Gå til innhold

Noen tips om følgende steder?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen,

Lengter etter sommerferien jeg nå, og har funnet tre reisemål jeg veldig gjerne vil reise til. Det er New York, Bejing, Kairo

Hva anbefales?Noen som har vært noen av disse stedene? Serverdigheter, pris etc..hvor ville du reist om du skulle velge

help?

icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Av de stedene du nevner ville jeg ha dratt til Beijing! DET er spennende, tror jeg!!!

(Jeg har allerede vært i Kairo, og har aldri hatt et ønske om å dra til USA)

Jeg var tre dager i Kairo i forbindelse med en annen tur, og det var kjempebra! Hadde alltid drømt om å se pyramidene, og det var en like stor opplevelse som ventet. Markedet der var også en opplevelse, men da skal du være tolerant overfor andre kulturer! (Selgerne maser, mens resten av mennene glor og slenger kommentarer)Prisnivået i Egypt er lavt, så lenge du kan kunsten å prute!!!

Reisemålene du har satt opp tror jeg er vidt forskjellige, men uansett hva du velger tror jeg nok du kommer til å ha det moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg har faktisk vært i alle tre byene du vurderer. Synes det er litt vanskelig å anbefale da byene er helt forskjellige og det spørs hva man er ute etter. Foretrekker selv Beijing og New York og da aller mest New York. Alle byene kan være veldig varme om sommeren. Tror jeg ville ha ventet til september med New York og Beijing og kanskje ennå senere med Kairo.

New York blir mer skikkelig byferie med restauranter, gallerier, shopping, konserter osv. New York er dyrt. Beijing er også shopping (kan også få sydd klær – billig), det er mye gammel kultur og kinamat (selvfølgelig). Beijing er mye billigere enn New York, mat koster nesten ingenting. Hvis man drar til Beijing må man også selvfølgelig få med seg den kinesiske mur. Kairo var også spennende, det var kjempegøy å se pyramidene og det arkeologiske museet i Kairo, det var også gøy å gå rundt i gamlebyen. Kairo er prismessig mellom Beijing og New York, det spørs også hvilken standard du forventer deg.

Hvis prisen ikke er avgjørende for feriemål ville jeg ha valgt New York – ellers Beijing.

Håper du får en fin tur icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...