Gå til innhold

Toastmaster....


Nikki

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi snakker hele tiden om alle andres oppgaver (brudens, brudgomens, forlovernes etc) men hva er toastmasteren sine oppgaver? Hvordan underretter dere han? Han skal jo også være med på planleggingen slik jeg har forstått det, men hva er det han må vite? Kan noen hjelpe meg med det? :roll:

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

du underretter aldri en toastmaster; du spør

det å være toastmaster er en stor jobb.. som slett ikke alle er i stand til eller villig til å ta på seg..

du må altså spørre pent og sansynligvis gi h*n god betenkningstid..

og gjerne være med å utforme "oppgaven" med bla å fortelle om sammensetingen av gjester osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod. Oppgaven har han tatt på seg med stor glede. Det jeg lurer på er hvordan vi som brudepar skal forholde oss til toastmasteren med tanke på planleggingen av dagen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke spurt vår ennå men jeg regner med at han blir å hjelpe til med omtrent dette:

Introdusere brudeparet når vi kommer til festlokalet

Introdusere vertskapet når middagen starter

Fortelle gjestene hva de skal spise og hvordan det skal foregå

Holde orden på sang og tale rekkefølgen

Sørge for å holde tidsskjemaet

Avslutte middagen med skål og sang

Få startet polynesen inn i dansesalen

Introdusere brudeparet som skal skjære bryllupskaken

Så er det sikkert noe jeg har glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke toastmasteren vår med i planleggingen vår vi, men det var fordi han bodde 150 mil unna oss. Vi hadde riktignok en prat med ham dagen før bryllup og gav ham da en del lister på hva vi ønsket at han skulle si både under middagen og etterpå. Han hadde ikke noen fler oppgaver enn å holde styr på taler/sanger under middagen og ellers å informere om ting vi synes det var praktisk at gjestene visste om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vår toastmaster fant ut av sine oppgaver på egenhånd. Altså hvordan han ville legge opp programmet under middagen osv. Han var med når vi møtte folk fra selskapslokalene hvor vi bl.a. bestemte menyen. Da var den kontakten opprettet slik at han kunne samarbeide med kjøkkenet.

Ellers fikk han liste over alle gjesetene og han spurte selv om litt bakgrunn om hver enkelt. I invitasjonene skrev vi navn og nummer til ham for de som ville melde seg som talere. Vi kom ellers med noen tips om hva vi ville han skulle fortelle (røyking, toaletter, programmet etter middagen osv.). Men stort sett lot vi ham gjøre jobben sin selv. Og han tok oppgaven sin svært seriøst.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår toastmaster får tilgang på all tenkelig informasjon som han skulle ønske å få bruk for i sin oppgave!

Min kjære var toastmaster i et bryllup i fjor og kjente så og si ingen fra før. Han hadde en helt vanvittig stor jobb med å klare å finne noe som særegnet de som skulle tale - for å kunne introdusere dem på riktig måte. Vår toastmaster skal definitivt få masse informasjon om talerne i god tid!

Vi lager også en flexibel kjøreplan for vår toastmaster. Slik at han vet når hvem skal tale - også i forhold til spisingen. Dette var noe min kjære ikke tenkte på før han sto midt oppe i oppgaven som toastmaster, noe som sier seg selv alt for sent.

Vår toastmaster vil også få bilde av de sentrale personene i bryllupet. Han bor langt på andre siden av fjellene, så alt gjøres via web.

Mitt planlegginsmotto i forhold til hjelpere: "Informasjon? Ja takk!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...