Gå til innhold

Bruker du "juggel"- smykker?

Anbefalte innlegg

Gjest Lady M
Skrevet

Jeg ver ikke hvorfor, men jeg har aldri fått til å bruke juggelsmykker. Ser mange fine smykker i butikkene, men får meg ikke til å kjøpe dem når det ikke er edelt metall eller ekte stener.

Skjønner ikke at man skal være så snobbete, vokste jo opp som lutfattig i et alkoholikerhjem.

Hva med dere, bruker dere "juggel".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper bare juggel hvis det ser smakfult ut. Kjøper aldri plastikkting eller annet som ser skikkelig billig ut. Jeg kjøper helst ting i glass eller tre, feks glassperler eller trekuler. Glitter har også ting lagd av sølv, så det hender jeg kjøper sølvting der en sjelden gang.

Skrevet

Såklart!

Ellers hadde jeg ikke hatt 100 smykker å velge mellom ;)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet
Jeg ver ikke hvorfor, men jeg har aldri fått til å bruke juggelsmykker. Ser mange fine smykker i butikkene, men får meg ikke til å kjøpe dem når det ikke er edelt metall eller ekte stener.

Skjønner ikke at man skal være så snobbete, vokste jo opp som lutfattig i et alkoholikerhjem.

Hva med dere, bruker dere "juggel".

nei jeg bruker kun gull. aldri kjøpt juggel.

Skrevet

Jeg kommer fra et såkalt "pent hjem" - men jeg elsker juggel-smykker. Har spesielt sansen for smykker fra danske "Dyrberg Kern" - de er kjempelekre og jeg har massevis av dem.

Det eneste ekte smykke jeg bruker er gifteringen min i hvitt gull med diamanter ... Ellers liker jeg best store smykker, store ringer og store ørepynt ..

Her er link til Dyrberg/Kern:

http://www.dyrbergkern.com/

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Selvsagt. Har i grunnen svært få smykker jeg bruker i gull eller sølv. De ekte tingene jeg har, er ting jeg har fått av gamle tanter med kjedelig smak, så de har blitt liggende. Når du sier "juggel", så høres det ut som plastsmykker malt i en metallfarge. Det er mye annet enn det aller billigste på HM som er fint av smykker som ikke er ekte.

Skrevet
Jeg kommer fra et såkalt "pent hjem" - men jeg elsker juggel-smykker. Har spesielt sansen for smykker fra danske "Dyrberg Kern" - de er kjempelekre og jeg har massevis av dem.

Det eneste ekte smykke jeg bruker er gifteringen min i hvitt gull med diamanter ... Ellers liker jeg best store smykker, store ringer og store ørepynt ..

Her er link til Dyrberg/Kern:

http://www.dyrbergkern.com/

ENIG i at Dyrberg/Kern har FLOTTE smykker, men de går vel ikke akkurat inn under juggel-kategorien....

Skrevet

Ja, selvfølgelig! Juggel-smykker er gull verdt :)

Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet (endret)
Ja, selvfølgelig! Juggel-smykker er gull verdt :)

:jepp::ler:

Ja til juggel! :juhu:

(PS Emi: Næmen, så søt avataren din er! Har ikke sett at den "lever" før nå :ler:)

Endret av Pingse
Skrevet
ENIG i at Dyrberg/Kern har FLOTTE smykker, men de går vel ikke akkurat inn under juggel-kategorien....

Det er vel kanskje ikke det .. men de er lagt av metall som hverken er sølv eller gull ..

Men prisen ligger vel noen hakk over "Glitter" :fnise:

Når det er sagt så har jeg kjøpt masse ørepynt og smykker andre steder og .. bl.a. på Glitter, Accesories, Indiska, osv ..

Skrevet

Nei, det bruker jeg ikke.

Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Gjest Peachbud
Skrevet (endret)

Nei, liker det ikke.

Bruker lite smykker i det hele tatt da.

Føler meg sjelden vel med store øredobber med steiner laget av plast hengende ned fra ørene.

Synes dog det er lite moderne, lekre smykker hos gullsmedene. Finner sjelden store øredobber for eksempel.

Endret av Peachbud
Skrevet

Jeg bruker en del juggel ja, men ikke plastgreier. Og det er ikke fordi jeg har lite ekte smykker, for det har jeg 4 store smykkeskrin fullt av. Bare synes det er kulere med smykker som matcher klærne og synes litt, framfor diskré diamantøredobber.

Til pent bruker jeg derimot ekte smykker.

Skrevet (endret)

ja, jeg har massemasse juggel! ellers hadde det blitt litt vel dyrt å henge med på trendene til enhver tid. jeg har masse ekte smykker òg, men har en tendens til å miste ting, så de kommer bare frem i spesielle anledninger. dessuten er jeg mest glad i juggel-greiene mine uansett :hjertesmil:

(men jeg aldri kalt det juggel selv, da... får assosiasjoner til gamle syden-brune damer som klirrer hver gang de beveger seg... for meg er det jåle-greier, og smykker, hvorav sistnevnte er de ekte).

Endret av milla-mor
Skrevet

Jeg bruker juggel ja, men prøver å kjøpe ting som ser litt fancy ut :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har ikke noe imot å kjøpe meg juggelsmykker hvis de ser pene ute - men jeg har egentlig nok smykker så det er ikke så ofte jeg føler behov for å kjøpe noe.

Men godt mulig noen vil klasifisere det jeg har som juggel da - jeg har et smykke fa dyrberg/kern feks - noe jeg aldri ville kalt juggel - smykker trenger vel ikke være laget av sølv eller gull for ikke å være juggel?!

Gjest Elfrida
Skrevet

Masse juggel i skuffen hos meg, er også veldig glad i Dyrberg Kern. Pilgrim er kanskje favoritten, og man er jo innom Arts & Crafts en del...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...