Gå til innhold

Vakum i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Kjøleskapet mitt har begynt å leve et eget liv. Hver gang jeg lukker opp kjøleskapsdøra er en kamp. Døra sitter dønn fast, og for å få åpnet den må jeg stikke noen fingre mellom det plast-belaget mellom kjøleskapet og døra for å få fjernet vakumet. Nå for bare noen minutter siden, gikk kjøleskapet over min tålmodighetsgrense, ved å praktisk talt falle over meg i det jeg prøvde å åpne det (det står på et lite platå).

Etter at jeg lukker kjøleskapsdøra, hører jeg noen "suge-lyder" fra inni kjøleskapet. Det er nesten som om det suger døra fast, og etter at det har skjedd er det umulig å få åpnet den uten teknikken.

Noen som har opplevd lignende? Greit nok at kjøleskapet gir meg beskjed om å spise mindre, men det får da være måte på ;) . Etter at det har holdt på sånn ett par måneder (siden jeg rengjorde det sist), begynner jeg å bli utrolig lei...

Hva kan jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Vent litt med å åpne. Hvis det vanskelig å planlegge slik at du ikke trenger å åpne døra hvert 2. min. kan jeg anbefale litt mannlig hjelp på kjøkkenet. Mannfolk er som kjent bedre på planlegging :fnise:

Den vitenskapelige forklaringen er at du fyller kjøleskapet med varm fuktig luft hver gang du åpner døra. Når døra stenges kjøles luften med vanndampen ned, og trykket inne i kjøleskapet blir lavere enn på utsiden. Hvis du venter vil denne trykkforskjellen gradvis utligne seg (delvis pga. at vannet fryser fast på kalde flater)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...