Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gaja ii
Skrevet

Jeg har jobba ca 3 år i skolen (ikke fulltid, bare diverse vikariater, blanding av voksenopplæring, barneskole og vgs, og forskjellige steder i landet). Nå er jeg endelig blitt lektor med opprykk, men ser at jeg har fått minstelønna på 339 300, altså med 0 års ansienitet. Stemmer dette? Jeg mener jeg har fått regnet med et år eller to før? Eller får jeg ingen uttelling før neste år når jeg har jobba 4 år?

Skrevet

4 år er neste trinn på stigen, så med mindre du får forhandlet høyere lønn får du bare lønn for null ansiennitet.

Gjest gaja ii
Skrevet

Så da går jeg opp 20-30 000 neste år? Litt irriterende at jeg ikke får med det i fødselspengene, men men...

Skrevet

Du går opp til neste år ja hvis arbeidsgiver har godkjent det du har jobbet og gitt deg 3 år med ansiennitet nå.

Skrevet

Lønnsansienniteten skal vanligvis stå på lønnsslippen.

Er du forresten sikker på at du har fått all ansiennitet med i beregningen? Det er ikke bare lærerarbeid som gir deg ansiennitet, men også f.eks. omsorgsarbeid (inntil 3 år), militær/siviltjeneste, samt privat tjeneste "som er av betydning for stillingen".

Kanskje du faktisk har fire år?

Skrevet
Nå er jeg endelig blitt lektor med opprykk, men ser at jeg har fått minstelønna på 339 300, altså med 0 års ansienitet. Stemmer dette? Jeg mener jeg har fått regnet med et år eller to før? Eller får jeg ingen uttelling før neste år når jeg har jobba 4 år?

Hva er minstelønnen til en lektor med 4 års godkjent ansiennitet (står på lønnslippen)?

Gjest gaja ii
Skrevet
Lønnsansienniteten skal vanligvis stå på lønnsslippen.

Er du forresten sikker på at du har fått all ansiennitet med i beregningen? Det er ikke bare lærerarbeid som gir deg ansiennitet, men også f.eks. omsorgsarbeid (inntil 3 år), militær/siviltjeneste, samt privat tjeneste "som er av betydning for stillingen".

Kanskje du faktisk har fire år?

Så jeg kan telle med det halve året jeg hadde fødselspermisjon? Hvor stor stillingsprosent må man forresten ha over hvor lang tid for å få telt det med? Kommer nok til å kreve litt finrekning å få det over 4 år :)

Hva er minstelønnen til en lektor med 4 års godkjent ansiennitet (står på lønnslippen)?

Det står ikke på lønnsslippen min, der står det heller ikke noe om hvor lang ansiennitet jeg har. Men lønnsoversikten fant jeg her:

http://www.tinius.net/teknaskole/ny_lonn1.htm

Lektor med tillegg/opprykk etter 4 år er 361 300.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...