Adina Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 En venninne av meg snakket om en ansiktsskrubb. Men syntes det høres vondt ut, tenker på kroppsskrubb;-) Er det noen som har erfaringer med ansikts skrubber og i tilfelle hvilken? Jeg har tørr hud i ansiktet, men underhuden er fet. Skal jeg bare bruke ansikstmaske?
Kamikatze Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Ansiktshuden er et levende organ, og det må trimmes litt av og til. DET betyr ikke at den må tortureres ; ) En god gammeldags frottévaskeklut eller vaskehanske gjør nok nytten. Ansiktsmaske er vel og bra, som en del av renseprossessen, men vaskekluten bidrar til mer spenst, og mekanisk fjerning av døde hudceller. Maska gjør nok sitt beste for å nøkke ut hudorm og gruff fra porene, men skrubbingen gjør at hudormen lettere "slipper taket". Mengde og type sminke du bruker i det daglige kan også gi økt eller senket anledning til uhumskheter å slippe til, så frotteklut med relativt varmt vann, bør være innledingen til ansiktspleien. Men skygg langt unna såpen.
Quirky Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Det venninnen din snakket om er peeling. Det finnes egne produkter til å peele (skribbe) ansiktet. Det er bra for alle hudtyper.
Chic Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Selv bruker jeg Lancome sin skrubb, dette er en krem med litt større skrubbepartikler som hjelper godt å fjerne død hud og skit. Etter å ha skrubba noen minutter, vasket av, så påfører jeg en ny krem som skal gi masse fuktighet, og huden min blir skikkelig glatt og fin. Jeg syns denne skrubbekremen er veldig god, den tar det meste (og jeg går rundt rød i ansiktet noen timer, så pass på at du ikke skal ha noe store ting etter du har tatt behandlingen ). Selv kunne det ikke falt meg inn å bruke en skrubbevott på ansiktet, men denne kremen tar det som trengs Skrubbekremen heter så mye som Lancome Exfoliance Confort og kremen jeg bruker etterpå heter Lancome Nutri Intense. Anbefales Dette var kanskje ikke helt svar på dine spørsmål men kanskje du får noe ut av det
Saeria Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Jeg bruker en skrubb/peeling fra Thalgo og den gjør huden min myk og god. Jeg har også en fet hudtype, med litt tørre partier. Jeg bruker også maske for fet hud. Da bruker jeg en fra MD.
Rexina Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Jeg skrubber også huden:) Det tar vekk sorte prikker og forminsker porene:)
Gjest Elfrida Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Jeg har sensitiv hud og reagerer på omtrent alle peeling og ansiktsskrubber jeg har vært borti, unntatt Clarins sin Gentle Facial Peeling. Nå for tiden bruker jeg ikke peeling i det hele tatt og kan virkelig ikke se at det gjør noen forskjell på huden min.
Adina Skrevet 12. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2007 Takk for svar! Gi meg gjerne flere tips, om hvilke merker, typer dere bruker:-) Skal man da første bruke en peeling, så en maske og så en ansiktskrem.... en gang i uken...?
Anna Karenina Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Jeg bruker en vitamin c ansiktspeeling fra body shop, som er så "mild" at man kan bruke den hver morgen, som en vanlig ansiktsvask. Blir ikke rød i huden eller noe, fungerer bare som en ekstra god ansiktsvask
Titta Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Jeg har det siste året brukt Clinique og er veldig fornøyd. Benytter daglig sminkefjerne og 3-trinns systemet. Utover det bruker jeg skrubb og maske 1-2 ganger i uken. Får fin og myk hud
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Kanebo har en enzympeeling som er superbra! Huden føles som silke etter behandling. Den er ganske dyr, men du har en flaske hvertfall 1 år. Jeg har fryktelige tørre lepper om vinteren, men ikke etter jeg ble anbefalt denne
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Eg var på farfymeriet i forrige veke og fekk anbefalt ein skrub/maske for tørr hud. Denne skulle masseres inn i huda i eit minutt og deretter vaskes av med vann. Skrubben var med geleaktige perler og ansiktshuda blei kjempemjuk etterpå. Denne kan eg anbefale. Den heiter Chanel - Precision Gommage Microperle Eclat Maxium Radiance Exfoliating Gel.
Gjest Alou Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Gi meg gjerne flere tips, om hvilke merker, typer dere bruker:-) Skal man da første bruke en peeling, så en maske og så en ansiktskrem.... en gang i uken...? Det er smart å ta en peeling regelmessig (1 gang pr. uke er greit for de fleste hudtyper). Når du får fjernet de døde hudcellene får du bedre nyttiggjort deg av virkestffene i masker og kremer. Jeg bruker en billig "hjemmelaget" peeling. Blander natron i ansiktsrensen min og skrubber forsiktig. Huden blir nydelig myk og ren. Ellers så kan du gå innom et parfymeri eller hudpleiesalong å la noen se litt på huden din og komme med noen tips.
Scorpina Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 Apropos ansiktspleie....er det noen som har prøvd denne serien? Er det ok produkt, eller overhypa mumbo-jumbo..!?
Saeria Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Jeg har ikke prøvd proactive selv, men har hørt og lest mye positivt om serien.
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 11. mai 2008 #16 Skrevet 11. mai 2008 Apropos ansiktspleie....er det noen som har prøvd denne serien? Er det ok produkt, eller overhypa mumbo-jumbo..!? Jeg har brukt den en lang stund nå, å huden føles ren og myk etter bruk, men eg vil nok ikke si at den fjerner kviser..
Saeria Skrevet 11. mai 2008 #17 Skrevet 11. mai 2008 Hvis det er Proactive du mener, så har jeg hørt mye bra om den. Den er visst ganske populær i USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå