Gå til innhold

noen venner,eller alle venner til middag?

littlemama

Anbefalte innlegg

vi har som nevnt i et annet innlegg bedt bare de nærmeste til middag+forlovere og kanskje faddere.vi ber masse venner til kaffe+tanter og onkler.vi har ikke så mye penger,men vi har veldig lyst til å be noen flere venner til middag(3 par),de som vi føler at vi har mest kontakt med.og da blir det selvfølgelig igjen noen som bare blir bedt til kaffe.synes dere dette blir urettferdig?skulle vi be alle til middag,så må vi ta opp lån,og det har jeg ikke så veldig lyst til.noen råd til meg? icon_confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi har ikke invitert alle vennene til middag - det ville blitt for mange. Vi har invitert de vennene som vi har mest omgang med til vanlig og ikke bare de vi ser en gang i blant.

Det samme har vi gjort med familie og - kun de som står oss nærmest.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slik jeg har beskrevet tidligere?

Å invitere alle vennene til kaffe, men med egen gryterett-middag etter vielsen (med øl og vin). Slik kan de bli i godt humør og sammensveiset før de kommer til festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skal vi ikke ha kaffegjester, men om vi hadde hatt så hadde jeg invitert de vennene som vi nå ikke har råd til og som ikke er så nære til kaffen.

Jeg har selv vært invitert til kaffe flere ganger og ikke følt meg noe mindre verd for det.

Hvis vennene blir snurt fordi de ikke blir invitert til middag så er det dem det er noe i veien med, ikke brudeparet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vi skal ha akkurat de samme gjestene både til middag og kaffe.....men vi får masse hjelp økonomisk fra mamma og pappa.....må dere ta opp lån så skal dere IKKE gjøre det....men som tidligere nevnt her....delingen må i såfall være gjort på en bra måte sånn at det ikke oppfattes som a og b lag...!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri noengang følt meg som en B-gjest når jeg er blitt invitert til kaffe i et bryllup altså, bare så det er sagt.

Vi startet med at vi ville ha alle gjestene våre til middag, men det skjærte seg totalt. Grunnen er rett og slett at det ble alt for mange, og da valgte vi ut venner som kommer til kaffe istedet. Det viktigste å få med til middag syntes vi var tanter, onkler og søskenbarn, foruten besteforeldre og våre nærmeste venner.....

Nå er vi over 100 snart... icon_eek.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har heller ikke følt meg som det.

Men en venninne opplevde å være ENESTE kaffegjest. Da kunne de heller latt være å invitere, eller fått plass til henne også ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...