Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hei. Jeg har nettopp blitt prøver. Tok min siste p-pille for en uke siden. Nå er jeg akkurat ferdig med "p-pille-mensen". Jeg har hatt noen småblødninger etter at jeg var ferdig med mensen. Har disse noe å si på EL eller kan jeg ha EL selvom jeg har småblødninger? Hvor vanlig er det å få EL med en gang man slutter på pillen? Jeg er så spent.... Det er en litt magisk tid dette forstår jeg.
Catzy Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Kjenner noen som ble gravide første EL etter å ha sluttet med p-piller, og folk som har prøvd i flere år. Tror man regner med at det vil klaffe innen 6 mnd?
Malama Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Kjenner noen som ble gravide første EL etter å ha sluttet med p-piller, og folk som har prøvd i flere år. Tror man regner med at det vil klaffe innen 6 mnd? Nei, man regner med at kroppen vil være "normalisert" innen 6 måneder. (dvs, syklusen tilbake til slik den var før en begynte på piller, med el og mens) Det er helt normalt at det tar inntil 12 måneder å bli gravid, uten at noe er galt.
Trampe Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Gynekologen min sa at 60% får tilbake el og mensen innen de første 3 månedene. Dette er forutsatt at de hadde el før de begynte på pillen. De fleste som hadde el før pillestart får el i gang igjen innen 6 måneder etter pilleslutt, men det er helt normalt å ikke bli gravid før 12 måneder etter man har fått el igjen. Altså er det veldig vanskelig å vite dette... Jeg slutta på pillen i april, og han mente at om jeg ikke var blitt gravid innen mai neste år kunne jeg bestille en time for å diskutere utredning. Han synes dessuten mai var litt vel tidlig.
jente 79 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Jeg hadde mensen akkurat på dagen 4 uker etter forrige fram til april. Jeg sluttet på pilla i januar. Da hadde jeg plutselig mensen bare to uker etter den forrige. Etter det har det stabilisert seg igjen. Jeg regner med at ting har vært "normalt" etter det lille hoppet.
fiktiv Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Gynekologen min sa at 60% får tilbake el og mensen innen de første 3 månedene. - Vil dette si at man KAN gå 3 mnd uten mensen etter pilleslutt uten å vere gravid.. ? Jeg har gått 20 dager over da jeg skulle hatt mens. Sluttet på pillen for en og en halv mnd siden... Men, hadde EL den 15. Juli, så forstår egentlig ingenting. Dette har jeg tatt opp 2-3 ganger før i dette forumet og har blitt klokere, men jeg lurer meg forderva uansett for hver dag som går
Gjest Cosmic Girl Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 - Vil dette si at man KAN gå 3 mnd uten mensen etter pilleslutt uten å vere gravid.. ? Jeg har gått 20 dager over da jeg skulle hatt mens. Sluttet på pillen for en og en halv mnd siden... Men, hadde EL den 15. Juli, så forstår egentlig ingenting. Dette har jeg tatt opp 2-3 ganger før i dette forumet og har blitt klokere, men jeg lurer meg forderva uansett for hver dag som går Man kan fint gå 3 måneder uten mensen etter pilleslutt uten å være gravid. Er du helt sikker på at du hadde EL 15. juli? Har forstått at kroppen kan gi deg tegn som tyder på at du har EL uten at du faktisk har det
fiktiv Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Man kan fint gå 3 måneder uten mensen etter pilleslutt uten å være gravid. Er du helt sikker på at du hadde EL 15. juli? Har forstått at kroppen kan gi deg tegn som tyder på at du har EL uten at du faktisk har det Ja jeg hadde klare tegn til eggløsing... Men kan jo som du sier vere kroppen som tullet. Etter eggløsing har jeg hatt en ganske jevn knipe i underlivet (var mest første uken etter). Så alt er bare merkelig... Men men, med tid, med tid..
Gjest Opa Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Jeg hadde kun èn mens etter pilleblødning, så var jeg gravid. Tok siste pille i slutten av mars, fikk påfølgende blødning, neste mens i begynnelsen av mai, og så var jeg gravid. Forrige gang jeg slutta på piller tok det 6 mnd før jeg fikk normal mens. (For meg tror jeg det hadde litt/mye med hva slags piller jeg brukte. Nå brukte jeg Yasmin)
Trampe Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 - Vil dette si at man KAN gå 3 mnd uten mensen etter pilleslutt uten å vere gravid.. ? Jeg har gått 20 dager over da jeg skulle hatt mens. Sluttet på pillen for en og en halv mnd siden... Men, hadde EL den 15. Juli, så forstår egentlig ingenting. Dette har jeg tatt opp 2-3 ganger før i dette forumet og har blitt klokere, men jeg lurer meg forderva uansett for hver dag som går Ja, man kan gå tre måneder og enda mer enn det. Det er slettes ikke uvanlig, men veldig irriterende! Jeg har også hørt om flere som påviste EL med eggløsningstester, men som ikke fikk mensen allikevel. Om du ikke får mensen, og har gått flere måneder over tida, ville jeg tatt kontakt med legen. Håper du får mensen snart, og slipper å gå og vente!
Tinemor Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Ting kan ta tid ja! Jeg sluttet på pilla i desember i fjor etter kun å ha gått på den (yasmin) i ett år. Første syklusen var på godt over 100 dager. Er fortsatt ikke regelmessig, ikke gravid men vet jeg har hatt et par eggløsninger. Venter og venter.... surrekropp... Men som du kan lese over, noen blir raskt gravide, så bare stå på du! Ingen er like, det meste er normalt etter pilleslutt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå