Thomasine Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 I morgen skal vi grille scampi, laks og kamskjell. Skal ha ris eller tagliatelle til, men hva mere? Til kjøtt på grillen har vi allyid enten foliepakker med ulike gønsaker(sopp, løk, squash, paprika, hvitløk), eller vi lager grillspyd av de samme grønsakene + maiskolber. Hva har dere som tilbehør til grilla sjømat?
Gjest bada Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Det første som faller meg inn er aioli (hvitløksmajones). Det pleier dessuten alltid å være veldig populært. Jeg har ingen oppskrift dessverre, da jeg pleier å lage den på slump. Hvis du finner en oppskrift bør du vurdere å redusere mengden hvitløk. Vanligvis inneholder slike oppskrifter altfor mye! Dessuten bør du ikke bruke bruke bare oliveolje - da blir aiolien alt for tung. Finn derfor en oppskrift som også inneholder andre oljer, som f.eks. solsikkeolje, eller bytt ut en del av olivenoljen i oppskriften med andre oljer.
ashera Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Aïoli er supert! Husk også å sette fram sitronbåter og maldonsalt. Når jeg serverer grillet squash til fisk, krydrer jeg ofte med timian.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå