Gå til innhold

hvor lang tid før man ser resultater?

Gjest grønnpåtrening

Anbefalte innlegg

Gjest grønnpåtrening

hei.

jeg er litt blåst på trening.

jeg har ikke trent på 2 år, og har nettopp kommet i gang igjen. jeg har trent i 2 uker. jeg merker ikke så mye enda, men det er nok for tidlig.

når vil man merke treningen å formen, vekten og musklene? Når vil man kunne se resultat med andre ord.

jeg trener 3-4 ganger i uken. da trener jeg 10 min på ellipsemaskin. vekter underkropp. og 15 min på ellipsemaskinen etterpå eller på step eller sykkel. har hørt det skal øke kondiss og bedre fettforbrenningen hvis man trener kondisjon etter styrketrening. jeg vil jo bli fast og fin.

vet noen om jeg gjør det riktige? Er 15 minutter for lite? Jeg spiser bra, så jeg er ikke bekymret for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 min er litt i minste laget ja. Du burde nok øke det til 30. Grunnen til at det er smart å trene kondisjon etter styrketrening er fordi du har brukt opp "energien", slik at kroppen tærer på fettlagrene. Trener du kun styrke på underkroppen? Jeg ville i så fall lagt til styrke på mage, rygg og armer. Trener du 3-4 dager i uken så ta minst en dag med styrke på overkroppen og en på bein/rumpe.

Hvor lang tid det vil ta før du merker noe kommer også an på hvordan du spiser og hvor tung styrketrening du trener. Trener du veldig lette vekter fordi du er redd for å bygge muskler så vil det ta lang tid før du merker noe. Legger du på skikkelig og blir ordentlig sliten så vil du nok merke noe innen en 4 ukers tid litt avhengig av om du trener 3 eller 4 ganger i uka og hvordan du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Da jeg skulle ned i vekt trente jeg 45 min 4-5 ganger i uken. Jeg trente nesten bare tung styrketrening, med ca 15 min oppvarming først. Jeg trente ikke alle muskelgruppene på en gang, men spredde det ut over en god periode. Selv merket jeg ingenting i begynnelsen, men kjæresten kommenterte det etter ca 2 ukers tid og både vekt og målebånd bekreftet det. Det er lett å se seg blind på sin egen kropp, naturlig nok.

Men la meg få spørre deg et spm:

Hvorfor i svarte trener du ikke overkroppen din :-D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Etter å ha jogget annenhver dag i litt over en måned merket jeg at kondisen var en god del bedre. Turene gikk mye lettere, og føltes ikke så tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...