Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at i en matbutikk jeg handler i av og til, er det en ufattelig kjekk fyr bak kassa noen ganger. Jeg så han først for 2-3 år siden da jeg handlet regelmessig der (han var en stor del av grunnen til det :rødme: ) men da hadde jeg kjæreste, og så forsvant han (sluttet å jobbe der?) og jeg flyttet og sluttet å handle der.

Nå er han imidlertid tilbake, og jeg har begynt å handle (mine nøye utvalgte varer, sunn mat og kule tegneserier og ihvertfall ikke tamponger og bind!) der igjen selv om det er langt unna der jeg bor, i håp om at han er der. Han har blitt enda kjekkere siden sist (er det mulig?!??) og jeg går omtrent på veggene her.

Er det tåpelig å sjekke opp en kassafyr?? Hvordan gjør man det, når det alltid er lang kø bak meg og han er stressa? Hva hadde dere syntes/gjort?

:rødme:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Skrive ned en liten notis på en liten lapp om hva du syns om han og med telefonnummeret ditt på. Så gir du den til han når du betaler og si at han ikke må kaste den men lese den. Diskret men samtidig direkte.

Endret av Tanita
Skrevet

Jeg liker en kassamann jeg og, men jeg er ikke forelsket, det er bare ekstra morsomt å gå i butikken. :)

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på noe sånt, men det eneste vi har snakket sammen er jo "hei" "pose?" "ja takk" og tenk om han er helt annerledes enn jeg tror, eller har kjæreste, eller synes jeg bare er rar :sjenert:

Han er litt sånn "emo" type :rødme: og jeg er egentlig ganske vanlig (kjedelig?), og har heller aldri gjort noe sånt i hele mitt liv før :tunge1:

Og hvis han ikke synes noe om meg og ikke tar kontakt så vil det jo bli ufattelig flaut å gå i den butikken igjen.. Og jeg vil jo fortsette å se han! :sjenert:

Uff.. er redd jeg :ler:

Skrevet

først burde du på en eller annen måte finne ut om han faktisk er singel. Er han singel så går du for det. Er han ikke singel glemmer du han og finner deg en som er ledig

Gjest Tanita
Skrevet

Umulig for henne å finne ut noe som helst om han uten å ta kontakt med han da.

Skrevet

Prøv å gå i butikken når det er lite folk, første timen når de åpner eller siste før de stenger. Du kan jo begynne med å smile bittelitt på kanten til flørtete og se an reaksjonen :)

Skrevet

Hvordan mener du jeg skal finne ut om han er singel da, gjest?

Flørtete smiling høres ut som noe jeg skulle kunne tørre :fnise: Men jeg har det med å bli innmari alvorlig og sjenert når jeg blir nervøs :sjenert: og det er jo ikke akkurat turn-on..

Jeg ble :juhu: da jeg så han var tilbake igjen, men nå er jeg redd han skal forsvinne igjen :tristbla: Jeg føler meg jo som en fnisete tenåring her jeg sitter, men jeg er over 20 altså, hvis noen lurte :jepp:

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Du kan jo begynne med å spørre ham om hjelp til ting, for å komme litt mer i snakk? Jeg antar at han jobber ute i butikken innimellom også, og ikke bare sitter bak kassa? Jeg ble utsatt for denne taktikken, bare i en motsatt situasjon. En kassamann prøvde å sjekke opp meg. Etter å ha smilt til meg og gjerne kommet med noen ekstra strofer om været eller mat, så begynte han å snakke med meg om het uskyldige ting som hadde med matvarer å gjøre. Etter hvert gled praten såpass naturlig når jeg var innom der at den ene fint kunne bedt den andre ut uten at det ville vært så unaturlig som når man ikke har snakket sammen. Da finner du også mer ut av hvordan han er å prate med, før du lurer ham med på date.

Hvis han opptrer avvisende når du forsøker å prate med ham om andre ting, får du jo også et hint om at han kanskje ikke vil på date.

Endret av Frk Åberg
Gjest vimselot
Skrevet

Du har litt hastverk nå gjest, hvis du vil bli kjent med han, for tenk om han bare har sommerjobb i den foretningen?

Du kan jo innlede en samtale med å si at du husker at han har jobbet der tidligere, og spørre om han er fast ansatt eller bare vikar for sommeren...så vet du i alle fall hvor god tid du har på deg nå... dessuten kan det hende han svarer at han studerer, da kan du spørre videre, men gjør det når det er lite kø...

Får du til en liten samtale har du jo sagt litt mer enn "en pose" og takk. Og en evt. lapp med tlf.nr og forslag til kaffe, øl eller kino blir kanskje et lite steg mindre å ta? Eller kanskje du tør å foreslå det direkte?

Vet ikke hva jeg ville gjort, men har aldri vært i samme situasjon (joda, har sett kjekke menn rundt om, men bare konstatert at de er kjekke)

Skrevet

Jeg har ikke vært der siden jeg skrev innlegget, jeg fikk litt prestasjonsangst tror jeg :sjenert:

Men nå skal jeg dra å titte og smile forførerisk :ler::sjarmor:

Ååhhhh han er så fiiin :rødme:

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
  • 3 uker senere...
Gjest Motvillig skattebetaler..
Skrevet

TS: Når du skal betale, hend over en 200kr seddel (eller noe annet, jeg aner ikke i hvor store kvanta du handler), men ikke slipp den med engang ! Dermed blir det litt riv og slit, og kanskje revner hele seddelen (bruk gjerne litt makt). Seddelen må jo straks fixes, så han må hente tape og sånn..

Dermed drar du ut tiden, og han vil garantert huske deg ! Dette kan du bygge på videre på..

..men jeg vet ikke om det funker jeg, måtte bare skrive noe kreativt. :sjenert:

Skrevet

Lurer på hvordan det gikk videre, jeg...?

Minner meg om da jeg var keen på den kjekke Securitasvakta på jobben. Han kom, smilte og hilste blidt, og spurte alltid "Går det bra?" og pippa på veggen og stakk igjen, gitt...og jeg kom aldri på en eneste kreativ ting å si for å få ham til å stanna kvar. :sjenert:

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Skrevet

Jeg ble litt betatt av ei kassejente på nærbutikken min, hun er utrolig pen, og jeg hadde lyst til å bli kjent med henne. Jeg har bare vært normalt hyggelig mot henne, egentlig, smilt og hilst, sagt noen få ord, ønsket henne en god dag, spurt om hun trives i jobben, slike ting.

Hun smiler alltid veldig til meg, merket det første gang, og senere, om jeg stod bakerst i en kø på 7-8 stk, så pleide hun å se meg, og smile til meg helt der bak.

Jeg spurte hva hun gjorde utenom å plinge varer, og hun sa at hun trente, (samme senter som meg) og jeg sa når jeg pleide å være der, og jammen begynte hun å dukke opp på samme tidspunkter. Vi snakket litt sammen der, en halvtime her og en halvtime der, og jeg spurte henne litt ertende hvorfor hun alltid smilte sånn til meg, om jeg så så dum ut eller hva det var. Hun sa hun smilte til alle kunder, og jeg sa "Særlig". Hun rødmet og sa "Neida... jeg synes vel du er en hyggelig gutt, da vet du".

Vi sees ikke så mye nå, hun jobber lite der, og har sluttet å trene, men det går an, det var poenget mitt. Hvor vi enn jobber, vi er alle mennesker. Det gjelder å legge et grunnlag. Du kan snu relasjonen til en annen person med et knips. Det krever utrolig lite. Bare prøv.

Skrevet

Hehe.. Var kjempeforelska i en som satt i kassa på Rimi for en del år siden. Og jeg klarte å få ham til sengs til slutt.. ;)

Jeg begynte bare å flørte med ham da han satt i kassa, etter en stund fikk jeg tak i nummeret hans og så ba jeg ham med på fest. Kanskje ikke noe jeg ville turt nå som jeg har blitt så "gammel", men rett på sak funka i alle fall bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...