Gjest Sativa Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Fikk en telefon tidlig i dag morges av en eplekjekk kvikkas som ville jg skulle støtte et eller annet. Jeg var helt i koma og før jeg visste ordet av det hadde jeg sagt ja til å motta en giro på 600 kroner. Etter litt søvn innser jeg at dette er svært mye penger for meg nå, og kommer ikke til å støtte. Er det lov? Jeg har jo ikke kjøpt noe) Kan jeg sende giroen i retur når den kommer? Vil det bli inkasso annet faenskap?
Midna Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Hm...er virkelig ikke sikker, men ville tro at du kan angre deg å la være å betale? Du har jo ikke kjøpt et produkt så da kan de vel ikke true deg til å betale ved å gå til inkasso? Har en venn som ble prakket på noe liknendes fra gaten i Oslo om å støtte noe og de skulle trekke et vist beløp fra kontoen hans med jevne mellomrom. Han fikk i alle fall banken til å sperre de fra å gjøre det eller noe senere... Har som sagt ikke peiling på hvordan lovene på dette er, men syntes det er rart hvis du må betale.
wondergirl Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Tror du har rett til å angre - det har man i hvertfall hvis man kjøper varer eller tjenester over telefon eller utenfor "fast utsalgssted" - det vil si på gata f.eks. Men jeg er ikke helt sikker på hva loven sier når det er snakk om å støtte en veldedig organisasjon, det er jo ikke akkurat en vare eller tjeneste... Se om du finner noe her? http://forbrukerportalen.no/site_search?qu...utf8=angrefrist
Gjest Sativa Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Takk :-) da satser jeg på å slippe unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå