Gå til innhold

Kontaktfora på nett

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bare et lite råd: Sjekk betingelsene NØYE før dere bruker et at de mange nettbaserte kontakttjenestene som finnes. Spesielt bør dere sjekke hva de evt. koster.

Jeg vet ikke om det var her på KG jeg så en banner-reklame for Q500.no, men jeg ble i alle fal fristet til å prøve. Jeg laget en profil, noe som innebærer å svare på en laaaaaang rekke spørsmål, og skrev en introduksjonstekst. Siden reklamerte med enkelte tjenester som man måtte være "stjernemedlem" for å kunne bruke, men jeg tenke jeg ville se hvordan dette fungerte først.

Etter et par måneder (der jeg stadig mottok meldinger pr. e-post og i Q500-innboksen fra Q500, som viste seg å være reklame for selve tjenesten), fikk jeg min første melding fra en annen bruker. Oj, spennende... helt til jeg trykket på meldingen i Q500-innboksen:

"Du må være stjernemedlem for å kunne lese meldinger."

Jaha, ja. Her er det "buy before you try" som gjelder. Hvis dette er nevnt noe sted i beskrivelsen av tjenesten, har ihvertfall ikke jeg fått det med meg.

(Og gjett om man føler seg dum når man har investert masse tid i å svare på omfattende spørsmål og skrive profiltekst, og sitter igjen med en melding man må betale for å kunne lese...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Dere er ikke alene om å føle dere teite, om det kan være en tynn trøst. :ler:

Har også¨prøvd flere datesider, og på de fleste må man betale for å kunne lese mail/sende svar osv. Men den aller beste funksjonen er "slett profil". :lur:

Har merket at veldig mange ikke engang gidder lese hva jeg har skrevet i profilen min, om hva jeg søker osv, de bare klikker på bildet og sender blunk eller slengkyss eller hva de nå kaller det.....hvis de hadde lest profilen min, så ville de lest at det er ikke DET jeg er ute etter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at veldig mange steder trenger man jo ikke å betale heller. Selv holder jeg meg til finnenvenn, sol alias, hei! dagbladet osv.

Mvh Yvonne :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den aller beste funksjonen er "slett profil". :lur:

Oh yeah! Den profilen ble ikke 5 minutter eldre, etter at jeg fant ut at man ikke kunne lese meldinger uten å betale.

Men først måtte jeg skrive en skikkelig sarkastisk melding til kundeservice, der uttrykkene "utpressing" og "utnytte kontaktsøkende mennesker" forekom. Og kommentarfeltet ved profilsletting ble heller ikke stående helt tomt, nei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

q500 koster et hav av penger.

Sukker.no koster ca 100 kr måneden og er veldig seriøst.

Mitt inntrykk er at det definitivt er verdt å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...