Gjest Zmelda Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg er forlovet med en herlig mann. Trodde jeg. En venn som jobber i politiet fortalte meg at denne mannen har sittet inne for å ha sendt eksen på sykehus. Denslags er normalt konfidensielt, men han kunne ikke bare stå og se på at jeg giftet meg med en psykopat, som han sa. Jeg har bekreftet historien med eksen, hun har fått psykiske problemer og gråter når hun nevner ham. Hun brakk nesen og ble lugget så hun skadet nakken. Hun er delvis (p)sykemeldt. Jeg er usikker nå. Han er så koselig at jeg aldri ville mistenke ham for slikt. Og det er ingen mulighet for at jeg kan få se rettsdokumentene. Min informant sier han allerede har sagt for mye, og at han håper han har reddet livet mitt. Jeg har spurt ham, og han sier at eksen skadet seg i trappa og fant på alt... fordi de hadde en verbal krangel den dagen, og "den heksa" ville ha hevn ved å anmelde ham for skaden hun fikk da hun snublet. Han virker jo svært troverdig, men jeg forstår ikke noe lengre. Det er en krig mellom hjernen og hjertet.
Gjest Tanita Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Hvor lenge har du vært sammen med/bodd sammen med han? Selv de snilleste kan ha en mørk side...
Gjest TS Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Har kjent ham i et år. Bodd sammen i et halvt.
Nabodama Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Jeg ville nok trodd på rettsvesenet i denne saken. Selv om han er hyggelig og virker troverdig, kan han ha sider du ikke har sett ennå.
Gjest Tanita Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Jeg tror du skal høre på vennen din som er politi. Selvfølgelig vil en som har gjort noe sånt prøve å dekke over med en slik historie - at hun ville hevne seg osv. Du ser jo selv hvordan hun har blitt...
onyx Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Jeg er usikker nå. Han er så koselig at jeg aldri ville mistenke ham for slikt. Og det er ingen mulighet for at jeg kan få se rettsdokumentene. Min informant sier han allerede har sagt for mye, og at han håper han har reddet livet mitt. Mulig jeg tar feil, men er ikke rettsdokumenter offentlige? Trodde det ikke skulle være noe problem jeg. Uansett, tatt i betraktning hvor vanskelig det er å få noen dømt for vold, så ville jeg stolt mer på politiet i dette tilfellet.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Han har ikke "slått" eksen. Han har påført henne et nesebrudd og en nakkeskade. Han må ha brukt en del kraft. Han kaller henne en heks og mener hun har anmeldt for å sverte ham. Retten har funnet det bevist at han var skyldig. Det som er beskrevet er såpass grovt at det er risikabelt å bli for å vente og se om det kommer tilsvarende episoder mot deg. Ett tilfelle av det som eksen ble utsatt for, kan være nok til å gi deg mèn for livet. Jeg ville gått, og tatt kjærlighetssorgen.
¤flicka¤ Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Jeg ville gått, og tatt kjærlighetssorgen. Enig!
Antoinette Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Enig! Jeg hadde gått. Han har åpenbart en side du ennå ikke har sett og jeg hadde ikke blitt hos han så jeg selv fikk oppleve den.
Gjest s.n Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Ett trekk ved psykopater er vel at de er utrolig sjarmerende og hyggelige inntil verden går dem litt imot... Jeg ville trukket meg - du fortjener et mer forutsigbart forhold enn dette!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Om du kan få bekreftet dette på et eller annet vis annet enn via rykter så hadde jeg gått på flekken. Undersøk litt mer rundt om det kan stemme som en her nevner med rettsdokumenter osv.
Poetens_Tårer Skrevet 9. august 2007 #12 Skrevet 9. august 2007 Klart han har vært snill og hyggelig. Han er vel nyforelsket og alt er fint og bra. Hvem er vel ikke hyggelig da? Vil råde deg til å være litt forsiktig med hvordan du forlater han også, hvis det er det du bestemmer deg for å gjøre.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 9. august 2007 #13 Skrevet 9. august 2007 Jeg hadde trodd på eksen og vennen din. At han snakker sånn om eksen sin beviser det bare enda mer. Hvis eksen faktisk hadde "tatt hevn" på han, tror du ikke du hadde hørt om det fra han før? Han ville sannsynligvis vært ganske sint for det, og fortalt deg om hva hun hadde gjort mot han, om det var tilfelle. At han nevnte det først nå høres bare ut som en utrolig dårlig dekkhistorie. Hva skulle han egentlig sagt da? "Ja, jeg slo eksen og brakk nesa hennes"?
minemor Skrevet 9. august 2007 #14 Skrevet 9. august 2007 Av erfaring vet jeg at dette også bare kan være engangstilfelle... Hva om hun provoserte han så voldsomt og egget fram dette?? Jeg hadde nok gitt han en sjanse... Men du må kjenne selv, og ikke gå rundt og være redd han - da kan du like godt flytte...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Hvis han var så brutal/hardhendt at han knakk nesa på henne synes jeg det vitner om at han mangler noen viktige sperrer. Hadde ikke satsa på at dette var et engangstilfelle. Dra derfra når han ikke er hjemme. Å se deg dra kan provosere frem et angrep fra han, så vær forsiktig.
Lille Løve Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Uansett hvor provoserende en annen kan være er det aldri greit å slå og å påføre en annen skader! Hvorvidt historien er riktig er jo vanskelig å bevise, men jeg tror ikke jeg ville sittet og ventet for å se om den stemte. Jeg har selv vært i et forhold med en med psykopatiske trekk, og det som begynte som rosenrødt ble bare tristere og snevrere med årene - og spesielt hissig ble han hvis han følte ting buttet imot eller han ble konfrontert med ubehageligheter. Hvordan han reagerer når du tar opp temaet kan fortelle deg endel hvis du lytter til magefølelsen din... Håper du finner en løsning du kan leve med.
Gjest vimselot Skrevet 9. august 2007 #17 Skrevet 9. august 2007 (endret) Av erfaring vet jeg at dette også bare kan være engangstilfelle... Hva om hun provoserte han så voldsomt og egget fram dette?? Hvordan kan du hevde at du av erfaring VET om et engangstilfelle? Så lenge h*n som slo ennå er i livet, eller om h*n dør ung, vet du det ikke før h*n evt. er så gammel og svak at h*n ikke lenger er i stand til å evt. utøve vold... I alle forhold vil begge parter krangle og bli provosert før eller senere, men det er ingen grunn til å bruke vold selv om den ene er f.eks. frekk og usaklig. Før eller senere, vil noe kunne utløse ny vold med en ny partner. Har sett det skje. Kari ble slått før hun til slutt forlot han. Straks etter fant han seg en ny dame, hennes rake motsetning (dvs en som var tålmodig og jordnær), men etter en tid begynte han å slå henne også, men hun var smart og stakk av etter første slaget. Endret 9. august 2007 av vimselot
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #18 Skrevet 9. august 2007 Jeg er enig med den som sa at h*n ville tatt den kjærlighets-sorgen.... Jeg hadde IKKE tatt sjansen. Var sammen med en fyr en gang som var kjempekos, men så møtte jeg en annen, gjorde det slutt og etterpå klikket han!!!!! Skulle banke meg osv osv. Det var en veldig påkjenning selv om det aldri skjedde noe. Klart han ikke viser deg dise sidene enda! Dere har ikke vært sammen så lenge. Jeg og min mann har vært sammen i snart ni år, og jeg lærer fortsatt nye ting om han, så du kjenner han absolutt ikke godt nok til å satse livet ditt på at han har forandret seg.... Bare det at han ikke har fortalt deg dette tidligere er et skummelt tegn. Og til deg som ville tatt sjansen. Det er ok det, men da har du bare deg selv og takke siden du ikke gjorde noe med det mens du enda hadde muligheten. Det er litt sent når man ligger livstruende skadd på intensiven...
Altena Skrevet 9. august 2007 #19 Skrevet 9. august 2007 Jeg er faktisk enig med Minemor her. Så vidt jeg kan se sa hun "jeg vet av erfaring at det KAN være et engangstilfelle", ikke "jeg vet av erfaring at det ER et engangstilfelle". Det er en vesentlig forskjell der. Klart at ingen her kan hevde bastant at dette er et engangstilfelle som aldri ville skjedd igjen, men dette går faktisk andre veien også: ingen her vet noe som helst om denne mannen og hva han kommer eller ikke kommer til å gjøre igjen. Alt tyder på at han har gjort noe utilgivelig her, men en gang skyldig betyr ikke nødvendigvis at det samme kommer til å gjenta seg til han ligger i graven. Har man gjort noe galt en gang spiller det tydeligvis ikke et kvekk av en rolle om det gjentar seg eller ikke, man blir uansett ansett som en forbryter og psykopat resten av ens levetid. Men for all del, jeg aner jo ingenting om saken eller hvorvidt vedkommede kommer til å gjøre noe slikt igjen eller ikke....dermed blir det veldig vanskelig å bedømme hva jeg selv hadde gjort i en lignende situasjon. Dersom du føler deg sikker på at dette er noe som står i fare for å bli gjentatt bør du naturligvis vurdere å forlate ham. Men det er du som kjenner situasjonen best og er best skikket til å vurdere saken, så til syvende og sist er det selvsagt opp til deg selv hva du velger å gjøre.
Amalie_85 Skrevet 9. august 2007 #20 Skrevet 9. august 2007 Jeg syns ikke 1 år er nok til å vite om han er den personen politivennen eller eksen sier han er! Jeg var sammen med en som plutselig en dag og nesten sendte meg på sykehuset, og det var etter nesten 2 år! Så jeg hadde nok gått min vei, jeg tror ikke jeg hadde turt å gitt han sjansen! Men det er jo meg, jeg vil ikke si hva du skal gjøre TS, for det er du selv som må kjenne på om du tror på det eller ikke og om du vil bli å finne det ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå