Gjest prestekrage Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Kylling/ kalkunpålegg i skiver, kyllingpostei (masse å velge i fra prior). Grønnsaker; salat, tomat, parika, agurk, redikker etc etc Frukt; epleskiver, bananskiver, druer etc etc Avokado- most med salt, pepper og sitron Lettsyltetøy Fisk; makrell i tomat, røkt makrell, kald ørret/laks, skalldyr MMM, må stoppe- ble sulten nå
Gjest s.n Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Syltetøy Tartex (helsekost eller større dagligvarebutikker) Pålegg av soya (helsekost) Bønneposterier
*Enigma* Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Tunfisk med sitronpepper, agurk og tomat.
Gjest Tex Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Takk for tips, må innrømme at det ikke er mye som frister............ :gråte: Og nå har jeg fått beskjed om at jeg ikke får spise røde ting heller, som tomat og paprika og sånn...
*Enigma* Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Hva er grunnen til at du ikke får spise disse tingene? Er det en spesiell diett du skal følge eller en allergi/sykdom? Kan du spise omelett, grøt og smoothies i steden for brød eller knekkebrød med pålegg siden du ikke syntes det var så mye som fristet? Smoothies kan lages med banan og juice i stedet for yoghurt, slik at du unngår melkeprodukter for eksempel.
Gjest Tex Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Det er pga sykdom at jeg ikke kan spise dette. Det er fullstendig nulltoleranse for disse produktene. Takk for smoothies tips grøt, sier du..? havregrøt og vann er rimelig uaktuellt... tenkte du på noe annet...? Omelett kan jeg spise ja
Gjest Opa Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Røkelaks og eggerøre? Kokt egg med kaviar?
Flua Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Nysgjerrig......hva forsykdom har du når du ikke kan ete rødt? Allergi eller? (Jeg er allergisk sjøl, derfor nysgjerrig)
*Enigma* Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 (endret) Det er pga sykdom at jeg ikke kan spise dette. Det er fullstendig nulltoleranse for disse produktene. Takk for smoothies tips grøt, sier du..? havregrøt og vann er rimelig uaktuellt... tenkte du på noe annet...? Omelett kan jeg spise ja Tenkte i utgangspunktet havregrøt med vann ja, hvis du ikke liker det med vann, men med melk kan du jo prøve med litt proteinpulver av egg eller soya, med vaniljesmak i, som setter litt ekstra smak. Ellers kan du prøve quinoa-grøt, ikke sikkert du liker det heller, siden du ikke er så glad i havregrøt med vann, men jeg synes quinoagrøt smaker litt søtere naturlig, den har også litt mindre "slimete" konsistens, og litt mindre smak av korn. Quinoa får du på helsekostbutikker. Honning er jo kanskje en mulighet? Vet du om du kan bruke rismelk, soyamelk og/eller havremelk? I så fall går det jo kanskje an å bruke dette til grøt hvis du spiser grøt så lenge det er melk i den. En ting til, de fleste helsekostbutikker og velassorterte matbutikker har mat for melkeallergikere, veganere osv. http://kinsarvik.no/visNettbutikk.aspx?gru...n1=34&n2=12 Der har du en del eksempler på pålegg som passer for vegetarianere/veganere, dvs de er uten melk. De har også noe de kaller veganost. Om dette er godt aner jeg ikke, har ikke forsøkt det, men det kan jo kanskje være verdt et forsøk? Endret 13. august 2007 av *Enigma*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå