-Alvildebrud- Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 (endret) Skal dere holde tale? Jeg har aldri holdt tale tidligere. Noen som har noen tips å dele? Har dere noen slags "mall" å følge? :rødme: jeg skal altså holde en tale til mannen min under middagen, men aner ikke hvordan det bør og skal være oppbygd. Hvor lang den skal være osv. Kanskje noen som har eksempler.. Eller kanskje ikke... Litt vanskelig å legge ut hele talen sin her muligens Glad for alle tilbakemeldinger :love: Endret 11. august 2007 av -Alvildebrud-
evilla Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Jeg kan desverre ikke hjelpe, har heller ikke holdt noen tale. Og kommer nok til å lage en sang til min kjære.. Men jeg syns ikke talene trenger å være så lange, syns ofte de korte talene er bedre enn de lange. Selv om de lange er bra taler.
flickan Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Jeg holdt tale i vårt bryllup og fikk masse skryt for den. En god regel er vel å holde talen på mellom 4-7 min. Er vanskelig å komme med generelle råd om hvordan du skal bygge den opp, for det finnes jo utallige muligheter. Eksempler på hva talen kan inneholde. (men bør ikke inneholde alt, da blir den nok for lang: *Takk til foreldre, svigerforeldre, forlover og/eller andre som har stilt opp for deg/dere. *Fortelle om hvordan dere traff hverandre eller om livet deres sammen. *Hvorfor du falt for din ektemann. *Hvilke følelser fremkaller han hos deg. *Noen morsomme øyeblikk dere har hatt sammen. *Kvaliteter du setter pris på hos mannen din. *Tanker om fremtiden og ekteskapet fremover. * Et dikt/vers/ordtak du/dere setter spesielt pris på, eller som du føler beskriver noe i forholdet deres. Det kan være greit å bryte opp kliss-klisset med litt artige vrier innimellom, så ikke talen blir en eneste lang du-er-min-klippe-i-livet-tale. Både fordi det kan bli vanskelig å snakke (hvis du blir veldig rørt) og litt klamt for gjestene også.. Jeg er for kliss i bryllup, men ikke endeløst.. Kan sende min tale på PM hvis du vil.. Lykke til , tror ikke du vil angre på at d også sier noen ord. brudgommen setter like stor pris på talen som vi gjør.
Gjest Gjest_solstråle_* Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 hvis dere har noen like kvaliteter så kan man jo lage litt "moro" av det. mannen min og meg er begge svært hissige så jeg sa i talen noe sånt som "du er jo litt hissig av deg "tom", så det er jammen bra du har fått deg ei rolig og avbalansert dame som meg." så tok jeg en "kunstner pause og så på forloveden min som ristet på hodet og alle begynte å le. det er viktig å få gjestene til å lytte og le for da blir man veeeeldig avslappet selv.
-Alvildebrud- Skrevet 12. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2007 Rusen takk for hjelp jenter :love: Mange gode tips og råd som jeg tar med meg, så nå håper jeg å få snekret sammen en fin tale til min kjære. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå