Gå til innhold

Følger dere Tradisjoner

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har inntrykk av at flere her inne er store tilhengere av tradisjoner ? har jeg rett eller feil. Følger dere tradisjoner ?

Vi følger ikke tradisjoner - vi gjør det som er mest oss og dersom folk har problemer med det så er det deres problem.

Med tradisjoner mener jeg

Hvordan folk sitter

Hvem som blir invitert osv osv

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tok det som et hint jeg!synes det er kjempeflott at dere gjør som dere vil,og ikke hva andre vil.må nok innrømme at jeg har litt lett for å høre på andre og ikke på meg selv.følger noen tradisjoner fordi jeg vil,og noen fordi jeg må.jeg er ingen nikke dukke for det.jeg ser at jeg har fått flere svar på mitt innlegg om faddere,som jeg skal vise min mor så kanskje hun forandrer mening om den saken.håper jeg.hvis alle var sikre på hva de skulle gjøre så hadde vel dette forumet vært bortkastet.jeg er ihvertfall kjempeglad for at dere er her.det er mange spørsmål og svar jeg har dratt nytte av her inne.lykke til! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi følger en del tradisjoner, og de føles ikke som tvang men tvert imot som noe verdifult. På selve dagen vil flere generasjoner være samlet, og vi går i fotsporene til våre foreldre og besteforeldre som også er der og jeg synes da det er flott å ta opp elementer fra deres bryllup også. Slekt skal følge slekters gang.

Og i vår kaotiske verden i dag tror jeg tradisjoner - det trygge og kjente - er mer verdifult enn noen gang for å skape identitet, trygghet og mening. Men for alle del - verden har forandret seg siden min bestemor stod brud og selvsagt vil også festen bære preg av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi plukket ut dem vi ville bruke. Det som vi likte og syntes passet oss, brukte vi mye tid og energi på. Vi er lite selvhøytidelige og brukte kun egen smak som kriterium.

Det som ikke passet oss, hadde vi ingen problemer med å droppe. Fx dette med at par ikke skal sitte sammen... tull og tøys... det bestemte vi at vi ville par skulle sitte sammen, og da ble det sånn. Men far fulgte meg opp, og vi hadde alle talene. Skjønner?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret blir som de andres her; vi bruker tradisjonene der det passer oss, og trikser og mikser og justerer litt der det passer. Til slutt blir det "vårt" bryllup. Er opptatt av at tradisjonene i såfall skal ha en betydning for oss. Har et godt forhold til faren min - derfor følger han meg opp. Bryr oss ikke om skikk og bruk ang. bordsetting, vi gjør det som er hensiktsmessig/praktisk. (men skal ha vanlig bordskikk : D ). Bryr oss heller ikke noe særlig om hvordan vi skal transporteres fra kirken og til lokalet (hjemme), men synes det er hyggelig å ha hvit kjole. Liker ikke å danse noen av oss, vel, da blir det ikke brurevals. Er glad i kake, derfor blir det en lekker bryllupskake. Og har klokkertro på at detta blir supert - for oss!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med Rose!

Vi følger mange tradisjoner - fordi det er kjent og kjært, trygt og godt!

Samtidig gir vi bryllupet vår egen vri, slik at det blir personlig og litt originalt. En optimal blanding!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Noen tradisjoner følger vi i hvertfall...sånn som at mine foreldre er verter og byr inn til lag.....og at brudgommen ikke skal se meg i kjolen før jeg kommer opp kirkegulvet.....og sånn småsnask..icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...