Minni-Mus Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Tenkte å kjøpe troll sekk til barnehagebruk. De helt minste på 10 liter (barnehagesekken) er jo helt super da Og for de minste ryggene til å være selv osv. men er den i minste lage for å få plass til matboks og klær ++?? Noen med erfaring... I de fleste barnehager får man nok legge igjenn tøy osv.... Men burde jeg heller gå for neste str på sekken?? den fra 1klasse?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Hvor gammel er den som skal ha dekken,da? Hvis barnet skal bære sekken sjøl, er det veldig viktig at sekken ikke er for stor, da det gir feilbelastning på ryggen.Heller for liten enn for stor.
Minni-Mus Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 ja, skal barnet bære selv er det jo viktig at det er en bra sekk tilpasset barnets rygg....Da må jeg isåfall gå fopr den minste 10l sekken... Hun er bare 7 mnd, og skal begynne ca 9 mnd gammel. hun blir jo ikke å bære selv ennda da Nå tenkte jeg mest i forhol til plassen, og den sekken egentlig blir for liten til behovet...
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Siden hun er såpass liten,og ikke skal bære selv, kan du sikkert gå opp en størrelse i forhold til det du tenker, så kan jo heller den lille snuppa ha en bitteliten "lettsekk" til små ting når hun kommer i den alderen at hun gjerne vil bære ting selv.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Jeg ville kjøpt den minste. I barnehagen jeg jobber i går vi mye tur og da bærer barna selv sekker. Det er viktig at sekken sitter godt, og det gjør den ikke om den er for stor. Et godt tips er å kjøpe sekk med klips mellom skulderreimene(husker ikke hva den heter). Barna har som regel veldig smale skuldre noe som gjør det vanskelig for bærereimene og holde seg på plass. Om du kun skal bruke sekken til matboks og klær vil du nok trenge en større, spesielt om vintern. Vanlige skifteklær går nok i sekken, men om du også skal ha den til vinterdress, votter, ullklær og sko blir den for liten.
Kamikatze Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Kjøp den minste du. Enn barnehavesekk er mest for gøy. Og skal vel sjelden romme mer enn matpakke, kanskje litt drikke og en utvalgt leke. Har du annet, sånn som klesskift og det, kan du bruke en vanlig liten billig sportsbag. Det er ikke barnets "jobb" å bære slikt.
Chihiro Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Vi har kjøpt den minste Trollsekken (10 l) til 2-åringen vår som begynte i barnehage nå. Det er to rom i den, med plass til matboks, flaske og litt ekstra klær. Ikke plass til fullt klesskift/yttertøy, men byttetøy til bhg kan man jo ha i en ekstra pose.
Helen Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Når ungene her har gått i barnehage har vi hatt en stor sekk som har hengt i barnehagen hele uka med skift i også har vi hatt en liten sekk til matpakke som vi tok med hjem hver dag. Den lille sekken ble også brukt når ungene skulle på tur i barnehagen.
Minni-Mus Skrevet 12. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2007 Blir nok å kjøpe den lille Troll sekken. Vi drar jo ofte på turer selv også, så synes det er viktig at hun har noe godt å ha på ryggen når hun blir litt eldre. Og som sagt, regntøy og dresser kan henges over armen, eller bæres i en pose!
Luuna Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Det holder lenge nok med den minste. Jeg har kjøpt den neste str. til min datter som begynner på skolen på torsdag, og den er stor nok til henne. Hun er 5,5 år og 125 cm. Og det er på nippet at den også ikke er for stor til henne. Så til en så liten så hadde jeg nok tatt den minste.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Vi har hatt Bergans sekk til våre små i barnehagen. De er akkurat passe og har innstillinger som gjør den behagelig for barna å bruke på tur. Det er også viktig at sekken ikke er for stor - siden de skal kunne bære den selv. 1- klasse sekken er jo VELDIG stor for en 1- 2 og 3-åring.. Vår eldste har fått TROLLsekken til skolestart nå i høst. Er spent på om den er bra - og kan med sikkerhet si at den er altfor stor for et barnehagebarn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå