mamut75 Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Inspirert av div voldstråder som har vært her på kvinneguiden har jeg et lite tips til dere som blir slått og som er heldig nok til å være fysisk sterkere enn deres overgriper . Kom plutselig på hva en klasseveninne en gang for mange år sa til meg at hun gjorde når tvillingbroren hennes angrep henne fysisk . Det hun gjorde var å sette seg på ham til han roet seg ned . Nå vet ikke jeg hva slags langsiktige konsekvenser nevnte kan ha , men jeg vil anta at den som er overgriper vil syntes det er litt ydmykende å bli lagt i gulvet og at noen sitter på en til en har roet seg ned . Iallefall , et alternativ til å bli voldelig selv , eller å bli slått helseløs
Gjest vimselot Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Vel jeg er ikke så tung og tykk at det ville nyttet...
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Da var de kanskje barn/i starten av tenårene? Å ydmyke en voldelig person kan være farlig. Følelse av kontrolltap eller krenkelse er en av årsakene til at vold brukes, og jo mer forurettet personen føler seg, jo grovere vold vil h*n gjerne ty til. Neste gang må h*n virkelig dra til for å unngå å bli lagt i bakken etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Hvilken overgriper angriper noen som er fysisk sterkere enn seg selv om de ikke har våpen?
Gjest Pax Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Sette seg oppå tror jeg funker dårlig når motstanderen er mye sterkere, men det kunne jo være en ide å begynne på selvforsvarskurs eller kampsport.
mamut75 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2007 Da var de kanskje barn/i starten av tenårene? Å ydmyke en voldelig person kan være farlig. Følelse av kontrolltap eller krenkelse er en av årsakene til at vold brukes, og jo mer forurettet personen føler seg, jo grovere vold vil h*n gjerne ty til. Neste gang må h*n virkelig dra til for å unngå å bli lagt i bakken etterpå. Ja det stemmer det at dette var ca i ungdoms årene . Jeg vet vel egentlig ikke hvordan en voldelig person tenker , eller hvorfor han slår. Studier av vold hos barnehagebarn , viser at de barna som slår , og hvor det andre barnet trekker seg tilbake slår igjen ved en senere anledning oftere enn de barna som får sitt eget angrep møtt av et slag fra den andre ungen . Siden en voldelig respons tilbake på et angrep , mellom voksne mennesker , ikke er noe ønskelig alternativ , tenkte jeg at man kanskje kunne oppnå det samme ved å sette seg på vedkommende til denne personen har roet sed såpass mye ned at han eller henne greier å kontrollere seg selv igjen (Dvs at man hindrer at den voldelige personen oppnår noe med volden sin ) Å bli i et voldelig forhold er risikosport , det beste må jo utvilsomt være å gå fra den voldelige personen , men det virker som om mange har problemer med akkurat det . Uansett så er vel kanskje de fleste som blir slått ikke så heldige å være sterkere enn sin overgriper , og vil ikke ha nevnte mulighet uansett .
Gjest Mann 42 Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Inspirert av div voldstråder som har vært her på kvinneguiden har jeg et lite tips til dere som blir slått og som er heldig nok til å være fysisk sterkere enn deres overgriper . Kom plutselig på hva en klasseveninne en gang for mange år sa til meg at hun gjorde når tvillingbroren hennes angrep henne fysisk . Det hun gjorde var å sette seg på ham til han roet seg ned . Nå vet ikke jeg hva slags langsiktige konsekvenser nevnte kan ha , men jeg vil anta at den som er overgriper vil syntes det er litt ydmykende å bli lagt i gulvet og at noen sitter på en til en har roet seg ned . Iallefall , et alternativ til å bli voldelig selv , eller å bli slått helseløs Jeg ville heller satset på et selvforsvarskurs, og når det skjer noe som ser ut som om du kan komme til skade, stikk av fort som faen. Må du slå, så sørg for at det teller den første gangen. Han starta det, og ingen deler av anatomien hans er en nasjonal skatt.
Gjest Tanita Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Det er helt umulig å sette seg oppå en voldelig kjæreste. Dårlig tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå