Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en telefon tidlig i dag morges av en eplekjekk kvikkas som ville jg skulle støtte et eller annet. Jeg var helt i koma og før jeg visste ordet av det hadde jeg sagt ja til å motta en giro på 600 kroner.

Etter litt søvn innser jeg at dette er svært mye penger for meg nå, og kommer ikke til å støtte. Er det lov? Jeg har jo ikke kjøpt noe) Kan jeg sende giroen i retur når den kommer? Vil det bli inkasso annet faenskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...er virkelig ikke sikker, men ville tro at du kan angre deg å la være å betale? Du har jo ikke kjøpt et produkt så da kan de vel ikke true deg til å betale ved å gå til inkasso?

Har en venn som ble prakket på noe liknendes fra gaten i Oslo om å støtte noe og de skulle trekke et vist beløp fra kontoen hans med jevne mellomrom. Han fikk i alle fall banken til å sperre de fra å gjøre det eller noe senere...

Har som sagt ikke peiling på hvordan lovene på dette er, men syntes det er rart hvis du må betale.

Skrevet

Tror du har rett til å angre - det har man i hvertfall hvis man kjøper varer eller tjenester over telefon eller utenfor "fast utsalgssted" - det vil si på gata f.eks.

Men jeg er ikke helt sikker på hva loven sier når det er snakk om å støtte en veldedig organisasjon, det er jo ikke akkurat en vare eller tjeneste...

Se om du finner noe her?

http://forbrukerportalen.no/site_search?qu...utf8=angrefrist

Skrevet

Takk :-) da satser jeg på å slippe unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...