Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Kunne tenke meg en pannekake, men vil ikke lage en stor røre. (er redd jeg skal spise alle ).
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Forresten, noen som vet hvor mye kcal en pannekake inneholder?
Rainbow Brite Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 tja.. du må jo ha et egg i allefall.. tror jeg ville brukt ett egg, og tilsatt ørlite melk og mel for å få riktig konsistens. Og en liten klype salt oppe selvfølgelig. Pannekakerøre blir best om man bare prøver seg frem. Stek i godt smør.
Gjest Fjellsippa Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Her er oppskrift på pannekaker til en person. Som Rainbow Brite sier må du jo bruke minst et egg. Pannekaker for en person. 1 dl hvetemel 1 krm salt (1 kryddermål = 1/8 ts) 2 dl melk 1 egg Smør til steking. Bland det tørre og visp i melk og egg. La røra svelle en halvtime før du steker tynne pannekaker.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 bare tenker "høyt" her: lag en "normal" porsjon og frys resten? i porsjoner, så har du til neste gang. engangsglass (plast eller kanskje helst papp?) el må vel gå greit å bruke, tre en pose over glasset så det er tett. går sikkert an.
Elze Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Er egentlig litt imot posemat, men de pannekakene fra Regal som heter Mine Pannekaker eller noe sånt, er perfekte til ditt bruk. De kommer i en pose som ligner på en vanlig melpose, så du kan bruke litt av gangen og da er det bare å måle opp hvor mye du trenger til en eller to pannekaker. Blandes ut med bare vann, eller melk, eller en blanding. De smaker faktisk godt, om enn litt søtere enn jeg ville laget fra bunnen av. Til singelhusholdninger er dette et ypperlig produkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå