manducabulla Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Jeg fikk en kjempefin rød kjole i gave fra kjæresten min, men den er veldig "aftenkjole". Jeg vil kunne bruke den på byen og derfor lurer jeg på hvordan kan jeg gjøre den mindre "aftenkjole" og mer byen-kjole? Er det noen som kan tenke seg noe? Hvilken farge tights jeg burde ha osv.. (har aldri hatt ett rødt plagg i hele mitt liv)
Anna Karenina Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Sorte tights og sorte store plastsmykker? Da blir den ikke så pyntet. Og sorte sko som heller ikke er så pyntet. Høres kult ut
Kykkelikokos Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Du har ikke et bilde av denne kjolen din da? Litt lettere å gi tips når man kan se plagget
Catzy Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Hvorfor ikke spare den slik den er til nyttårsaften? Evt. julebord etc. Eller i hvertfall inviter kjæresten din til en romantisk middag hjemme hos deg selv, med kjolen på, før du evt. får den sydd om? Regner med at han vil at du skal ha den slik den er, ikke sydd om. Men det hadde vært fint om du kunne komme med en litt bedre beskrivelse. Har den ermer, og i så fall korte eller lange? Hvordan er utringningen på den? Har den smalt skjørt eller vidt? Hvor lang er den, midt på leggen eller helt til anklene? Har den splitt? HVilket materiale er den? Det er særlig lengde og hva slags vidde på skjørtet som er interessant. Hvis den har et smalt skjørt, så har du færre muligheter enn hvis det hadde vært vidt etc. Litt avhenig av fasong etc, så kunne du kanskje fått sydd den om til minikjole og et kort skjørt. Ville i så fall funnet noen som har erfaring med å sy om ting. I Oslo er det flere som har spesialisert seg på sånt, men vet ikke hvor i landet du er, og hvilket budsjett du har.
manducabulla Skrevet 13. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2007 Den er mini. Over knærne. Ingen skal sy om kjolen min, jeg bare tenkte på hvordan tilbehør osv jeg kunne ha for å gjøre den mindre "glam". Ja, du forstår. Den har ikke ermer. Stropper. Ikke stor utringing, formet etter puppene på en måte. L
Kykkelikokos Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Da er det jo ikke en aftenkjole hvis det er en minikjole Er skjørtet vidt nede eller inntilsittende?
Catzy Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Neimenn ikke sikker på hvordan man skal gjøre en rød minikjole uten ermer mindre glamorøs. Men du kan prøve å ha en fin kortermet sort t-skjorte under, og sorte strømpebukser. Kanskje et belte i midjen? Alternativt hvitt belte og hvite ballerinasko og gå for litt uskyldig beach look. Du kan evt. ha en cardigan til, hvis det blir litt kaldt med bare skuldre.
marmelade Skrevet 14. august 2007 #9 Skrevet 14. august 2007 (endret) sort tights og sort cardigan hadde vært perfekt hvis du ikke vil ha den så pyntete Endret 14. august 2007 av marmelade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå