Gå til innhold

Eget domene, altså .com

Sofia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer litt fra registrar til registrar, men du må typisk ut med 3-400 kroner i året for selve domenet.

Så må du ha et sted å lagre hjemmesiden ("hosting"), og her varierer prisen med hvor mye lagringsplass og funksjonalitet du trenger. Regn med å betale fra 100,-/mnd. og oppover. Ikke velg leverandør før du har sjekket anbefalinger fra andre; det er mange useriøse aktører i bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske Cliche er billig og bra .

110 kroner for årlig opprettholdelse av domene samt 140 for nyregistrering eller flytting .

100 MB lagringsplass for 100 kroner i året + 1 kr per måned .

Cliche har flere teknikere som bor i 20 min radius rundt serverne deres , og har nesten ikke nedetid , de er raske og flinke til å følge opp hvis det er problemer .

Hatt drifting av domene og mail der i over et år .

Hadde nedetid en gang i ca 2 timer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske Cliche er billig og bra .

110 kroner for årlig opprettholdelse av domene samt 140 for nyregistrering eller flytting .

100 MB lagringsplass for 100 kroner i året + 1 kr per måned .

Cliche har flere teknikere som bor i 20 min radius rundt serverne deres , og har nesten ikke nedetid , de er raske og flinke til å følge opp hvis det er problemer .

Hatt drifting av domene og mail der i over et år .

Hadde nedetid en gang i ca 2 timer .

hehe ja og web'n deres er :

http://www.clichehosting.com/dk/Default.asp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

one.com har webplass på 1giga til 350 pr år.

har min* hjemmeside der, er fornøyd.

Endret av StockDama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

one.com har webplass på 1giga til 350 pr år.

har min* hjemmeside der, er fornøyd.

Bruker one.com selv og er meget fornøyd, ikke hatt noe problem siden jeg skaffet det rundt juletider (har 2 websider på et domene).

Om du skulle trenge mer enn 1GB, så er det lett å oppgradere abbonnementet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Joker.com til mine domener. Koster $10 i året, og man får både com, org, net og andre domeneendelser. Så vidt jeg vet har de ikke en hostingtjeneste, da, så kanskje bedre å bruke en annen tjeneste hvis du ikke har din egen serverplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

godaddy.com er vel den billigste for å registrere com, org, net-domener, de koster det $8.95 i året, og de har også mange andre.

For hosting må man vel regne med 300-400 i året alt ettersom hvor mye plass man vil ha, hvor god support og oppetid osv.

Det billigste er vel å bli kjent med noen nerder som har servere selv, eller har tilgang gjennom venner, jobb el. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Noen som vet hva det koster å eie sitt eget domene? Altså for å lage hjemmeside.

Jeg har betalt for 3 år, og betalte 1000,-.

Det er fra Globat.com, rimelige folk som vet hva de driver med.

Du får den adressen du vil som .com om den ikke alt er tatt, da kan du få.net eller noe annet.

www.globat.com <--- gå og sjekk selv :) Jeg har terabyte-pakken om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...