Gjest Tenker så det knaker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Vi skal selv kjøpe inn alkohol til festen (altså kaffe og fest ETTER middagen). Hvor mye trenger man? Vi er tilsammen 94 gjester hvorav 10 er gravide/avholds. Vi har tenkt til å ha rødvin, hvitvin, øl, cognac/baileys, og gin-tonic. Hvor mange 3litere av rød? hvit? kasser med øl? Setter stor pris på svar!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Dette temaet har vært oppe hundrevis av ganger. Et kjapt søk ga disse resultatene.
Victori@ Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Vi skal selv kjøpe inn alkohol til festen (altså kaffe og fest ETTER middagen). Hvor mye trenger man? Vi er tilsammen 94 gjester hvorav 10 er gravide/avholds. Vi har tenkt til å ha rødvin, hvitvin, øl, cognac/baileys, og gin-tonic. Hvor mange 3litere av rød? hvit? kasser med øl? Setter stor pris på svar! Vi var 57 gjester til middag og 12 ekstra til kaffe. Dette gikk hos oss: 21 flasker rødvin (middag) 12 flasker hvitvin (middag) 4 flasker dessertvin (middag) Øl gikk det mindre enn vi trodde av. Ca 10-12 brett med bokser. Cognac: 2 liter (satt igjen med to enda vi hadde to serveringer med det.) Baileys: ca 2,5 liter Dooleys: ca 1,5 liter Gin: 1 liter Bacardi Razz: 6 liter Bacardi: 0,5 liter Vodka: 6-7 liter Pluss litt diverse andre drikkevarer. Vi valgte å ha en god del drinker på listen vår, og det var nok utslaget for at det gikk så lite øl. Vi hadde kjøpt inn 20 brett med øl. Men dette er en veldig drikkeglad gjeng, så det er ikke sikkert man trenger så mye som vi hadde. Vi hadde ingen barn, ingen gravide. Men det var nok en ca 10 stk som ikke drakk. Håper du har fått en liten pekepinn!
pinkybride Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Skal ha drikke med vi også. Blir ca 60 gjester. Regner drikke til alle så regner jeg med at den drikken som ikke blir benyttet for de som velger alkoholfritt kompenserer for de som drikker mer enn gjennomsnittet. Er ikke sikker på hvordan jeg kommer til å gjøre det til slutt. men har tenkt noe slikt som dette: Drikke pr pers 1 glass (2dl) muserende (totalt 16 flasker) 1 hvitvin (2 dl) (16 fl.) 2 glass (1,5 dlpr glass) rødvin (24 fl) 1 glass (1,5 dl)dessertvin 4cl cognac (2,4 liter) 4cl baylies (2,4 liter) 4 cl gin (2,4 liter) 8 cl bacardi (4,8 liter) 4 cl vodka (2,4 liter) i tillegg kjøper jeg inn: 40 flasker/bokser øl 40 glassflasker mineralvann/farris o.l. 20 flasker alkoholfritt øl 3 flasker alkoholfri cider Blandevann Kaffe Te Hva synes dere? av de 60 er 2 barn, 4 total avholds, og regner med at noen skal kjøre.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Pinkybride, jeg synes det høres litt lite ut. Synes dere burde ha mer baileys og sprit i hvertfall Hvis vinen du har regnet inkluderer vin til maten, ville jeg kjøpt mer av det også. Men det er forskjell på om det er mange unge eller mest gamle tanter..
flickan Skrevet 11. august 2007 #6 Skrevet 11. august 2007 Drikke pr pers 1 glass (2dl) muserende (totalt 16 flasker) 1 hvitvin (2 dl) (16 fl.) 2 glass (1,5 dlpr glass) rødvin (24 fl) 1 glass (1,5 dl)dessertvin 4cl cognac (2,4 liter) 4cl baylies (2,4 liter) 4 cl gin (2,4 liter) 8 cl bacardi (4,8 liter) 4 cl vodka (2,4 liter) i tillegg kjøper jeg inn: 40 flasker/bokser øl 40 glassflasker mineralvann/farris o.l. 20 flasker alkoholfritt øl 3 flasker alkoholfri cider Blandevann Kaffe Te Hva synes dere? av de 60 er 2 barn, 4 total avholds, og regner med at noen skal kjøre. Tja.. Jeg hadde kansje regnet 5 flasker ekstra rødvin til for å være sikker.. Cognac og gin og vodka og rom hadde jeg tatt 3 flasker av, baileys tror jeg det holder med 2 liter, 2 kasser øl, ellers synes jeg det ser fint ut. kommer jo an på hvordan gjestene er. Om det er vanlig å bli full i bryllup i deres omgangskrets eller ikke..
pinkybride Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Tja.. Jeg hadde kansje regnet 5 flasker ekstra rødvin til for å være sikker.. Cognac og gin og vodka og rom hadde jeg tatt 3 flasker av, baileys tror jeg det holder med 2 liter, 2 kasser øl, ellers synes jeg det ser fint ut. kommer jo an på hvordan gjestene er. Om det er vanlig å bli full i bryllup i deres omgangskrets eller ikke.. Er en god del "snille" gjester skjønner du. Og er en god blanding av gamle og unge. Tror ikke alle kommer til å bli fulle liksom. Men smart å kjøpe litt ekstra vin ja kan jo hende noen vil ha et glas senere på kvelden og. Gjør jo ikke om ikke alt blir drukket opp heller for da kan vi jo ha en knall fest senere og. hihi. Greit å beregne litt ekstra ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå