % ekstra). Dersom du handler for over 200 kroner, men under 1000 kroner, betaler du ekstra 25 % ekstra i mva + ca 100 kr i fortollingsgebyr (dette betaler du på posten når du henter varene). Handler du for over 1000 kroner betaler du fremdeles 25 % ekstra og jeg tror fortollingsgebyret stiger til ca 200 kr. (I de fleste tilfeller tror jeg det er billigere enn å handle hos hudpleier i Norge). NB! Dersom du handler i fremmed valuta; Sjekk toll.no for valutakurser tollvesenet benytter, disse oppdateres hver 14 dag og kan være annerledes enn de bankene opererer med! (Kjipt å måtte betale ekstra fordi varen din kostet 201 krone og ikke 200 som du hadde regnet ut...) Et annet bra nettsted er engelske lookfantastic.com, men her må du betale frakt på varene. De har et mer stabilt utvalg enn strawberrynet. Jeg glemte å si: jeg faxet kvitteringen jeg fikk når jeg betalte mva og toll på en pakke til over 1000 kroner til strawberrynet, men fikk IKKE igjen pengene, så jeg tror nok ikke dette gjelder alltid... skjønner ikke helt hvordan de skulle skjønt noe av kvitteringene mine heller da de jo stod på norsk, men jeg la med et engelsk brev som forklarte hva jeg sendte...
Gjest gjest_nina Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 oj, takk for utførlig svar og gode tips. jeg har bestilt varer, uansett blir det jo billigere enn her hjemme.
Gjest Alou Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Hva skal jeg gange med for å få NOK på lookfantastic?
Bokormen Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Hva skal jeg gange med for å få NOK på lookfantastic? Som det står over her: sjekk på www.toll.no, så får du de valutakursene som gjelder nå.
Gjest Alou Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Som det står over her: sjekk på www.toll.no, så får du de valutakursene som gjelder nå. Se der ja .
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Jeg bruker å bestille Dermalogica og div hårprodukter fra lookfantastic. Jeg bestiller endel av gangen, sender det poste restante til nærmeste postkontor i Sverige og kjører dit for å hente det. Sverige er innenfor EU og har andre tollregler enn oss og når jeg har vært i Sverige har jeg lov til å innføre varer for noen tusen(husker ikke helt hvor mye). Det tar meg bare litt over en time og kjøre dit, så jeg sparer fortsatt masse på dette. Og jeg slipper unna 200kr regelen.
Parfumfreek Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Jeg glemte å si: jeg faxet kvitteringen jeg fikk når jeg betalte mva og toll på en pakke til over 1000 kroner til strawberrynet, men fikk IKKE igjen pengene, så jeg tror nok ikke dette gjelder alltid... skjønner ikke helt hvordan de skulle skjønt noe av kvitteringene mine heller da de jo stod på norsk, men jeg la med et engelsk brev som forklarte hva jeg sendte... Jeg har gjort dette mange ganger, og har fått igjen pengene hver eneste gang. Et fantastisk firma etter min mening! MEN - husket du å skrive ordrenummer på kvitteringen? Ellers vet de jo ikke hvilken ordre det gjelder. Jeg pleier også å skrive noen ord om hva det gjelder - erstatte "duty" osv Går like bra hver eneste gang
Gjest gjest_nina Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 jeg ser frem til å forsøke å handle fra strawberrynet, det er jo så mye billigere. har regnet på det, og med alle produktene jeg ønsker meg så sparer jeg ca 1.300 kr på ved å handle på nett. men det betinger jo at jeg får tilbake toll/avgiftsutlegg. du som handler via sverige: koster det noe å opprette poste restante der, hvordan går du frem?
Gjest Brit Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Jeg har gjort dette mange ganger, og har fått igjen pengene hver eneste gang. Et fantastisk firma etter min mening! MEN - husket du å skrive ordrenummer på kvitteringen? Ellers vet de jo ikke hvilken ordre det gjelder. Jeg pleier også å skrive noen ord om hva det gjelder - erstatte "duty" osv Går like bra hver eneste gang Hm... merkelig, skrev et ganske utførlig brev med all info jeg hadde fra de...men det kan jo hende noe ble feil med faksen eller noe.. pleier du å scanne inn også sende på mail eller faxe? Ihvertfall kjempebra hvis man faktisk får igjen pengene.
Parfumfreek Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Hm... merkelig, skrev et ganske utførlig brev med all info jeg hadde fra de...men det kan jo hende noe ble feil med faksen eller noe.. pleier du å scanne inn også sende på mail eller faxe? Ihvertfall kjempebra hvis man faktisk får igjen pengene. Jeg faxet inn kvitteringen før - men nå sendes den på mail. Begge deler går like bra. Pengene har gjerne vært inne på Visa etter en uke - de sier det kan ta et par uker også
Cate Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 (endret) jeg ser frem til å forsøke å handle fra strawberrynet, det er jo så mye billigere. har regnet på det, og med alle produktene jeg ønsker meg så sparer jeg ca 1.300 kr på ved å handle på nett. men det betinger jo at jeg får tilbake toll/avgiftsutlegg. du som handler via sverige: koster det noe å opprette poste restante der, hvordan går du frem? Det koster ikke noe å opprette poste restante. Vil du hente varene i Strömstad, f.eks. skriver du Ditt Navn Poste restante postcenter S-45201 Strömstad Sverige Lønner seg alltid å sjekke om nettbutikken du vil handle fra synes det er greit å sende til poste restante. Dessuten er det veldig kjekt å få sporingsnummer på pakken så du vet når den er ankommet. Du får ingen melding fra postcenteret. Postcenteret i Strömstad er åpent mandag til fredag. Dette er ikke det vanlige postkontoret, men mer et bedriftssenter. Lurer du på et annet postkontor ville jeg sjekket med posten.se om hvilke postkontorer som tar imot poste restante-pakker. ---------------------- Ang strawberrynet.com; jeg har to ganger mailet dem med scannet kvittering av tollutgifter og fikk penger tilbake innen en uke. Endret 13. august 2007 av Cate
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2007 #17 Skrevet 14. august 2007 Jeg får pakkene mine sendt til den "lokale" butikken min rett over svenske grensa, de har "post i butikk" ordning. Jeg sjekket opp adressa på posten.se og skrev poste restante i adressefeltet og navn og adresse til butikken. Når jeg bestiller skriver jeg i merknadsfeltet at jeg ønsker en mail ang hvor mange pakker de sender meg, siden de som regel deler ordren i to pakker. Etter noen dager ringer jeg butikken og spør om pakken/pakkene er kommet. Føler meg litt dum de gangene de har spurt hvor pakken kommer fra.... " nei....eh...fra Lookfantastic... " Regner sterkt med at de som bor innerst inni den nord-svenske ødemarka ikke aner hva lookfantastic er for no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå