Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For fem uker siden bestilte jeg ny madrass på BOHUS. Betalte 10% av kjøpesummen som et slags depositum. Leveringstid var 3 uker. Etter at de tre ukene var gått, etterlyste jeg madrassen. Nei, den var blitt forsinket med 2 uker. Det samme gjentok seg i dag, da BOHUS fremdeles ikke hadde madrassen etter de ekstra 2 ukene. Nå sa de at de ville ha madrassen om 3 nye uker... (Det er ikke snakk om noen spesiell, superfancy madrass her altså, kun en helt vanlig Svane-madrass...)

Men jeg trenger ny madrass NÅ! Det verker i ryggen etter å ligge på en gammel gjestesengmadrass og tanken på å vente enda 3 uker... Har jeg rett til å heve kjøpet og få depositumet tilbake når varen jeg har bestilt blir så forsinka?

Videoannonse
Annonse
Gjest Apple- ii
Skrevet

Min personlige erfaring er at dette er typisk Bohus :roll:

Jeg hadde øyeblikkelig krevd depositumet tilbake, de har jo ikke holdt sin del av avtalen. Jeg kan ikke skjønne at dette skal bli noe problem.

Skrevet

Jeg fikk i hvert fall tilbake min innbetaling (halve kjøpesummen) da brudekjolen jeg hadde bestilt ikke dukket opp og bryllupet nærmet seg raskt. Jeg sjekket mot forbrukerrådet og fikk medhold i at det var vesentlig forsinkelse.

Gå og krev tilbake pengene. Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Men når du går og krever pengene tilbake, hva skjer da..? Får du de, og betaler resten ved henting mener du?

Jeg og sambo opplevde lignende på Skeidar men en kosestol vi hadde bestilt i 3.januar. Vi betalte depositum på nesten 2000kr, og vi så ikke stolen før i mai!!!!! De skjønte ikke at jeg var fortvilt og forbanna!! Ble lovt stolen innen 6 uker.. fillern.. det er slik disse møbelforretningene driver.. De vet det tar lenger tid, men ingen vil inngå et kjøp når det går sååå lang tid..Og sier vel at det tar mye kortere tid en hva sannheten er..

--okei her spora jeg av! Og de lyver vel ikke...hehe.. men blir skikkelig forbanna.. det eneste jeg fikk var et gavekort på 150kr etter mye om og men, pga all ventinga! hrfffmm...

Skrevet

Man kan ha krav på depositumet tilbakebetalt (heving av kjøpet) slik at man kan kjøpe seg en lignende gjenstand et annet sted. Men problemet er jo at de andre leverandørene heller ikke har varen på lager, og at kunden da kanskje må vente ennå lenger på samme vare. Jeg er overbevist om at endel firma spekulerer i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...