Gå til innhold

hvor mye får en alenemor?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

lurer på hva x dama mi får i alene penger.

vi har en 3 åring å en 1 åring.

alt untatt barnebidraget.

i kroner mener jeg, er bare nyskjerrig.

hun er ikke i jobb

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trøtt
Skrevet
lurer på hva x dama mi får i alene penger.

vi har en 3 åring å en 1 åring.

alt untatt barnebidraget.

i kroner mener jeg, er bare nyskjerrig.

hun er ikke i jobb

Hun får barnetrygd som alle andre. Om hun mottar annen støtte i tillegg må du spørre henne om, for det blir bare spekulasjoner å diskutere.

Skrevet

Det spriker fra 10 000 kroner i måneden til 100 000 kroner i måneden. Fordi ingen alenemødre(-fedre) er like, de fleste jobber og har på lik linje med andre forskjellig lønn.

Siden du er så nysgjerrig så foreslår jeg at du heller ringer til NAV eller sjekker på nettet hvor mye eksen din får. Og jeg kan love deg at det ikke er altfor mye om hun ikke jobber.

Skrevet
100.000???

Ja, i lønn. Det er en god lønn, men ikke umulig. De fleste aleneforeldre jobber.

Full overgangsstønad er forresten på 10300 kroner måneden. Men da jobber man ikke.

Skrevet
Ja, i lønn. Det er en god lønn, men ikke umulig. De fleste aleneforeldre jobber.

Full overgangsstønad er forresten på 10300 kroner måneden. Men da jobber man ikke.

Han sier jo at hun ikke jobber. Hvorfor ikke svare ordentlig på spørsmålet?

Skrevet
Han sier jo at hun ikke jobber. Hvorfor ikke svare ordentlig på spørsmålet?

Var det ikke det jeg gjorde, da? Det var ikke jeg som skrev det første svaret.

Skrevet

Overgangsstønad får man bare en kortere periode, vanligvis maks. 3 år, før barnet blir 8 år.

Utover det får man en ekstra barnetrygd, ca 1000 kroner. Man får ikke dette for alle barna, bare for ett barn.

Også får man barnebidrag av den andre forelderen. Dette avhenger av samvær og inntekt. Mye samvær gir mindre barnebidrag.

Hvis hun ikke får overgangsstønad mer, eller hvis hun ikke jobber, får hun bare totalt i underkant av 3000 i barnetrygd og hvis faren har mye samvær eller lav inntekt får hun vel maks 2500 i barnebidrag. Hvis ettåringen ikke er i barnehage får hun kontantstøtte for dette barnet, som er 3300. Totalt ca 8800. Hvis ikke dette er nok til husleie og livsopphold for en voksen og to barn kan hun søke hjelp hos sosialkontoret (NAV).

Husk at barnetrygd ca 1000 pr. barn og kontantstøtte 3300 får man hvis foreldrene bor sammen også, og selv om faren har 5 millioner i inntekt!!!

Ofte er det en økonomisk utfordring å være enslig forsørger. At man lever fett er en myte!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

hun får også kontantstøtte på ca 3500,- pr mnd hvis minsten ikke år i barnehae da.. hvis den eldste år i barnehae må hun betale 36% av det barnehaen koster

har man to barn får en barnetrygd for tre dvs 970,- x 3 :)

Skrevet
hvis den eldste år i barnehae må hun betale 36% av det barnehaen koster

Ikke hvis hun ikke jobber. Man må jobbe eller studere for å få støtte til barnetilsyn. Hvis hun er hjemme, må hun betale alt selv.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)
Ikke hvis hun ikke jobber. Man må jobbe eller studere for å få støtte til barnetilsyn. Hvis hun er hjemme, må hun betale alt selv.

Dersom hun er arbeidssøker men hjemmeværende får man også stønad til barnetilsyn.

Endret av prestekrage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...