Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Lurer på hvorfor dere valgte akkurat deres bryllupsdato? Har den noen spesiell betydning for dere?
pinkybride Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Vi gifter oss i beynnelsen av aug neste år. Vi valgte den fordi den var praktisk for oss. Tenkte de fleste var kommet hjem fra ferie og at det ofte er fint på den tiden været osv. I tillegg var det den datoen som klaffet med lokalet og kirke. Ingen av oss har noe spesiell tilknutting til datoen.
Arkana Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Vi giftet oss på 8 årsdagen vår og det var viktig for oss. Siden vi hadde borgerlig vielse stod vi mye friere i valg av dag og kunne dermed gifte oss nøyaktig på datoen istedet for "nærmeste lørdag" som mange må gjøre med kirkebryllup og det var rett og slett ikke godt nok for oss. Det var definitivt dato som var viktigst for oss, noe som betyr noe for oss og ikke bare valgt tilfeldig.
Malama Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Vi giftet oss St.Hansaften i år. Vel, han fridde 21. juni i fjor, og vi ønsket å gifte oss "om et år". Vi ville unngå fellesferien, for gjestene, og av samme grunn måtte det være i skoleferien. Vi undersøkte når kirka var ledig, og når lokalet var ledig. Og til syvende og sist syntes jeg det var romantisk å stå midtsommerbrud, så da ble det sånn. (I ettertid kom jeg på at det betyr jo at jeg ikke får "en romantsik middag med min mann" på bryllupsdagene våre, for St.Hans er grilling, og jeg ELSKER St.Hans-grillinga... Men da tar vi heller den romantiske feiringa på forlovelsesdagen vi, som også er "årsdagen" vår, for han fridde på 5-årsdagen vår)
Gjest Gjest_solstråle_* Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 vi gifter oss 16.aug. vi gjorde dette fordi det var mest praktisk og fordi vi tenkte at datoen ble spesielle og ikke trengte å være spesiell fra før. så da blir det bryllupsdato, forlovelsesdato, og årsdato. hehe. kosleig å feire dager!
Maja_83 Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Vi gifter oss 30.08.08 av flere årsaker, ikke bare fordi det er en fin dato. Han fridde til meg i begynnelsen av 2006 og vi bodde i utlandet frem til i år, så et bryllup i år ville ikke være aktuelt. Dessuten var vi begge studenter og ønsket å bruke tid på å spare opp penger til å gifte oss. Da vi var nyforlovet var egentlig et vinterbryllup drømmen, men dette ble fort lagt på hyllen når man tenker over hvor ustabil vinteren i norge er. Så ble det heller slutten av august fordi vi i Oslo stort sett er heldig med været på den tiden, og da den 30.August også var en lørdag passet det ypperlig, fordi han fridde til meg på en 30. :rødme:
Kara W Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Vi hadde ingen spesiell dag som var viktig for oss, så vi tenkte rent praktisk; når ville det passe best for gjestene vår, hvilke andre dager er viktige å unngå, hvor lenge har vi lyst til å vente osv.
Hedda-78 Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Vi valgte dato nærmest tilfeldig. Han fridde i oktober, og vi satte datoen til 2. juni. Ville ikke ha en dato som var spesiell fra før, ville ha vår "egen". Hadde ikke lyst til å vente et helt år, og hadde ikke lyst til gifte meg i mai, for da er det så mange andre viktige datoer i vår familie. Heldigvis fant vi både ledig vigsler og bra lokale den datoen, ellers hadde vi byttet dato. Nå ble de bytting av dato likevel, fordi gommens søster valgte å legge sin bryllupsdato til 26. mai, en uke før vår dato. Da ringte vi vigsler og lokalet, og fant en annen dato som passet, i samråd med gommens søster. Så da ble det 21. april på oss. I ettertid er jeg like glad for at vi framskyndet bryllupet såpass, for vi trengte ikke lenger tid på planlegging egentlig, og planleggingsperioden var ganske slitsom for oss begge.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 [color=#800080Siden vi hadde borgerlig vielse stod vi mye friere i valg av dag og kunne dermed gifte oss nøyaktig på datoen istedet for "nærmeste lørdag" som mange må gjøre med kirkebryllup Man står da like fritt til å velge dag om man velger kirkebryllup! Den dagen som er "vanskeligst å gifte seg på i kirken er mandag, ellers er det ikke noe problem de andre dagene.
Gjest frulou Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Vi trodde i utgangspunktet datoen var tilfeldig...For det første ville vi unngå fellesferien, for det andre syns vi begge at den tidlige sommeren er vakrest, og så var 22 juni så tett opp mot st.Hans som vi klarte å klemme vårt borgerlige bryllup. I ettertid har det vist seg at det også er mine besteforeldres bryllupsdag, og det syns jeg er veldig vakkert,rent symbolsk, for de hadde et langt og veldig lykkelig ekteskap.
Kara W Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Vi trodde i utgangspunktet datoen var tilfeldig...For det første ville vi unngå fellesferien, for det andre syns vi begge at den tidlige sommeren er vakrest, og så var 22 juni så tett opp mot st.Hans som vi klarte å klemme vårt borgerlige bryllup. I ettertid har det vist seg at det også er mine besteforeldres bryllupsdag, og det syns jeg er veldig vakkert,rent symbolsk, for de hadde et langt og veldig lykkelig ekteskap. Akkurat det samme skjedde med oss. Vi så på kalanderen at 26. mai var mest praktisk for oss. Vi ante ikke at dette var pinseaften. Noen måneder senere ryddet jeg i noen skuffer på hytta og fant invitasjonen fra farmor og farfars bryllup, der det sto pinseaften! Riktig nok var dette en annen dato, men jeg syntes fortsatt det var fint. Det og at vi brukete farmors yndlingsblomster gjorde at jeg følte at de fikk vært en del av dagen, selv om de ikke var fysisk tilstede.
Gjest Deception Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Vi har valgt en dato som er spesiell for oss, og det viser seg å bli på en torsdag
Ebano Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 Vi skal gifte oss på forlovelsesdatoen vår. Dette er en veldig spesiell dato for oss. Datoen var altså viktig for oss, vi vil gifte oss på en dato som betyr noe for oss.
*Mina* Skrevet 12. august 2007 #15 Skrevet 12. august 2007 Vi valgte en dato som passet for oss og familien vår
Branna Skrevet 12. august 2007 #16 Skrevet 12. august 2007 Vi ville egentlig gifte oss på toårsdagen for forlovelsen (24. september), men det var på en mandag. Dermed ble det lørdagen etter, 29. september (fordi jeg ville gifte meg etter bursdagen min, som er 23. september).
Tyren Skrevet 12. august 2007 #17 Skrevet 12. august 2007 Datoen var litt tilfeldig, men jeg ville gjerne gifte meg i mai og han i august/september. Ingen datoer som passet på høsten, så da ble det mai.
Bente:) Skrevet 12. august 2007 #18 Skrevet 12. august 2007 Lokalet vi ville ha var ledig den dagen;=)
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 12. august 2007 #19 Skrevet 12. august 2007 Vi valgte sommerbryllup av praktiske årsaker og fordi vi tror flest gjester har tid og anledning til å komme da. Vi har valgt den første helga i fellesferien fordi vi har ferie i fellesferien og ønsket å ha noen uker "å komme oss på" etter bryllupet, og ha ei fin bryllupsreise. Datoen har ingen symbolsk betydning for oss... ENDA da...
MrsG Skrevet 12. august 2007 #20 Skrevet 12. august 2007 ganske tilfeldig egentlig. ville ikke ha det midt på sommeren pga. varmen, kirke og lokalet var ledig da så.. og så fant vi ut etterpå at det var 3 år og èn dag etter på vi ble sammen. (og på min oldemors bursdag). så det ordna seg greit for oss igrunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå