Gå til innhold

klippe lugg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snagglepusnos_*
Skrevet

trenger noen råd for hvordan klippe lugg selv :)

Skrevet

Hvorfor ikke bare dra til en frisør? Det koster 50-100 kr hos frisøren.

Å gjøre det selv hjemme er ikke spesielt smart, ser ikke for meg at resultatet blir bra.

Skrevet

Jeg gjør det selv, fordi min lugg vokser seg altfor lang iløpet av få uker og jeg ikke gidder å løpe ned dørene hos frisørene hele tiden.

Bruker du kjøkkensaksa så skal du nok slite med å få et brukbart resultat, men jeg har kjøpt meg en fin og hendig saks og har nok mye mer hell med den.

Det er ikke så lurt å væte panneluggen før du klipper den, for håret vil jo krype oppover igjen når det tørker og det kan bli vanskeligere og se om du har fått med deg de hårene du skal ha bort med en gang.

Tørr lugg, gre den rett ned,vær stø på hånda og klipp lite av gangen, så du unngår at det blir skjevere og skjevere og du til slutt sitter igjen med ingen lugg.

Skrevet

Jeg klipper også luggen slev, og jeg 'hakker'/ klipper oppover. Det har aldri gått dårlig, det. Tar litt og litt om gangen, og alltid i tørr lugg!

Lykke til!

Skrevet

jeg har frisørsaks:) jeg var hos frisøren for litt siden og sa jeg vill ha lugg... men da bare skrådde hun den,og nå er den ikke eksisterende for å si det sånn..

Gjest StockDama
Skrevet

klipper også selv...

klipper alt håret mitt selv...med kjøkkensaks, og ingen som ser forskjell på når jeg gjør det selv og når frisør har gjort det.

klipper når det er tørt, og for at det ikke skal se ut som om det er klipt rett over så er det bare å klippe litt og litt oppover i tillegg, i flere lag selvfølgelig.

Skrevet

nå er det gjort :) ble kjempe bra! akkurat sånn lugg jeg ville ha,og helt gratis! :)

Gjest En gjest
Skrevet

Men er det verdt å dra til frisøren alltid? Forrige gang jeg fikk klippet luggen klippet frisøren den altfor kort, etter først å ha fuktet den skikkelig....Vet ikke frisører at vått hår kan strekkes lengre enn når det tørker? Jeg så skikkelig snodig ut etterpå. Tror muligens jeg kunne gjort det bedre selv. Hvis hun var frisør da, men hun jobbet jo i frisørsalong....

• 1 år senere...
Gjest ikke kjent
Skrevet
trenger noen råd for hvordan klippe lugg selv :)

det koster ikke bare 100, 50 kr!! det koster mye mer.

• Liker 1
Gjest Gjest_quirky_*
Skrevet

Jeg har stusset luggen min hos iallefall fem forskjellige frisører de siste årene, og aldri betalt mer enn 100 kr. Og vi snakker om dyre, trendy salonger.

Skrevet

Hos min frisør koster det 60 kr å klippe luggen. Siden jeg ikke gidder å betale 60kr hver uke eller annen hver uke klipper jeg luggen selv. Har frisørsaks. Ikke noe problem å klippe selv. Etter å ha klippet en stund selv har jeg funnet måten å gjøre det på.

Sett resten av håret i hestehale. Fest det øverste håret i luggen bakover med spenner. Klipp det underste håret i luggen. Klipp så det øverste håret i luggen. Håret må være tørt.

Skrevet

Mange frisørsalonger tilbyr klipp av luggen gratis om du er fast kunde hos dem.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...