Gå til innhold

Mens-smerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aaaarrgh!

Er så utrolig drittlei av mens smerter. Sånn som i dag, går rundt og fryser, svetter, mageknip, hodepine, sånn har jeg det alltid de to første dagene etter at jeg har fått mens. Det er så jævli irriterende!

Dert hjelper noe med paracet, men det er jo ikke så kult å proppe i seg tabletter hver eneste gang.

Jeg går også på p-piller uten at det hjeper nevneverdig mot plagene......

Noen som har noen fantastiske tips......kjærringråd, helsekost praparater, noe mat/drikk man bør holde seg unna.....hva som helst!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at det er slitsomt ja..

Hadde skikkelig mens smerter før jeg også..

Gikk over etter at jeg fødte :D

Men jeg hadde det bare første dagen jeg...

Bygget seg opp til en skikkelig "finale" på slutten... :ler:

Har hørt at nattlysolje hjelper..

Ellers brukte jeg å spise Paralgin Forte, og jeg la en isbitpose

med glovarmt vann på magen..

(pakket inn i en liten hånduk..)

Jeg hadde like sterke smerter som ved en fødsel,

så jeg lå å hylte i en time før jeg besvimte...

Glad den tid er over ..... :enig:

Skrevet

Har du prøvd Naproxen? De er effektive mot menssmerter. Ihvertfall hvis du tar 2-3 med en gang du kjenner antydning til vondt.

Ellers har jeg hørt at det kan hjelpe å holde seg unna mat/drikke med melk i dagene før du får mensen.

Skrevet

Prøv å bytt p-piller. Det KAN hjelpe, men ingen garanti. Jeg ble kvitt mens smertene da jeg begynte på p-piller. Går på trionetta. Før jeg begynte på pillene lå jeg til sengs i ca ett og et halvt døgn...hadde vanvittig vondt, og kastet opp med jevne mellomrom.

-Bentebent-

Skrevet

En Paracet og en Ibux sammen funker som bare det. Det funker på meg og guuuuuuud så deilig det er å slippe å stå bøyd over doen å spy på grunn av menssmerter hver mnd :D

Skrevet

Jeg har også kraftige smerter de 2 første dagene av mensen.

Det eneste som hjelper for meg er Paralgin Forte...

Pleier å ta to tabletter når det er som værst. Så legger jeg meg på soffan med varmeflaske på magen.

Har jeg ikke Paralgin,så hjelper faktisk bare varmeflasken også.... :o

Ismen

Skrevet

Takk for gode råd alle sammen!

Skal prøve meg frem å se om noe hjelper :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ledox hjelper! Ta to tabletter med en gang du kjenner antydning til smerter, og ta så en tablett når du føler behov for det. Sånn ble jeg endelig smertefri! P-piller hjalp ikke meg, har prøvd utallige merker. Naproxen er omtrent det samme som Ledox, men jeg syns Ledox hjelper hakket bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...