øyenstikker Skrevet 12. august 2007 #21 Skrevet 12. august 2007 Vi valgte datoen ut ifra når vi har sommerferie.... Vil gifte oss helgen før vi begyner med ferie, så vi kan dra på en laang bryllupsreise og nyte hverandre Så passet den datoen, slik at det ikke krasjer med ferien til resten av familiemedlemmene. Tenker at denne dagen i seg selv er så spesiell, at det trenger ikke gjøres på noen bestemt dato
Gjest nextlife Skrevet 12. august 2007 #22 Skrevet 12. august 2007 Vi bestemte oss for ei uke siden at vi skal gifte oss 29/9. Vi har vært sambo i 17 år, og har snakket om det til og fra, men når avgjørelsen først var tatt ville vi gjøre det kjapt. Vi valgte vår dato helt ut i det blå, bara tok en dato ca 2 mnd fremover, var heldige for både kirke og selskapslokale var ledig da.
LilleSolstråle Skrevet 12. august 2007 #23 Skrevet 12. august 2007 Vi skulle egentlig ha bryllup i juli 2009,men siden vi nå får en del hjelp (som vi ikke hadde trudd vi skulle få,regnet med å betale alt selv og da måtte vi spare),så er planen å ta det neste år. Datoen blir da 08.08.08,kun av den grunn at vi ønsket en litt spesiell dato (ikke knyttet til oss da),og 8 er jo evighets-tegnet,så vi syns det var litt romantisk :rødme:
Sympatia Skrevet 12. august 2007 #24 Skrevet 12. august 2007 (endret) Vel, grunnen til at vi gifter oss 02.08 2008 er pga min litt merkelige forlovede. Datoen 17 har alltid betydd noe for oss.... vi ble kjent en 17.ende..vi ble sammen en 17.ende....han fridde en 17.ende... Og vi ønsket å gifte oss på en 17.ende. No var det slik at eneste lørdag som var på en 17.ende neste år er 17.mai...og vi ville ikke gifte oss på nasjonaldagen...allikevel det var dagen vi ble forlovet. Anyway...min kjære var svært så opptatt at vi MÅTTE gifte oss på en lørdag den 17.ende neste år. Så han begynnte å lete i andre kalendere...han fant den hinduistiske månekalenderen, og fant da ut at 02.08.2008 er på den 17.ende Karka (eller hva det enn heter). DERFOR skal vi gifte oss den dagen, hehe.... Dett passer jo fint også angående sommerferie, og planlegging da...Samt for gjestene at det er en helg og ikke midt på sommeren... Endret 12. august 2007 av Sympatia
*Emma* Skrevet 13. august 2007 #25 Skrevet 13. august 2007 Djezes jeg visste ikke at broren min hadde lost it Vi giftet oss den dagen fordi vi syns det passet best da. Vi reiste jo bort m gjester. Gjestene skulle være en uke og pga mulig jetlag ville vi ventet noen dager etter ankomst - så vi la bryllupet omtrendt midt i uken gjestene var der. Vi kom frem fredag 9 mars og hadde bryllupet tirsdag 13 mars
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #26 Skrevet 13. august 2007 Jeg har egentlig alltid gifte meg 7 november 2007 siden det vil bli mine besteforeldres 70 års bryllupsdag, og de betyr veldig mye for meg... Men min stesvigerfar døde den 7 november i fjor så det kunne vi uansett ikke gjøre mot min svigermor... så da vi ble enige om å gifte oss i januar endte vi opp med sankthans aften. ¨det er en romantisk dag, og den havnet på en lørdag i år... Da kan det hende mannen min husker bryllupsdagen vår også, he he.... men ikke noe mer romantisk enn det.... den har jo nå fått en spesiell betydning for oss, holder det...
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #27 Skrevet 15. august 2007 Vi gifter oss nøyaktig 7 år etter vi møttes. Vi (eller jeg?) liker å være litt utradisjonelle, så det passet veldig bra med den dagen i og med at det er en mandag (borgerlig bryllup). Festen blir imidlertid noe senere, sannsynligvis første lørdag etter vielsen.
¤flicka¤ Skrevet 15. august 2007 #28 Skrevet 15. august 2007 Vi valgte datoen fordi vi synes det en fin tid på året der bryllupet skal holdes, fordi det var litt utenom ferietid og fordi det var på den tiden at vi ble sammen
Catgirl Skrevet 15. august 2007 #29 Skrevet 15. august 2007 Vi valge 7.7.7 fordi min mann ville ha den. Egentlig var det det samme for meg så lenge vi ble gift en gang i sommer, før jeg reiser til mitt studieland. Han mente datoen er lett å huske:-)
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. august 2007 #30 Skrevet 15. august 2007 Jeg ville egentlig gifte meg i april eller mai, fordi jeg liker våren. Men vi fant ut at det er greit å gjøre det når begge har ferie, både pga. planlegging og bryllupsreise. Pga. mine studier, kan jeg ikke ta meg fri når som helst, spesielt ikke om våren. Og så ville vi ikke ha det for seint på sommeren, bl.a. fordi det en stund var usikkert om vi kom til å bo fast sammen den påfølgende høsten, og det virket litt trist å starte et ekteskap med at jeg dro av gårde. Sånn. Våre veldig praktiske grunner.
Gjest Elize Skrevet 15. august 2007 #31 Skrevet 15. august 2007 Vi var veldig usikre på hvilken dato vi skulle velge, og har enda ikke bestemt oss helt. Men det blir i slutten av august eller begynnelsen av september. Jeg har veldig lyst at det skal bli mørkt utover kvelden. Da blir det utrolig fint med levende lys. Under middagen kan det godt være lyst.
karamella Skrevet 16. august 2007 #32 Skrevet 16. august 2007 Vi valgte 26.Januar fordi den passet best for familien, og lokalet var ledig. Passer ikke så bra med bryllupsreisen da men.....
Molofrøkna Skrevet 16. august 2007 #33 Skrevet 16. august 2007 Det var den eneste lørdagen neste sommer lokalet var ledig. .... Derfor ble det akkurat den dagen..
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2007 #34 Skrevet 17. august 2007 Vi valgte 26.Januar fordi den passet best for familien, og lokalet var ledig. Passer ikke så bra med bryllupsreisen da men..... Hva?? Januar er jo det perfekte tidspunktet å dra til varme strøk
Lilywhite Skrevet 18. august 2007 #35 Skrevet 18. august 2007 Vi gifter oss 27.06.09. Egentlig ville vi gifte oss neste sommer, men fant ut vi ville ha litt lengre tid til å spare m.m. Vi ble sammen 18. november 2003, og forlovet 08.04.06, så har ikke noe med noen spesielle datoer i vårt forhold å gjøre, men vi synes begge det er finest å gifte seg om sommeren, og vi blir ferdig med jobb/studier noen dager/to uker før, så da har vi litt tid til å ordne de siste tingene før bryllupet. Og så satser vi på at det er før folk drar på ferie, da de fleste vi kjenner drar på ferie i juli eller august. Får sende invitasjoner i god tid;)
Myrthel Skrevet 18. august 2007 #36 Skrevet 18. august 2007 Bryllpsdatoen vår var det "på en måte" presten vår som bestemte. Jeg ringte kirken og ønsket en meget kjent prest, og fikk til svar at han ikke lenger utførte vielser, siden han er den han er. Da fortalte jeg at nettopp denne presten er eneste grunn til at vi går i kirken på juleaften, han er sååå spesiell. "Får jeg ikke han til å vie oss - gifter jeg meg ikke, svarte jeg" Kontordama lo og ga meg tlf.nr. til denne presten. Da jeg fortalte han om hvorfor jeg ønsket han, var det ikke nei i hans munn. Selvsagt kunne han ordne det - det eneste han sa - var at han måtte "bestemme" datoen. Han hadde kun en lørdag ledig utover i det neste året. Utrolig flaks var det - at det nettopp var den datoen jeg hadde tenkt på - som han kunne Derfor ble det en "kjendis" prest som valgte vår dato.... En helt spesiell dato :rødme: :rødme: :rødme:
Pastor Knut Skrevet 18. august 2007 #37 Skrevet 18. august 2007 (endret) Lurer på hvorfor dere valgte akkurat deres bryllupsdato? Har den noen spesiell betydning for dere? Til syvende og sist tror jeg det som egentlig avgjør bryllupsdatoen er om vigsler/prest har ledig tid til å vie den dagen man ønsker. Det er ofte det som avgjør hvorfor man velger akkurat en bestemt dato. Hvis denne datoen passer med det man egentlig ønsker, da er jo det bare bra. Endret 18. august 2007 av Pastor Knut
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #38 Skrevet 21. august 2007 Til syvende og sist tror jeg det som egentlig avgjør bryllupsdatoen er om vigsler/prest har ledig tid til å vie den dagen man ønsker. Det er ofte det som avgjør hvorfor man velger akkurat en bestemt dato. Hvis denne datoen passer med det man egentlig ønsker, da er jo det bare bra. Tviler jeg sterkt på. Man har mange muligheter.
Donpedro Skrevet 21. august 2007 #39 Skrevet 21. august 2007 (endret) Vi forlovet oss på senvinteren, og ønsket å gifte oss samme år. Sommeren ble da uaktuelt, vi ville heller ikke ha det oppi julen. Av familiære hensyn valgte vi da en helg etter at statsbudsjettet ble lagt ut, da noen var veldig opptatt i forkant av dette. Så hadde vi da 4-6 helger å velge mellom, og måtte luke vekk de helgene der stedet vi ville ha var fullbooket. Og så tok vi bare en av de datoene som da stod igjen i oktober. Ingen big deal for oss, med andre ord. Endret 21. august 2007 av Donpedro
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2007 #40 Skrevet 21. august 2007 Vi gifter oss på samme dato som vi forlovet oss, noe annet er uaktuelt for oss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå