Gå til innhold

Pynt

Gjest Mzfire

Fremhevede innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Er en ting jeg lurer på. Jeg er en person som liker på pynte meg.

Når jeg tenker på dagen jeg skal gifte meg har jeg lyst til å gå med mye pynt. Jeg lurer da på hva dere syns. Jeg kunne godt tenkt meg å ha blomster i håret. Da vil ja ha langt hår når den tiden kommer. Jeg vil også ha et langt slør. Har også tenkt på fine pyntenåler og kammer og på toppen av alt en tiara. Hva er for mye om dere skjønner? Burde jeg droppe noe av dette? Vil bare ha deres mening. Blir ikke noe fint og være for overpyntet heller. Vet ikke hvordan kjolen vil bli enda, men en må jo tenke på hvordan alt går i sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bli for mye pynt og man bør nok være litt forsiktig med å ikke være overpyntet, det vil nok bare bli lagt merke til på en negativ måte. Men det er jo ingenting i veien med å ha slør, tiara og kanskje også blomster i håret på en gang. Mange bruker flere slike ting, og er frisøren flink får hun/han det til på en flott måte. Det som nok er litt viktig er å passe på at alle disse tingene står i stil til hverandre og at det ikke blir for mye forskjellig i håret. Velger du f.eks tiara av perler kan du ha slør med perler på og kanskje også små blomster som f.eks brudeslør.

Mange pleier jo også å ta av seg sløret etter middagen, og da kan det jo være flott å ha blomster i håret under sløret.

Mitt råd er: prøvd deg frem i butikken når du prøver kjolen, da får du fort en oppfatning av hva som er for mye eller ei. Ta også en prat med frisøren for å høre hva hun mener om dette, der kan man få mange gode råd.

Skrevet

Jeg er enig med deg , jeg vil også ha masse pynt.

Men jeg vil ikke se overlesset ut heller.

Jeg skal ha (mest sannsynlig) to slør, ett langt som jeg tar av etter middagen og ett kort som skal sitt hele dagen.

Så skal jeg ha en tiara. Min tiara er sølvfarget og med hvite steiner satt samme i blomst på en måte.

Den har fem "blomster" etter hverandre bortover m litt mellomrom pluss en sjette som sitter på toppen mellom nr tre og fire.

Den er større enn en vanlig bøyle slik at jeg tenker at dette er nok pynt på hodet mitt.

Jeg skal ha perleøredobber som ikke henger og perlekjede som jeg fikk av min forlovede til jul i 1993.

(Noe gammelt?)

Tror dette blir nok for meg...

Skrevet

Jeg skal ha (mest sannsynlig) to slør, ett langt som jeg tar av etter middagen og ett kort som skal sitt hele dagen.

Som et lite tips mener jeg bestemt det finnes slør som har en eller annen form for borrelås slik at man kan ta av et av lagene med slør som sitter på. Sløret har altså et langt slør underst og et kort slør opp (dette har vel de fleste slør), men altså er det borrelås mellom disse to og at man kan ta av det ene. Kanskje et lite tips til deg?

Skrevet

Ja, dette synes jeg ble alt for mye... Man skal jo kunne se håret ditt også, da...

Skrevet

Etter min smak blir dette som du beskriver veldig mye...

(Men ta i betraktning at jeg er den 'enkle' typen - skal selv bare ha blomster i langt hår der bare litt av håret er satt opp... Evt. et enkelt chiffonslør i tillegg, men tror ikke det.)

Jeg ville valgt enten tiara eller blomster. Og hvis du skal ha tiara, ville jeg iallefall ikke hatt pyntekammer i tillegg... Dette kan du nok få god hjelp av frisøren og de på brudesalongen til å avgjøre!

Lykke til - når den tid kommer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...