Tjorven Skrevet 21. mars 2003 #1 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg fikk for noen år siden en stor kasserolle av moren min som jeg siden har brukt bare et par ganger. Desverre husker jeg ikke merket, men det var en dyr og fin kjele som vanligvis skal holde i tiår. Men så, etter å ha laget pinnekjøtt til jul, oppdager jeg at hele kjelen har blitt hakkete i bunnen. Jeg vil tro det er saltet fra kjøttet som har gjort dette, men allikevel synes jeg det høres rart ut at dette kan etse så mye i bunnen av kjelen. Hele bunnen er full av bittesmå groper og den ser slett ikke pen ut. Er det noen som har vært utsatt for det samme? Det er vel ikke stort jeg kan gjøre for å få den fin igjen, men hvis noen har tips er det flott. Bør kjeler tåle laging av pinnekjøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evy* Skrevet 26. mars 2003 #2 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har vært borti slike skader selv, men jeg har aldri vært borti at det er noe problem i seg selv med pinnekjøtt i noen som helst kjele. Oppvaskmaskin eller mat som blir stående i kjelen derimot kan forårsake slike skader i bunnen av kjelen. Spesielt hvis det er snakk om salt eller lignende. Å gjøre noe med det er kul i krampen, men kjelen er i hovedsak fullt brukendes allikevel: Vel og merke med unntak av at koking av grøt eller andre ting som har lett for svi seg blir mer krevende med kjelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 26. mars 2003 #3 Del Skrevet 26. mars 2003 Om det er en sånn høyang polaris kjele, så skjedde noe lignende med syrran sin. Hun gikk å klagde og hun fikk en ny. Det har visst vært en feil på en viss mengde med partier de har solgt ut. Så hvorfor ikke prøve å dra tilbake med den - hvem vet - kanske du får en ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 26. mars 2003 #4 Del Skrevet 26. mars 2003 Vi klagde også på en panne vi hadde. Husker ikke merket, men den var en titanpanne. Vi fikk ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 27. mars 2003 #5 Del Skrevet 27. mars 2003 Ja, men bare en litt skummel tanke her: Nemlig: noen jeg kjenner fikke en som var ødelagt og leste om dette om at de var det, og gikk tilbake til sin lokale butikk og byttet den. Joda, etter litt krangling så gikk jo det. Men, de måtte bytte i helt samme, enda de helst ville ha en annen pga disse problemene. Jaja, men vet dere hva de så når de gikk derifra? Den butikkansatte satte den de hadde kommet tilbake og klaget på TILBAKE SAMMEN MED DE ANDRE VARENE TIL SALGS!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 27. mars 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 27. mars 2003 Den butikkansatte satte den de hadde kommet tilbake og klaget på TILBAKE SAMMEN MED DE ANDRE VARENE TIL SALGS!!!! Dette har jeg faktisk opplevd seg med en del ting jeg har klaget på. Husker spesielt en ramme jeg hadde kjøpt som jeg klaget på fordi den var ødelagt og slett ikke pen. Den fant jeg sammen med de andre rammene i samme butikk dagen etterpå. Ja, kanskje jeg skal ta med kjelen å klage. Det går jo an å prøve, selvom jeg ikke har kvitteringen. Kjelen er uansett like fin utenpå og ser ikke slitt ut. Forøvrig tror jeg det er en Høyang-kjele, så det burde jo være en ordentlig kjele. Kjelen har heller ikke stått med matrester i, så det er ikke dette som har gjort det. Det skjedde rett og slett mens vi laget pinnekjøttet. Takk for alle svar iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå