Fresi Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Jeg kjøpte ny telefon fra Sony Ericsson for noen uker siden (K810i). Da jeg fikk den, fungerte alt bortsett fra å kunne ringe med den . Det er jo en relativt viktig funksjon for en telefon, så jeg var en smule oppgitt. Alt annet fungerte (og fungerer), med unntak av noe innstalleringsproblemer med bildebehandling på PC... ikke så viktig. Mer presist: da jeg ble oppringt, var det totalt taust i telefonen. Jeg hørte det ringte, tok telefonen, det var totalt dødt. Dersom jeg ringte noen, hørte jeg ikke noe ringesignal, hørte ingenting da vedkommende tok telefonen, helt dødt. Personen i den andre enden hørte meg i begge tilfellene. Dersom jeg skrudde på høyttalerfunksjonen var problemet borte i den forstand at jeg hørte både ringesignal og personen i den andre enden. Men jeg vil jo ikke kun benytte høyttaler ... Det mystiske var at etter et par dager, etter utallige ringeforsøk, virket den plutselig som normalt. I mellomtiden hadde jeg kontaktet produsenten, som ikke hadde så mye å si utover min egen antakelse om at telefonen hadde defekt mikrofon. Jeg kontaktet også nettbutikken, som lovte å sende meg en e-post, hvilket de aldri gjorde. Jeg sendte e-post uten å få svar. Men så begynte den altså å virke og jeg lot saken ligge. I dag er problemet tilbake! Etter tre-fire uker med null problemer er telefonen altså helt død når jeg ringer eller blir oppringt. De andre hører meg, mens jeg hører dem kun ved høyttalerfunksjon. Grrr! Hva i alle dager er dette? Kan legge til at telefonen er kjøpt uten abonnement, altså ikke låst, og ja, regningen til Netcom er betalt. SMS og annet virker uten problemer. Hjelp!
Dru Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Ta kontakt med selger igjen og få returnummer eller noe slikt. At en høyttaler er defekt er jo ikke noe som skal skje. Hvilken nettbutikk var dette?
Fresi Skrevet 11. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2007 Høyttaleren virker, men kanskje ikke mikrofonen? Eller hva det nå enn er. Dvs høyttaler funker på samtaler, musikk etc, men telefonen er ellers helt død. Og det er jo litt rart at den har vært ok i ukesvis? Nettbutikken heter YBS/Your Best Shop. Veldig hyggelige på telefonen (leveransen var også noe sen i forhold til det de lovte), men følger altså ikke opp. Men de var uslåelige på pris. Grr og dobbeltgrr. Takk for svar, forresten Skal kontakte dem igjen på mandag.
Dru Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Hvis personen i den andre enden hører deg, så er det ikke mikrofonen som er gåen. Det er uansett en grei sak, i og med at defekten var der da du fikk telefonen. Det burde ikke by på problemer å få den fikset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå