Gå til innhold

Klær lukter vondt etter maskinvask

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har et problem med vår Ariston Margherita 2000 vaskemaskin.

Den vasker tydeligvis ikke godt nok, dvs det vi vasker lukter en blanding av såpe og gammelt/møkkete...uansett hvilken temperatur vi vasker på...dessuten bruker vi Omo Color-tabletter, en pr vask, ikke noe mer...

Nå har jeg sett endel tips inne på forumet her, takker for det!

Akkurat nå kjører vi en tomvask på 90 grader med hvitvinseddik, for se om blant annet det hjelper.

Nå har ikke Aristonen vår noe lofilter, men bak et deksel foran er det et svart lokk nede til høyre som vi kan skru opp. Der renner det masse vann ut, med tilsvarende lukt. Når tomvasken er ferdig etterpå, skal jeg tømme den skikkelig, kjøre en normal klesvask igjen og se om det hjelper...

Skal avgi rapport, og hvis ikke disse tingene hjelper, er jeg takknemlig for andre tips :)

Edit: Er ferdig med eddikvasken. Nåkjører vi en 60 graders tomvask med en Omo-tablett for å få litt godlukt før jeg tømmer denne vanntanken og rengjør vaskemiddelskuffen, så får vi se om det hjelper...

Endret av Pat
Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Hei

Jeg har akkurat samme vaskemaskin som deg, og eddikvask på 90 grader har i alle fall hjulpet meg. Har brukt å slenge med et håndkle eller noe, bare for å ha noe i maskina når jeg kjører eddikvask. Jeg har helt eddik i såpeholderen og skyllemiddelholderen på maskina når jeg har kjørt eddikvasken. Jeg tror det er vanlig at det begynner å lukte surt i maskina hvis en vasker mye på lave temperaturer og sjeldnere på 90 og 60 grader.

Nå vet ikke jeg om du bruker spareprogrammene mye, men det kan kanskje være en ide å kjøre fulle vaskeprogrammer, ikke overfylle vaskemaskina (noe jeg dessverre har en tendens til), og å bruke flytende vaskemiddel når en bruker spareprogrammene.

Håper det lukter bedre i maskina di nå :)

Skrevet

Er det noen som vet om man kan kjøre sånn eddikvask i oppvaskemaskinen også? Hvor mye eddik bruker man? Tynner man den ut på forhånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...